Erfaring med epidural

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2014

Papillon

Babymor1013 skriver:

Jeg fik en epidural med min første 

De første mange uger efter fødslen kunne jeg ikke mærke, når jeg skulle tisse - og kunne slet ikke mærke mine baller i laaaang tid efter. 

Nu er det snart 4 år siden, og jeg har stadig et lille bitte stykke lige hvor ballerne mødes med ryggen, som jeg ikke kan mærke. Det generer mig nu ikke 

Hos mig virkede den efter hensigten, men du skal blot være opmærksom på, at det ikke tager al smerten 

Fødslen endte i et akut kejsersnit 15 timer senere, så der var det bestemt en fordel at jeg havde fået en epidural, for de skruede bare op for den 

Her 2. gang havde jeg bestemt at jeg gerne ville have den igen, hvis det var muligt - jeg skulle føde normalt. Jeg fik ikke brug for den, da jeg var for langt i fødslen (takket være JM)  Men ud kom han uden smertestillende 

Tak for deling Kan følelsesløsheden have sammenhæng med, at der blev skruet ekstra op i forbindelse med kejsersnittet? Bare en tanke

Jeg forventer heller ikke en smertefri fødsel, og har det egentlig okay med smerte under normale omstændighederne. Jeg har bare lige været en indlæggelse igennem, der virkelig har fået mig til at ramme grænsen for, hvor meget smerte jeg kan håndtere og er godt udmattet nu. Super tidspunkt, når man er 38+4

Ville også ønske jeg kunne gøre det uden smertestillende, men det må nok blive en anden gang, jeg kan sætte næsen op efter det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2014

Papillon

Isabella_mor skriver:

fordi at fostervandet var grønt, og veer i så længe (3,5 døgn) , barnet blev stresset og jeg åbnede mig ikke mere end 7 cm... 

så vurderede de at det nok var bedst at få ham ud ved kejsersnit. og der var det jo bedst at han kom ud inden det gik helt galt.

men det var ikke MEGA akut. jeg lå i længe med presseveer som jeg ikke måtte presse på, fordi jeg skulle ligge og vente på at der blev ledigt på operationsstuen.

og heldigt nok for mig så opdagede de en cyste som jeg fik opereret væk samtidig.. 

Puha, det lyder som en hård omgang

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

Mor11 skriver:

Jeg har rigtig god erfaring med den og vil også meget gerne have den igen næste gang hvis mit forløb trækker ud sidst havde jeg veer i 2 døgn og min krop var simpelthen så udmattet. Fik epi og kunne pludselig tage en lur og opdatere min veninde på SMS om hvordan det stod til vild forskel! 

Mærkede ikke at den blev lagt overhovedet, men havde også vestorm så mit fokus var nok lidt et andet sted  

Tak for deling Hvor længe nåede du at gå hjemme med veer? Er bare nysgerrig

Anmeld

9. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Papillon skriver:

Tak for deling Hvor længe nåede du at gå hjemme med veer? Er bare nysgerrig

Fra 9 morgen til 4 om natten. Kl 4 kom jeg på fg fordi jeg ikkr længere kunne være til og panodiler osv hjalp ikke. Så fik morfin (som heller ikk hjalp) og lov at sove derude. Om morgenen kl 8 konstaterede de at jeg nærmest ikk havde åbnet mig overhovedet på trods af ret kraftige veer i så mange timer, og besluttede så at sætte skub i det ved at tage vandet. Så blev veerne hurtigt til vestorm , som jeg så gik med til kl 7 om aftenen ca, hvor jeg så fik en epi. Den faldt så ud efter kort tid, og jeg fik først en ny kl 02!!!, de havde  meget travlt. Men så var jeg også i himlen derfra kl 07.20 kom min søn så til verden ved aks. Træls afslutning! 

Anmeld

9. juni 2014

Papillon

Mor11 skriver:

Fra 9 morgen til 4 om natten. Kl 4 kom jeg på fg fordi jeg ikkr længere kunne være til og panodiler osv hjalp ikke. Så fik morfin (som heller ikk hjalp) og lov at sove derude. Om morgenen kl 8 konstaterede de at jeg nærmest ikk havde åbnet mig overhovedet på trods af ret kraftige veer i så mange timer, og besluttede så at sætte skub i det ved at tage vandet. Så blev veerne hurtigt til vestorm , som jeg så gik med til kl 7 om aftenen ca, hvor jeg så fik en epi. Den faldt så ud efter kort tid, og jeg fik først en ny kl 02!!!, de havde  meget travlt. Men så var jeg også i himlen derfra kl 07.20 kom min søn så til verden ved aks. Træls afslutning! 

Øv med alt det vearbejde og så alligevel ende med kejsersnit Håber det går bedre næste gang!

Anmeld

9. juni 2014

Katia Juul Skovgaard

Papillon skriver:

Efter at have gennemgået et smertehelvede så tæt på termin, overvejer jeg nu virkelig smertelindring i form af epidural, når fødslen for alvor går igang. Kan slet ikke overskue, hvordan jeg ellers skal kunne gennemføre 

Så hvad er jeres erfaringer med epidural? Hvorfor valgte I den? Var der problemer med at få den lagt? Virkede den efter hensigten? Fortæl fortæl

Ved fødslen var det min bækkenløsning der arbejdede mod mine veer, så efter forsøg med varmepude, lattergas og bi-stik fik jeg anlagt epiduralen. Hun måtte kalde på den 2 gange og da Mirakel-Mikkel endelig kom lagde han den hurtigt.. Lagde den i slutningen af 2. ve, så jeg ikke rigtig ænsede det.. Han nåede nærmest ikke at tage handskerne af før den virkede

Så god effekt herfra, dog oplevede jeg at det yderste lag hud blev følelsesløst, ligesom hvis du har prøvet at være meget meget meget fuld.. Benene blev virkelig tunge

Men den virkede som den skulle og gav mig lidt ro i en langsomlig affære på 34 timer

Anmeld

9. juni 2014

Hullabullabulla

Papillon skriver:

Efter at have gennemgået et smertehelvede så tæt på termin, overvejer jeg nu virkelig smertelindring i form af epidural, når fødslen for alvor går igang. Kan slet ikke overskue, hvordan jeg ellers skal kunne gennemføre 

Så hvad er jeres erfaringer med epidural? Hvorfor valgte I den? Var der problemer med at få den lagt? Virkede den efter hensigten? Fortæl fortæl

Pga ssf skulle jeg have epi, fik den lagt 2,5 time efter vandet var gået, da jeg var 4-5 cm åben.. Den var FANTASTISK !!
I 4 timer efter den blev lagt nød jeg livet på fødestuen, pjattede, spiste og sov indimellem.. Så kom veerne stille og roligt tilbage, og 10 min presseveer så var han ude (og blev endda sat igang 36+5)

Så jeg er klart fortaler for epi

Anmeld

9. juni 2014

Bertris

Nu var jeg i smertehelvede da jeg fik den lagt for lidt over 14 måneder siden, men så vidt jeg husker var der ingen problemer med at få den lagt. Jeg gik kold kort efter den blev lagt (havde været vågen i omkring 24 timer med stærke veer i 12 af dem) 

som så med epi'en i og vedrop i et par timer, også blev der skruet ned da presseveerne startede  

Har ikke haft nogen efterfølgende meen efter det, husker bare det var skønt at få sovet 

Anmeld

10. juni 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Papillon skriver:

Det lyder nu rart nok ikke at kunne mærke smerterne fra veerne. Tak for deling

det var så lidt... 

Anmeld

10. juni 2014

Papillon

Katia Juul Skovgaard skriver:

Ved fødslen var det min bækkenløsning der arbejdede mod mine veer, så efter forsøg med varmepude, lattergas og bi-stik fik jeg anlagt epiduralen. Hun måtte kalde på den 2 gange og da Mirakel-Mikkel endelig kom lagde han den hurtigt.. Lagde den i slutningen af 2. ve, så jeg ikke rigtig ænsede det.. Han nåede nærmest ikke at tage handskerne af før den virkede

Så god effekt herfra, dog oplevede jeg at det yderste lag hud blev følelsesløst, ligesom hvis du har prøvet at være meget meget meget fuld.. Benene blev virkelig tunge

Men den virkede som den skulle og gav mig lidt ro i en langsomlig affære på 34 timer

Det lyder også til at have været en hård og langsommelig affære at skulle igennem. Dejligt at epiduralen gav lidt ro under det hele og tak for deling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.