Erfaring med epidural

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2014

Tip!

Jeg fik en epidural ved min søns fødsel.. 

Mine veer ville ikke tage til, og der var chance for at jeg skulle have akut kejsersnit... 

Jeg husker at det var træls ikke at måtte lave en "flitsbue" da jeg fik en ve, men at jeg skulle blive siddende med krum ryg... 

Mærkede ikke mine ben og underliv under fødslen, så epiduralen virkede...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Papillon skriver:

Haha stress at blive spurgt hele tiden Håber snart der sker noget hos dig 

Det går fremad, det ser pænt ud, ingen betændelse eller noget. Det værste er bare mavemusklerne, der skal hele. Av for pokker, når man kommer til at bruge dem 

Ja plus alle dem, der skriver og ringer for at høre om der snart sker noget 

Tusind tak 

Puha av av av... Håber at de snart bliver 'brugbare' igen  Men godt at der ikke er betændelse eller noget så du hurtigt kan blive klar til at føde 

Anmeld

8. juni 2014

JH12

Jeg fik en epidural, eller jeg blev kraftigt overtalt til at få den af jordemoderen da jeg lå i smertehelevede pga vedrop, og min krop kæmpet imod for ikke at åbne sig mere.. Da epiduralen blev lagt havde jeg på 14 timer kun åbnet mig 3 cm. Efter den var lagt, kunne jeg endelig slappe af, spise, drikke, snakke og havde rigtig meget overskud. Den blev lagt over 2 forsøg, det gjorde ikke ondt, det væreste var uden tvivl at skulle sidde Musse stille indtil den var lagt, hvilket var enormt svært når veerne kom..
Men efter det var lagt gik der 2,5 time også var prinsessen uden, ville uden tvivl tage den igen hvis smerterne var lige så slemme ved anden fødsel.

Anmeld

8. juni 2014

Papillon

M&J87 skriver:

Jeg fik epidural da min fødsel varede alt for længe, og det var jm der anbefalede det. Den lagde han nemt nok, gjorde lidt ondt men intet ifht de veer! Da den begyndte at virke forsvandt alle smerterne og jeg tænkte hvorfor fanden jeg ikke havde fået den tidligere, jeg fik den efter jeg har haft veer i 36 timer.

Tak for at du delte, det lyder som om, det var et vidundermiddel i dit tilfælde

Anmeld

8. juni 2014

Papillon

BigHope13 skriver:

Har desværre ingen erfaring, da den ikke kunne lægges på mig, trods 2 lange forsøg på det. Men jeg kan relatere til at føle man ikke kunne overskue en fødsel uden at få den form for smertelindring.
Jeg har haft en diskusprolaps i lænden, og har nu begyndende slitage i ryggen , hvilket også var grunden til epiduralen ikke kunne lægges. Men grundet de mange rygsmerter jeg har haft gennem de sidste 7 år sagde jeg meget tidligt i graviditeten at jeg skulle have en epi ved fødslen.
Og da vi mødte ind til igangsættelse blev der spurgt hvad jeg havde af forventninger til fødslen, og det eneste jeg ville var når jeg sagde at jeg skulle have epidural, så skulle de også lægge den, for så var min grænse nået. Det var de meget indstillet på at hjælpe med, og både jordemoder læger, og især anæstesilægen var meget ked af de mislykkedes forsøg.

Lige der ønskede jeg så inderligt at jeg ikke havde sat næsen op efter en epi, når nu jeg måtte fortsætte resten af fødslen uden smertelindring, og jeg græd, virkelig græd resten af tiden og havde mest af alt lyst til at give op.
Heldigvis gik der ikke såå længe før jeg var fuldt åbnet og fik presseveer.

Har ikke selv hørt om andre hvor det mislykkedes totalt at få blokaden lagt, men hørt fra flere hvor den skulle lægges om.

Det overhovedet ikke for at skræmme, men hvor ville jeg ønske jeg havde fået at vide jeg ikke skulle have sat næsen så højt op efter lige netop den smertelindring, havde ikke rigtig nogen plan B

Jeg håber på det hele går "smertefrit" for dig, og i andre der følger med

Øv øv Men godt, du kom igennem alligevel og tak for, at du delte din erfaring.

Jeg er bange for, at det skal ende i akut kejsersnit, hvis jeg ikke har kræfter til at gennemføre  Mit oprindelige ønske var badekar, men det brast for nogle dage siden, da jeg fik lagt nefrostomikateter. Epidural var af lav prioritet, lige indtil sidste uges ret voldsomme sygdomsforløb. Nu vil jeg bare gøre alt, for at komme til at føde selv!

Anmeld

8. juni 2014

Papillon

Rosin skriver:

Hejsa, 

Jeg var meget nervøs inden min 1. fødsel, og tænkte at jeg ville blive lettet hvis det endte med kejsersnit...

Så jeg havde besluttet at jeg ville have en epidural på forhånd - og det fik jeg. Fantastisk opfindelse! Den gjorde ikke ondt at få lagt og virkede perfekt. Det værste var tiden lige inden de lagde den - det tog noget tid at blive skrevet ind, få lagt klyx og alt det der. Havde mega meget overskud bagefter - børstede tænder og hyggede mig

Fik så en pudendus blokade til pressefasen. 

Så jeg var totalt smertedækket og var super stolt over at jeg havde født "helt selv". 

Her 2. gang var jeg ikke nervøs for fødslen overhovedet, men glædede mig bare rigtig meget. Det gik lidt stærkt, så nåede ikke andet end end varmedunk - men det var også en god oplevelse

Men jeg synes da helt sikkert du skal snakke med din jordemoder om det. Jeg fik at vide at man altså ikke mødte "gamle gråhårede jordemødre" der ville nægte én en epidural i dag. Og gjorde man det skulle man bare bede om en anden jordemoder

Tak for at du delte

Anmeld

8. juni 2014

Papillon

Karina84 skriver:

Fik en epidural ved min første fødsel... Havde haft veer i mange timer og var slet ikke i tvivl da de tilbød den. Da hun saa stille og roligt fortalte mig om den blev jeg en smule nervøs, men hold nu op den var GO'! Gav mig en pause fra smerterne, jeg kunne slappe lidt af og faa lidt at spise. 

Var virkelig guld i den fødsel! 

2. gang jeg fødte naaede vi slet ikke dertil, da det MEGET hurtigere, og var en hel anden god fødsel 

Saa ja, vil helt sikkert anbefale den hvis din fødsel trækker ud 

Tak for at du delte

Anmeld

8. juni 2014

Papillon

Twinkle little star skriver:

Jeg fik en epidural ved min søns fødsel.. 

Mine veer ville ikke tage til, og der var chance for at jeg skulle have akut kejsersnit... 

Jeg husker at det var træls ikke at måtte lave en "flitsbue" da jeg fik en ve, men at jeg skulle blive siddende med krum ryg... 

Mærkede ikke mine ben og underliv under fødslen, så epiduralen virkede...  

Ville veerne ikke tage ved før eller efter, den blev lagt?

Er det under det hele, man skal sidde med krum ryg, eller bare mens den bliver lagt?

Anmeld

8. juni 2014

Hugoline.

Jeg valgte den fordi jeg havde smerter nok til jeg ville gøre alt for de skulle forsvinde. Fik den lagt da jeg var 8 cm åben, og min fødsel gik ret hurtigt for en førstegangs, så det var ret hurtigt efter jeg var kommet på hospitalet.

Epiduralen var fantastisk, og på trods af jeg skulle have lagt kateter, ville jeg stadig vælge den frem for smerterne.

Før jeg fik den lagt prøvede jeg akupunktur, varmepude og lattergas. Det hjalp slet ikke. Vand kunne jeg desværre ikke komme til, men det vil jeg måske næste gang.

Anmeld

8. juni 2014

Papillon

Clgh skriver:

Ja plus alle dem, der skriver og ringer for at høre om der snart sker noget 

Tusind tak 

Puha av av av... Håber at de snart bliver 'brugbare' igen  Men godt at der ikke er betændelse eller noget så du hurtigt kan blive klar til at føde 

Åh Gud, dem måtte vi også høre på hele indlæggelsen, fordi jeg jo var ankommet med veer   Og helt ærligt, hvilket svar forventer de? Man ved det jo ikke selv

Tak Kunne godt tænke mig snart at få det hele overstået. Savner min ikke-gravide krop, der ikke gør ondt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.