Erfaring med epidural

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2014

Frk. Petersen

Papillon skriver:

Efter at have gennemgået et smertehelvede så tæt på termin, overvejer jeg nu virkelig smertelindring i form af epidural, når fødslen for alvor går igang. Kan slet ikke overskue, hvordan jeg ellers skal kunne gennemføre 

Så hvad er jeres erfaringer med epidural? Hvorfor valgte I den? Var der problemer med at få den lagt? Virkede den efter hensigten? Fortæl fortæl

Jeg fik lagt epidoral efter ca 9 timer med veer.. Kunne godt mærke mine veer imens - men slet ikke så meget.. Da jeg var i fødsel 5 timer efter hjalp den ikke .. Skal lige siges jeg fik 3 dosis ialt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

Papillon

Teresa skriver:

Hej jeg fik epidural og det var det bedste valg. Varmepuder og akupunktur virkede slet ikke. Epidural blev lagt på 30 sek og virkede med det samme. Jeg fik ro og kunne hvile mig, mens veerne pressede på og jeg åbnede mig. Jeg kunne sagtens mærke presseveerne, som desværre kom allerede, da jeg kun var udvidet 6 cm. Det var et smerte helvede, men uden epidural kunne det have været meget værre.

Held og lykke med fødslen 

Tak for deling, og tak

Anmeld

11. juni 2014

Papillon

Frk. Petersen skriver:

Jeg fik lagt epidoral efter ca 9 timer med veer.. Kunne godt mærke mine veer imens - men slet ikke så meget.. Da jeg var i fødsel 5 timer efter hjalp den ikke .. Skal lige siges jeg fik 3 dosis ialt..

Hvordan kan det være virkningen ophørte? Ved du, om det er normalt?

Anmeld

11. juni 2014

Frk. Petersen

Papillon skriver:

Hvordan kan det være virkningen ophørte? Ved du, om det er normalt?

det er normalt, epiduralen smertedækker dig ikke i selve presse perioden og heller ikke fødselsveerne.. Men jeg syntes på en måde det var godt, for så får man oplevelsen at føde, og man har jo været smertedækket indtil man når dertil..

Anmeld

12. juni 2014

Papillon

Frk. Petersen skriver:

det er normalt, epiduralen smertedækker dig ikke i selve presse perioden og heller ikke fødselsveerne.. Men jeg syntes på en måde det var godt, for så får man oplevelsen at føde, og man har jo været smertedækket indtil man når dertil..

Tak for svaret, så forstår jeg bedre  

Anmeld

13. juni 2014

rogerrasch

Papillon skriver:

Det lyder i hvert fald til at have været en god oplevelse med den  

Det har det bestemt også jeg havde en meget hård fødsel så den epidemi var guld værd for mig trods at jeg er bange for nåle ��

Anmeld

13. juni 2014

liten-mamma

Papillon skriver:

Efter at have gennemgået et smertehelvede så tæt på termin, overvejer jeg nu virkelig smertelindring i form af epidural, når fødslen for alvor går igang. Kan slet ikke overskue, hvordan jeg ellers skal kunne gennemføre 

Så hvad er jeres erfaringer med epidural? Hvorfor valgte I den? Var der problemer med at få den lagt? Virkede den efter hensigten? Fortæl fortæl

Jeg fik en epidural efter 3 timer med vestorm (ca 60 veer i timen). 

Der var ingen problemer med at få den lagt og det gjorde ikke specielt ondt. Den virkede dog kun i den ene side, men den side den virkede, var det også bare toppen! 

En times tid efter fik jeg så presse veer.

Anmeld

13. juni 2014

Mie89

Papillon skriver:

Jeg valgte også i samråd med min jordemoder, at få lagt epidural under fødslen.  Jeg havde haft veer on/off i 3 dage, så havde ikke rigtig sovet og havde på det tidspunkt ingen energi tilbage til at tackle veerne - og gud hvor er jeg lykkelig for den beslutning!  Fødslen tog yderligere 6-7 timer fra jeg fik epiduralen, da han ikke trak ordentlig ned i mot bækken og hvis jeg ikke havde haft lidt ro til at samle kræfter til mig, tror jeg det var endt i kejsersnit .. 

Jeg fik nemt lagt epiduralen og den virkede med det samme  

Anmeld

13. juni 2014

siw84

Papillon skriver:

Jeg fik lagt epidural efter JM anbefalede mig det, fordi jeg havde så kraftige veer af en førstegangsfødende. Jeg takkede ja tak og var jeg simpelthen så glad for jeg gjorde. Den gav mig ro indtil mine presseveer kom. Så jeg havde fået samlet kræfter og overskud.
Der var ingen problemer med at få den lagt aller noget og der gik ikke mere end et par minutter så kunne jeg ikke mærke mine veer
Så vil klart anbefale at få den lagt hvis man føler man har brug for at samle nogle kræfter og måske har haft et langt ve forløb.

Kun god oplevelse her fra og den vil klart også blive brugt denne gang hvis jeg får behov for det.

Anmeld

13. juni 2014

Miss Church

Papillon skriver:

Jeg var i himlen, da jeg fik min epidural! Jeg havde koblede-veer og havde bare brug for en pause. Det fik jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.