Erfaring med epidural

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2014

Papillon

Britt88 skriver:

Pga ssf skulle jeg have epi, fik den lagt 2,5 time efter vandet var gået, da jeg var 4-5 cm åben.. Den var FANTASTISK !!
I 4 timer efter den blev lagt nød jeg livet på fødestuen, pjattede, spiste og sov indimellem.. Så kom veerne stille og roligt tilbage, og 10 min presseveer så var han ude (og blev endda sat igang 36+5)

Så jeg er klart fortaler for epi

Tak for deling, det lyder som en dejlig og nogenlunde fredelig oplevelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Papillon

Bertris skriver:

Nu var jeg i smertehelvede da jeg fik den lagt for lidt over 14 måneder siden, men så vidt jeg husker var der ingen problemer med at få den lagt. Jeg gik kold kort efter den blev lagt (havde været vågen i omkring 24 timer med stærke veer i 12 af dem) 

som så med epi'en i og vedrop i et par timer, også blev der skruet ned da presseveerne startede  

Har ikke haft nogen efterfølgende meen efter det, husker bare det var skønt at få sovet 

Var du sat igang, siden du fik vedrop eller var det epiduralen, der satte veerne i stå?  

Kan forestille mig, at man godt kan gå kold efter så mange timer, når smerterne så lige pludselig bliver overkommelige

Anmeld

10. juni 2014

missehxx

Jeg blev sat i gang og fik epi fordi jeg havde meget slemme koblede veer (veer uden pause) det var et helved at der ingen pause var mellem veerne så jeg var så tæt på at give op.. Jeg kunne ikke arbejde med veerne, så jeg åbnede mig ikke og han kunne ikke trænge længere ned. 

Jeg fik lagt epi, og veerne blev korte og til at holde ud, og en halv time efter den var lagt var jeg gået fra 3 cm til 1 cm åben og kom på fødebriksen! Det var fantastisk for jeg var helt lammet i underlivet så det gjorde slet ikke ondt og jeg var 100% til stede!:-) dog havde jeg svært ved at mærke hvornårddr kom en pressede så det var lidt svært men fødsler tog dog kun 1 1/2 time fra jeg fik lagt epi :-)

skal helt sikkert have den igen næste gang!

Anmeld

10. juni 2014

Bertris

Papillon skriver:

Var du sat igang, siden du fik vedrop eller var det epiduralen, der satte veerne i stå?  

Kan forestille mig, at man godt kan gå kold efter så mange timer, når smerterne så lige pludselig bliver overkommelige

fik at vide jeg fik vedrop pga epi'en da den kan få veerne til at gå i stå

- men blev sat i gang med kun en enkelt stikpille 25 timer før fødslen

Anmeld

10. juni 2014

Clisolka

Papillon skriver:

Tak for deling Kan følelsesløsheden have sammenhæng med, at der blev skruet ekstra op i forbindelse med kejsersnittet? Bare en tanke

Jeg forventer heller ikke en smertefri fødsel, og har det egentlig okay med smerte under normale omstændighederne. Jeg har bare lige været en indlæggelse igennem, der virkelig har fået mig til at ramme grænsen for, hvor meget smerte jeg kan håndtere og er godt udmattet nu. Super tidspunkt, når man er 38+4

Ville også ønske jeg kunne gøre det uden smertestillende, men det må nok blive en anden gang, jeg kan sætte næsen op efter det

Jeg ved det faktisk ikke, overlægen nævnte ikke noget om det efter fødslen. Hun sagde kun at jeg skulle kontakte egen læge, hvis det blev ved 

Anmeld

10. juni 2014

rogerrasch

jeg fik epidural da jeg ventede den første og det er seriøst guds gave og skal helt sikkert også have den denne gang, du kan ligge og grine mens du har veer uden problemer. ingen smerter overhovedet først når presseveerne går igang så bliver den slukket da den gør at du ikke kan mærke at du skal presse

Anmeld

10. juni 2014

Karina Winther

Papillon skriver:

Efter at have gennemgået et smertehelvede så tæt på termin, overvejer jeg nu virkelig smertelindring i form af epidural, når fødslen for alvor går igang. Kan slet ikke overskue, hvordan jeg ellers skal kunne gennemføre 

Så hvad er jeres erfaringer med epidural? Hvorfor valgte I den? Var der problemer med at få den lagt? Virkede den efter hensigten? Fortæl fortæl

Hej. Jeg kan kun sige dårligt om den desværre. Jeg fødte en dreng for et måned siden. Alt gik som planlagt. Jeg blev sat igang, da jeg var gået 12 dage over tiden. Jeg fik prikket hul på fosterhinden, så vandet kunne gå. Han lå fast med hovedet og jeg var åbnet mig 8 cm. Jeg kom i badekar for at lindre smerterne, men desværre kom jeg forkert op og han fik drejet hovedet i bækkenet og lå skævt. Der lå jeg i et smerte helvede og fik tilbudt epidural. Det tog dem 1 time og lægge den og de lagde den desværre forkert. Jeg blev stukket 12 gange, hvor de kun må stikke 3 gange. Jeg fortalte dem at det ikke tog smerterne og det blev værre, men de sagde at den vil hjælpe efter 20 min ca. Men nej det gjorte den ikke. Jeg fik Vdrop i stedenfor og det hjalp. Held og lykke med hvad du bestemmer dig. Hilsen Karina.

Anmeld

10. juni 2014

Papillon

rogerrasch skriver:

jeg fik epidural da jeg ventede den første og det er seriøst guds gave og skal helt sikkert også have den denne gang, du kan ligge og grine mens du har veer uden problemer. ingen smerter overhovedet først når presseveerne går igang så bliver den slukket da den gør at du ikke kan mærke at du skal presse

Det lyder i hvert fald til at have været en god oplevelse med den  

Anmeld

10. juni 2014

Papillon

Karina Winther skriver:

Hej. Jeg kan kun sige dårligt om den desværre. Jeg fødte en dreng for et måned siden. Alt gik som planlagt. Jeg blev sat igang, da jeg var gået 12 dage over tiden. Jeg fik prikket hul på fosterhinden, så vandet kunne gå. Han lå fast med hovedet og jeg var åbnet mig 8 cm. Jeg kom i badekar for at lindre smerterne, men desværre kom jeg forkert op og han fik drejet hovedet i bækkenet og lå skævt. Der lå jeg i et smerte helvede og fik tilbudt epidural. Det tog dem 1 time og lægge den og de lagde den desværre forkert. Jeg blev stukket 12 gange, hvor de kun må stikke 3 gange. Jeg fortalte dem at det ikke tog smerterne og det blev værre, men de sagde at den vil hjælpe efter 20 min ca. Men nej det gjorte den ikke. Jeg fik Vdrop i stedenfor og det hjalp. Held og lykke med hvad du bestemmer dig. Hilsen Karina.

Puha, det lyder ikke rart Og helt ærligt lyder det også som om, der har været dårlig kommunikation involveret og muligvis en lægelig fejl. Er ked af, at du havde så dårlig en oplevelse med den, men tak for at du delte

Anmeld

10. juni 2014

Teresa

Papillon skriver:

Efter at have gennemgået et smertehelvede så tæt på termin, overvejer jeg nu virkelig smertelindring i form af epidural, når fødslen for alvor går igang. Kan slet ikke overskue, hvordan jeg ellers skal kunne gennemføre 

Så hvad er jeres erfaringer med epidural? Hvorfor valgte I den? Var der problemer med at få den lagt? Virkede den efter hensigten? Fortæl fortæl

Hej jeg fik epidural og det var det bedste valg. Varmepuder og akupunktur virkede slet ikke. Epidural blev lagt på 30 sek og virkede med det samme. Jeg fik ro og kunne hvile mig, mens veerne pressede på og jeg åbnede mig. Jeg kunne sagtens mærke presseveerne, som desværre kom allerede, da jeg kun var udvidet 6 cm. Det var et smerte helvede, men uden epidural kunne det have været meget værre.

Held og lykke med fødslen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.