Papillon skriver:
Efter at have gennemgået et smertehelvede så tæt på termin, overvejer jeg nu virkelig smertelindring i form af epidural, når fødslen for alvor går igang. Kan slet ikke overskue, hvordan jeg ellers skal kunne gennemføre 
Så hvad er jeres erfaringer med epidural? Hvorfor valgte I den? Var der problemer med at få den lagt? Virkede den efter hensigten? Fortæl fortæl 
Har desværre ingen erfaring, da den ikke kunne lægges på mig, trods 2 lange forsøg på det. Men jeg kan relatere til at føle man ikke kunne overskue en fødsel uden at få den form for smertelindring.
Jeg har haft en diskusprolaps i lænden, og har nu begyndende slitage i ryggen , hvilket også var grunden til epiduralen ikke kunne lægges. Men grundet de mange rygsmerter jeg har haft gennem de sidste 7 år sagde jeg meget tidligt i graviditeten at jeg skulle have en epi ved fødslen.
Og da vi mødte ind til igangsættelse blev der spurgt hvad jeg havde af forventninger til fødslen, og det eneste jeg ville var når jeg sagde at jeg skulle have epidural, så skulle de også lægge den, for så var min grænse nået. Det var de meget indstillet på at hjælpe med, og både jordemoder læger, og især anæstesilægen var meget ked af de mislykkedes forsøg.
Lige der ønskede jeg så inderligt at jeg ikke havde sat næsen op efter en epi, når nu jeg måtte fortsætte resten af fødslen uden smertelindring, og jeg græd, virkelig græd resten af tiden og havde mest af alt lyst til at give op.
Heldigvis gik der ikke såå længe før jeg var fuldt åbnet og fik presseveer.
Har ikke selv hørt om andre hvor det mislykkedes totalt at få blokaden lagt, men hørt fra flere hvor den skulle lægges om.
Det overhovedet ikke for at skræmme, men hvor ville jeg ønske jeg havde fået at vide jeg ikke skulle have sat næsen så højt op efter lige netop den smertelindring, havde ikke rigtig nogen plan B

Jeg håber på det hele går "smertefrit" for dig, og i andre der følger med