Til alle jer der passer børn til daglig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2014

Clisolka

BabyMus skriver:

Jeg arbejdede i en børnehave sidste år, og der var kun ét barn ud af ca. 90 hvor de bad forældrene om at holde noget ferie med ham da han ikke var sat til at skulle have ferie. Moren arbejdede hjemmefra, men havde ham ikke hjemme for at få tid til at arbejde (fair). Men tror ikke de havde tænkt over det. Så han fik holdt en eller to ugers ferie og så var han tilbage.

Nu vi lige kommer ind på hjemmearbejde... Jeg har bl.a. mulighed for at arbejde hjemme 1-2 dage om ugen - og der holder jeg altså ikke mine børn hjemme mens jeg arbejder... 

Arbejde er arbejde, uanset om det foregår på min arbejdsplads eller hjemme, for jeg laver det samme - jeg får så lavet meget mere hjemmefra  Jeg sidder med telefoner dagligt med maaaaaaange borgere i røret 

Jeg har fået mange kommentarer fra pædagoger igennem de sidste 3 år, hvor min datter har gået i institution, netop pga. hjemmearbejde. 

Det er en perfekt mulighed for mig, idet jeg har 4 timers transport dagligt til og fra arbejde = jeg kan være med til at aflevere børn, og jeg kan hente dem tidligere de dage jeg arbejder hjemme 

Når jeg tager en fridag, så har mine børn også fri - ikke om de skal afsted hvis jeg går hjemme. Lige pt. er jeg dog på barsel med den mindste, som jeg er ved at indkøre i vuggestue. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

Jeg vælger at tro på det folk skriver  

ja der kan være forhold hvor alternativer heller ikk kan bruges, men igen, næppe SÅ mange har de problemer  

Hvad er mange? 

Og hvad var det for en institution? Hvor mange børn var der i alt? Hvor ligger den? Det har jo også noget at sige. 

Og den artikel du har læst - er det kun sommermånederne der er tale om eller er det årsbasis?

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

Hvad er mange? 

Og hvad var det for en institution? Hvor mange børn var der i alt? Hvor ligger den? Det har jo også noget at sige. 

Og den artikel du har læst - er det kun sommermånederne der er tale om eller er det årsbasis?

Børn op til 4år, 25-30 børn. 

Artiklerne kommer jævnligt. Ved alle ferietidspunkter stort set. Efterår, vinter, sommer.  

men altså, vil lige pointere at jeg også tænker det ikke kan passe. Og de må da holde på et andet tidspunkt, for jeg kender som sagt ingen der gør det. her spørg jeg ud til dem i institutionerne for at få et mere rigtigt billede. Ikke kun af sommerferie, men om det generelt er blevet en tendens at forældre holder ferie uden ungerne. 

Anmeld

17. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

Børn op til 4år, 25-30 børn. 

Artiklerne kommer jævnligt. Ved alle ferietidspunkter stort set. Efterår, vinter, sommer.  

men altså, vil lige pointere at jeg også tænker det ikke kan passe. Og de må da holde på et andet tidspunkt, for jeg kender som sagt ingen der gør det. her spørg jeg ud til dem i institutionerne for at få et mere rigtigt billede. Ikke kun af sommerferie, men om det generelt er blevet en tendens at forældre holder ferie uden ungerne. 

Jamen så falder vi også under statistikken. For vi holder ferie med vores dreng siden i går og tre uger frem. Dvs. at han kommer tilbage når de fleste andre er på ferie. 

Anmeld

17. juni 2014

Fru Ebied

Mor11 skriver:

Nu er jeg igen igen (det er vel efterhånden tradition omkring sommerferietid) stødt på en artikel om ALLE de børn der INGEN ferie får, selvom forældrene holder ferie... 

Jeg kan ikk lade være at undre mig! Jeg har aldrig stødt på en familie der gør sådan, så hvor udpræget er det egentlig ude i den virkelige verden? Jeg taler selfølgelig ikke om at forældrene har fri en uge til flytning/tilbyg eller lign, som ungerne ligesom ikke får så meget afslapning ud af. Men om dem der åbenbart holder ferie, for afslapning, uden ungerne overhovedet. 

Støder i på det i hobetal ligesom medierne skriver eller er det en overdrivelse ligesom jeg har en fornemmelse af?

Mor11

Jeg har en privat vuggestue med 10 børn. Vi har et enkelt barn der vitterligt ALDRIG har haft en fridag ( 2 år og 3 mdr ) Når vi har lukket er barnet hos mormor og morfar eller farmor og farfar. Mor og far holder ferie alene og det samme gælder de 4 omsorgsdage de hver især har forhandlet sig frem til i deres overenskomster.

På barnets 1 års fødselsdag havde de begge to taget en omsorgsdag, afleverede hos os og hentede 3 min efter lukketid.

Vi er RYSTEDE.

Vi har til gengæld også et enkelt barn der altid har 10 ugers ferie på et år.

Ligeledes har vi en familie hvor far og mor går hjemme. Barnet kommer når vi åbner og er alene med mig en time før der kommer flere, barnet bliver hentet igen 15 min før lukketid. Det er mig en gåde hvorfor man vælger at vække et barn 5.30 for at få det afsted uden morgenmad eller andet. Barnet er i seng kl 19.00 hver dag.

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

Jamen så falder vi også under statistikken. For vi holder ferie med vores dreng siden i går og tre uger frem. Dvs. at han kommer tilbage når de fleste andre er på ferie. 

Statistikken for hvad? I holder jo jeres ferie MED børn  

Anmeld

17. juni 2014

BabyMus

Clisolka skriver:

Nu vi lige kommer ind på hjemmearbejde... Jeg har bl.a. mulighed for at arbejde hjemme 1-2 dage om ugen - og der holder jeg altså ikke mine børn hjemme mens jeg arbejder... 

Arbejde er arbejde, uanset om det foregår på min arbejdsplads eller hjemme, for jeg laver det samme - jeg får så lavet meget mere hjemmefra  Jeg sidder med telefoner dagligt med maaaaaaange borgere i røret 

Jeg har fået mange kommentarer fra pædagoger igennem de sidste 3 år, hvor min datter har gået i institution, netop pga. hjemmearbejde. 

Det er en perfekt mulighed for mig, idet jeg har 4 timers transport dagligt til og fra arbejde = jeg kan være med til at aflevere børn, og jeg kan hente dem tidligere de dage jeg arbejder hjemme 

Når jeg tager en fridag, så har mine børn også fri - ikke om de skal afsted hvis jeg går hjemme. Lige pt. er jeg dog på barsel med den mindste, som jeg er ved at indkøre i vuggestue. 

Det synes jeg også er helt fint. Man er på arbejde uanset om det så er på arbejde eller man er så privilegeret at kunne arbejde hjemme, så nytter det ikke at ens barn render rundt, for så får man jo ikke rigtig arbejdet. Også derfor jeg skrev fair.

Anmeld

17. juni 2014

LinLin

Vi har nogle børn der aldrig holder ferie... Og vi har desværre MANGE der kun holder max tre uger på et helt år! - og det er kun fordi vi hiver fat i de forældre! Det er de samme børn der er der 8-16.30 hver dag selvom mor går hjemme... Kommer aldrig til at forstå det!

Vi har så også en del der kommer meget ustabilt og måske er væk 15 uger på et uger i alt - og det er heller ikke i alle tilfælde det bedste

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
LinLin skriver:

Vi har nogle børn der aldrig holder ferie... Og vi har desværre MANGE der kun holder max tre uger på et helt år! - og det er kun fordi vi hiver fat i de forældre! Det er de samme børn der er der 8-16.30 hver dag selvom mor går hjemme... Kommer aldrig til at forstå det!

Vi har så også en del der kommer meget ustabilt og måske er væk 15 uger på et uger i alt - og det er heller ikke i alle tilfælde det bedste

Men holder forældrene så ligeså lidt ferie? Eller har du indtryk af at de sommetider aflevere selvom de begge er hjemme og holde ferie fra arbejde?  

Anmeld

17. juni 2014

SandraXOXO

Jeg kender pt kun 1 eller to familier der gør/har gjort sådan. Selv holder vi 5-6 uger og vores børn stornyder det! Både når vi bare dovner i haven og når vi er på ferie, i Tivoli osv! Og hvad mere er, selv om de ikke er ældre end 1,3 og 6 år, så synes jeg godt vi kan mærke de trænger til det så hvad fanden gør de børn der ingen ferie får, hvordan slapper de af og lader op? Det gør de måske bare ikke? Trist...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.