Til alle jer der passer børn til daglig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2014

Kay

Kay skriver:

der er ca 100 børn (vug + børnehave) og ca 7 holder ik ferie... 2 af dem holder det uden for "hoved ferien" så de får ferie  

skal så sige at vores datter holder minimum 3 uger i år... men de er fordelt... så hun havde uge 23, og har i uge 28 og 32... primært fordi min mand er arbejdsløs og tilknyttet vikar firma, så han er nød til at arbejde når der er noget til ham... og jeg er sygemeldt med bækkenløsning, så jeg kan ikke holde til at havde hende hjemme 3 uger i træk alene... 

uge 28 tager mig og hende hjem til mine forældre, hvor min mor har fri... og i uge 32 tager vi i sommerhus... der ud over kommer hun til at holde 3 dage alene hos mine forældre og så hvis/når vi ved hvad far kan holde ud over uge 32 er hun også hjemme der  

og så holder vi fridage med jævne mellemrum hvor jeg kan mærke at jeg kan holde til det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2014

Maja_4000

Nu er det godt nok ikke mig, men min mor som passer børn.. I 'hendes' vs er der flere børn som KUN har fri på lukkedage.. Og de har ikke lukket hen over sommeren

Anmeld

17. juni 2014

BabyMus

Jeg arbejdede i en børnehave sidste år, og der var kun ét barn ud af ca. 90 hvor de bad forældrene om at holde noget ferie med ham da han ikke var sat til at skulle have ferie. Moren arbejdede hjemmefra, men havde ham ikke hjemme for at få tid til at arbejde (fair). Men tror ikke de havde tænkt over det. Så han fik holdt en eller to ugers ferie og så var han tilbage.

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Yurie skriver:

Jeg var i en vs/bh for nogle år siden,  børn op til 4år. Ogvda sommeren kom blev der hængt en seddel op, hvor de kunne skrive hvornår de holdt ferie. Der var vel 25-30børn, måske 5-6 havde skrevet sig på. Pædagogerne blev ved at visre del seddlen, men ingen skrev sig på. og vi snakker om hele sommeren.. ved godt at nogle holder ferie på andre tider, men når der bliver sagt; hvor er det synd de ikke holder ferie med deres børn, og nyder mens de er så små, så tænker man lidt: hvorfor?

jeg forstår ikke helt hvad du mener med det sidste "hvorfor"?  

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Jeg oplever det hvert år ja og i år er det helt vildt. I vores område er der meldt ca 100 børn til nødpasning. Det er rigtig mange syntes jeg..

Det er ikke sikkert de er der alle 3 uger alle sammen men nogle af dem vil være der.

Der er os mange der kun får 1 eller 2 uger

Men en ting er vel at de skal have nødpasning i de uger hvor der er meget lidt personale/lukket. Mon ikke også mange bare har ferie på den anden side af lukkedagene så? (Det håber jeg!!) 

min egen skal også i gæste dp i uge 28-29 fordi vi simpelthen ikke kunne få det til at gå op iår med min kærestes praktik. Så han er afsted i 28-29, men har så ferie 30-31-32

Anmeld

17. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg får helt ondt i hjertet af at høre om sådan noget... ALLE børn har godt af at holde fri! Præcis ligesom vi voksne har det.

Ella har 3 ugers ferie og hun blir storesøster 2 dage før ferien slutter (pks)...vi regner med at holde hende hjemme en uge mere, så hun kan være sammen med lillebror, dvs. hun får mindst 4 ugers sommerferie i år. Men normalt holder hun 3 uger. Det er ikke altid muligt for os at holde alle ugerne på én gang, men altid 2 uger i træk og derefter den sidste uge så tæt på de andre som muligt. 

Ikke hvis at holde fri/ferie betydet forældre der ikke kan overskue deres barn, forældre der måske er et svært sted i deres liv, forældre der måske bare ikke magter opgaven en hel dag i flere uger - så har de bedre af at være i institution.

Jeg er selvfølgelig enig i at børn skal have ferie med deres forældre, men vi skal da lige huske at alting ikke er så sort-hvid.  

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

Ikke hvis at holde fri/ferie betydet forældre der ikke kan overskue deres barn, forældre der måske er et svært sted i deres liv, forældre der måske bare ikke magter opgaven en hel dag i flere uger - så har de bedre af at være i institution.

Jeg er selvfølgelig enig i at børn skal have ferie med deres forældre, men vi skal da lige huske at alting ikke er så sort-hvid.  

Men så kunne man måske gøre noget alternativt. Bruge bedsteforældre, mostre eller lign der kunne tage ungerne en uge hver fx. 

én skriver, der kun er 5-6 der holder ferie ud af en hel institution hvor hun er, der tvivler jeg da på at alle (eller størstedelen) af forældrene ganske enkelt ikke kan overskue deres børn hjemme. I så fald er det da i hvertfald virkelig virkelig trist hvis SÅ mange forældre går og har det så skidt 

Anmeld

17. juni 2014

Mor1986

Jeg er desværre stødt på det nogen af de steder jeg har været. Når det er sagt kan jeg desværre sige mit barn ikke holder ferie i år, men det skyldes at hverken min mand eller jeg har ferie, men når jeg så har nogle fridage så holder jeg hende hjemme de fleste dage, og de dage hvor jeg feks skal til læge eller den slags der aflevere jeg sent og henter tidligt

Anmeld

17. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

Men så kunne man måske gøre noget alternativt. Bruge bedsteforældre, mostre eller lign der kunne tage ungerne en uge hver fx. 

én skriver, der kun er 5-6 der holder ferie ud af en hel institution hvor hun er, der tvivler jeg da på at alle (eller størstedelen) af forældrene ganske enkelt ikke kan overskue deres børn hjemme. I så fald er det da i hvertfald virkelig virkelig trist hvis SÅ mange forældre går og har det så skidt 

Jeg tror ganske enkelt ikke på at der kun er 5 børn ud af en hel institution der holder ferie - så holder de måske på andre tidspunkter.

og der kan være tale om forældre med lille netværk, forældre der socialt belastet osv.

Anmeld

17. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
mor:) skriver:

Jeg tror ganske enkelt ikke på at der kun er 5 børn ud af en hel institution der holder ferie - så holder de måske på andre tidspunkter.

og der kan være tale om forældre med lille netværk, forældre der socialt belastet osv.

Jeg vælger at tro på det folk skriver  

ja der kan være forhold hvor alternativer heller ikk kan bruges, men igen, næppe SÅ mange har de problemer  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.