Erfaring med epidural

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2014

StineC

Jeg fik epidural efter 6 timer med frygtelige veer. Jeg kan faktisk ikke huske om det gjorde ondt, kan bare huske hvor desperat jeg var for at få den og hvor irriterende jeg syntes det var at vi skulle vente på at der kom en ve før han kunne ligge den. Kan huske at selve lyden ikke var så rar, da det jo er i rygmarven, men guud hvor jeg elskede den lige efter! Den blev lagt på cirka 10 minutter og den virkede med det samme. Det eneste jeg kunne mærke efterfølgende var at det strammede lidt når veen kom. Endte med at falde i søvn og da jeg vågnede var jeg åbnet 10 cm og måtte presse epiduralen virkede stadig i pressefasen hvilket gjorde at jeg ikke vidste hvornår jeg fik en presseve da jeg intet kunne mærke. Så jordemor måtte stå og kigge på kurven og sige hvornår jeg skulle presse jeg kan anbefale den meget, for hold kæft hvor gør veer bare sindssygt ondt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

LJMNA

Fik en lagt ved min anden fødsel og nøj den var guld værd, fødte seriøst helt uden smerter.

valgte så ogs at få en ved tredje fødsel og den straffer mig så stadig idag den blev lagt forkert og min jdm troede ikk på mig, så hun blev ved med at fylde smertestillende i den, og den eneste sted det hjælp var i mit højreben, som den dag i dag stadig snorrere underligt og har kronisk hovedpine (min søn er 5 mdr) har fået afvide at der kan gå længe før det forsvinder, HVIS det forsvinder

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

mrhl skriver:

Jeg blev sat i gang på grund af begyndende svangerskabsforgiftning. jeg havde meget højt blodtryk, og reagerede ikke på blodtryksnedsættende medicin. Derfor blev det besluttet at jeg skulle have lagt epi, da en bivirkning ved denne skulle være lavt blodtryk. Jeg fik lagt den ret tidligt i forløbet, men det var alligevel super dejligt med en pause fra veerne. Tror jeg havde 1,5-2,5 (mistede ret meget fornemmelsen for tid!) timer hvor jeg kunne slappe af, og få hvilet mig. Men da jeg fik den så tidligt, virkede den ikke ret godt da "det rigtig gik løs"! Desuden skulle jeg op og stå og bevæge mig for at få barnet til at komme længere ned ad, men mit venstre ben var mere eller mindre lamt, hvilket det blev ved med at være mange timer efter fødslen også... Og så er det sgu svært at stå op! Blev også dårlig og kastede op, og var svimmel og ved at besvime lidt efter den var blevet lagt..... MEN - er dog alligevel glad for at jeg fik den. Og det der med at det gør ondt at få den lagt - dét opdager man ikke når man har veer. Jeg gjorde i hvert fald ikke

Det lyder som en lidt blandet oplevelse, både det gode og det knap så rare. Tak for du delte

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

Isabel85 skriver:

Jeg fik epidural  jeg havde et par måneder inden fødselen sagt, at jeg ville se tiden an. Jeg kunne jo ikke vide hvor ondt det ville gøre og hvordan jeg ville reagere på smerterne. Jeg havde haft veer rigtig længe, og da jeg endelig kom ind på fødegangen, var mine første ord: epidural blokade!  Og jeg fortryder ikke et sekund. Jeg fik en pause fra smerterne, og den fungerede rigtig godt. Fødslen gik lidt i stå pga blokaden, men jeg synes at det var det værd 

Tak for at du delte Frygter netop det med, at det sætter fødslen lidt i stå. Men det er nok det værd, hvis fødslen så faktisk bliver udholdelig i forhold til, hvis man ikke er smertedækket

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

vitapigen skriver:

Jeg fik epi og det var et rigtig godt valg for mig.
Havde en lang fødsel der trak ud (stadig normal fødsel for 1. gangs fødende). Men da der ikke rigtig skete noget efter jeg var 7 cm fik jeg den lagt. Han lagde rigtigt i første forsøg og det gjorde ikke særlig ondt. Det var mere hårdt at sidde der med krum ryg og veer
Min virkede rigtig godt indtil jeg var 9 cm. Fik endnu ro nok til at SOVE 1½ time
Epi blev slukket et stykke tid før pressefasen men var 1 time og 15 min om at presse fordi at veerne aftog og havde svært ved at mærke ordentlig hvornår der kom en ve. Desværre en bivirkning fra epi. Men ud kom min datter da
Havde ikke nogen mén efter fødslen

Skal forhåbentlig snart føde om lidt (er 40+5) og epi vil ikke afskrække mig hvis jeg føler at jeg har behov for den

Tak for deling, det er alligevel vildt, at det kan lade sig gøre at sove under fødslen/udvidelsesfasen

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

Troldemommi skriver:

Jeg fik en af slagsen da jeg have meget kraftige veer og ikke var særlig meget åben, og den var fantastisk , og havde veer i 14 timer

Huhaaa det var godt

Det var først da Presseveerne startede det gjorde rigtig rigtig meget ondt, men det varede jo ikke så lang tid

KAN KUN ANBEFALE DEN

Tak for at du delte, jeg er vist også ved at lade mig overtale, hvis jeg nu slet ikke kan holde smerterne ud

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

StineC skriver:

Jeg fik epidural efter 6 timer med frygtelige veer. Jeg kan faktisk ikke huske om det gjorde ondt, kan bare huske hvor desperat jeg var for at få den og hvor irriterende jeg syntes det var at vi skulle vente på at der kom en ve før han kunne ligge den. Kan huske at selve lyden ikke var så rar, da det jo er i rygmarven, men guud hvor jeg elskede den lige efter! Den blev lagt på cirka 10 minutter og den virkede med det samme. Det eneste jeg kunne mærke efterfølgende var at det strammede lidt når veen kom. Endte med at falde i søvn og da jeg vågnede var jeg åbnet 10 cm og måtte presse epiduralen virkede stadig i pressefasen hvilket gjorde at jeg ikke vidste hvornår jeg fik en presseve da jeg intet kunne mærke. Så jordemor måtte stå og kigge på kurven og sige hvornår jeg skulle presse jeg kan anbefale den meget, for hold kæft hvor gør veer bare sindssygt ondt!!

Tak for at du delte, det er en vild tanke bare at kunne sove under fødslen Det er også rart at høre, hvordan man kommer igennem pressefasen, selv når blokaden virker lidt for godt i den del

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

LJMNA skriver:

Fik en lagt ved min anden fødsel og nøj den var guld værd, fødte seriøst helt uden smerter.

valgte så ogs at få en ved tredje fødsel og den straffer mig så stadig idag den blev lagt forkert og min jdm troede ikk på mig, så hun blev ved med at fylde smertestillende i den, og den eneste sted det hjælp var i mit højreben, som den dag i dag stadig snorrere underligt og har kronisk hovedpine (min søn er 5 mdr) har fået afvide at der kan gå længe før det forsvinder, HVIS det forsvinder

Tak for deling Det lyder da til, at jordemoderen fik lavet en fejl ved anden fødsel  Håber det forsvinder igen, og gerne om ikke alt for længe 

Anmeld

9. juni 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Papillon skriver:

Efter at have gennemgået et smertehelvede så tæt på termin, overvejer jeg nu virkelig smertelindring i form af epidural, når fødslen for alvor går igang. Kan slet ikke overskue, hvordan jeg ellers skal kunne gennemføre 

Så hvad er jeres erfaringer med epidural? Hvorfor valgte I den? Var der problemer med at få den lagt? Virkede den efter hensigten? Fortæl fortæl

jeg ville helst ikke have den da jeg er bange for nåle, men da jeg havde ligget med veer i et par timer og lattergassen ikke virkede fik jeg den alligevel...

jeg kunne ikke mærke at de lagde den og efter jeg havde fået den mærkede jeg stort set ikke veerne - jeg kunne mærke at maven spændte, men det gjorde ikke ondt...

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

Ms.Sunshine skriver:

jeg ville helst ikke have den da jeg er bange for nåle, men da jeg havde ligget med veer i et par timer og lattergassen ikke virkede fik jeg den alligevel...

jeg kunne ikke mærke at de lagde den og efter jeg havde fået den mærkede jeg stort set ikke veerne - jeg kunne mærke at maven spændte, men det gjorde ikke ondt...

Det lyder nu rart nok ikke at kunne mærke smerterne fra veerne. Tak for deling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.