Erfaring med epidural

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.519 visninger
79 svar
12 synes godt om
8. juni 2014

Papillon

Efter at have gennemgået et smertehelvede så tæt på termin, overvejer jeg nu virkelig smertelindring i form af epidural, når fødslen for alvor går igang. Kan slet ikke overskue, hvordan jeg ellers skal kunne gennemføre 

Så hvad er jeres erfaringer med epidural? Hvorfor valgte I den? Var der problemer med at få den lagt? Virkede den efter hensigten? Fortæl fortæl

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Papillon skriver:

Efter at have gennemgået et smertehelvede så tæt på termin, overvejer jeg nu virkelig smertelindring i form af epidural, når fødslen for alvor går igang. Kan slet ikke overskue, hvordan jeg ellers skal kunne gennemføre 

Så hvad er jeres erfaringer med epidural? Hvorfor valgte I den? Var der problemer med at få den lagt? Virkede den efter hensigten? Fortæl fortæl

Følger lige med 

Anmeld

8. juni 2014

Papillon

Clgh skriver:

Følger lige med 

Du skal være velkommen - og hold nu op, du har termin i morgen? Det går pludselig stærkt!

Anmeld

8. juni 2014

Lysdal

Har desværre heller ikke erfaringer med det... men følger også lige med

Anmeld

8. juni 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Papillon skriver:

Du skal være velkommen - og hold nu op, du har termin i morgen? Det går pludselig stærkt!

Ja det har jeg 

Gemalen har spurgt 4-5 gange idag om jeg har fået veer og om der ikke snart sker noget. Men tror at hun har det FOR godt derinde, for der er kun minimale tegn på at hun vil ud 

Vil have min pinsetrold nuuuu 

Hvordan går det med helingen efter operationen? 

Anmeld

8. juni 2014

M&J87

Papillon skriver:

Jeg fik epidural da min fødsel varede alt for længe, og det var jm der anbefalede det. Den lagde han nemt nok, gjorde lidt ondt men intet ifht de veer! Da den begyndte at virke forsvandt alle smerterne og jeg tænkte hvorfor fanden jeg ikke havde fået den tidligere, jeg fik den efter jeg har haft veer i 36 timer.

Anmeld

8. juni 2014

BigHope13

Papillon skriver:

Har desværre ingen erfaring, da den ikke kunne lægges på mig, trods 2 lange forsøg på det. Men jeg kan relatere til at føle man ikke kunne overskue en fødsel uden at få den form for smertelindring.
Jeg har haft en diskusprolaps i lænden, og har nu begyndende slitage i ryggen , hvilket også var grunden til epiduralen ikke kunne lægges. Men grundet de mange rygsmerter jeg har haft gennem de sidste 7 år sagde jeg meget tidligt i graviditeten at jeg skulle have en epi ved fødslen.
Og da vi mødte ind til igangsættelse blev der spurgt hvad jeg havde af forventninger til fødslen, og det eneste jeg ville var når jeg sagde at jeg skulle have epidural, så skulle de også lægge den, for så var min grænse nået. Det var de meget indstillet på at hjælpe med, og både jordemoder læger, og især anæstesilægen var meget ked af de mislykkedes forsøg.

Lige der ønskede jeg så inderligt at jeg ikke havde sat næsen op efter en epi, når nu jeg måtte fortsætte resten af fødslen uden smertelindring, og jeg græd, virkelig græd resten af tiden og havde mest af alt lyst til at give op.
Heldigvis gik der ikke såå længe før jeg var fuldt åbnet og fik presseveer.

Har ikke selv hørt om andre hvor det mislykkedes totalt at få blokaden lagt, men hørt fra flere hvor den skulle lægges om.

Det overhovedet ikke for at skræmme, men hvor ville jeg ønske jeg havde fået at vide jeg ikke skulle have sat næsen så højt op efter lige netop den smertelindring, havde ikke rigtig nogen plan B

Jeg håber på det hele går "smertefrit" for dig, og i andre der følger med

Anmeld

8. juni 2014

Rosin

Papillon skriver:

Hejsa, 

Jeg var meget nervøs inden min 1. fødsel, og tænkte at jeg ville blive lettet hvis det endte med kejsersnit...

Så jeg havde besluttet at jeg ville have en epidural på forhånd - og det fik jeg. Fantastisk opfindelse! Den gjorde ikke ondt at få lagt og virkede perfekt. Det værste var tiden lige inden de lagde den - det tog noget tid at blive skrevet ind, få lagt klyx og alt det der. Havde mega meget overskud bagefter - børstede tænder og hyggede mig

Fik så en pudendus blokade til pressefasen. 

Så jeg var totalt smertedækket og var super stolt over at jeg havde født "helt selv". 

Her 2. gang var jeg ikke nervøs for fødslen overhovedet, men glædede mig bare rigtig meget. Det gik lidt stærkt, så nåede ikke andet end end varmedunk - men det var også en god oplevelse

Men jeg synes da helt sikkert du skal snakke med din jordemoder om det. Jeg fik at vide at man altså ikke mødte "gamle gråhårede jordemødre" der ville nægte én en epidural i dag. Og gjorde man det skulle man bare bede om en anden jordemoder

Anmeld

8. juni 2014

Karina84

Fik en epidural ved min første fødsel... Havde haft veer i mange timer og var slet ikke i tvivl da de tilbød den. Da hun saa stille og roligt fortalte mig om den blev jeg en smule nervøs, men hold nu op den var GO'! Gav mig en pause fra smerterne, jeg kunne slappe lidt af og faa lidt at spise. 

Var virkelig guld i den fødsel! 

2. gang jeg fødte naaede vi slet ikke dertil, da det MEGET hurtigere, og var en hel anden god fødsel 

Saa ja, vil helt sikkert anbefale den hvis din fødsel trækker ud 

Anmeld

8. juni 2014

Papillon

Clgh skriver:

Ja det har jeg 

Gemalen har spurgt 4-5 gange idag om jeg har fået veer og om der ikke snart sker noget. Men tror at hun har det FOR godt derinde, for der er kun minimale tegn på at hun vil ud 

Vil have min pinsetrold nuuuu 

Hvordan går det med helingen efter operationen? 

Haha stress at blive spurgt hele tiden Håber snart der sker noget hos dig 

Det går fremad, det ser pænt ud, ingen betændelse eller noget. Det værste er bare mavemusklerne, der skal hele. Av for pokker, når man kommer til at bruge dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.