Sukker i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Ens barn ska da ik være slave af at man som forældre ikke ka li noget. Det ka da hurtigt gi et ret så kræsent barn.. Deres smagsløg ska da ha lov til at opleve uden at væte bundet af forældrenes smags preferencer

Ja, det har du ganske ret i. Det var bare mig der var lige hurtig på tasterne og ikke tænkte mig godt nok om. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Victoriasmor88

Havre74 skriver:

Måtte de ikke få frugten ?

Nej ikke som en del af middagsmaden.. De havde allerede fået en smule til formiddag. 

Så det blev udelukkende til rugbrød

Anmeld

15. maj 2014

lineog4

Omsorgsgiver skriver:

Tjo.....det kan du nok have ret i. Vi har jo alle forskellige smagsløg. Men den med rødbedesaft i vand er for mærkeligt for min smag. Men vi er jo alle forskellige....

Jeg må nu også indrømme det er for langt ude for mig - hvorfor overhovedet forsøge at gøre det til saftevand hvis man ikke ønsker at servere saftevand.
Har aldrig forstået om det er så fordi man er vegetar, ikke vil have gluten eller man ønsker at skære sukker væk, at man forsøger at kopiere de fødevarer som man vil skære væk (og her taler jeg ikke om børn med glutenallergi osv for det er ikke et bevidst valg men af nød).
For det betyder vel at man føler man er frataget noget man egentlig gerne ville have?
Fair man ikke vil servere saftevand, men så serverer man ikke saftevand hverken med rødbede eller jordbær for så synes man vand er festligt non (synes jeg for det meste)

Anmeld

15. maj 2014

FruStolpe

lineog4 skriver:

Jeg må nu også indrømme det er for langt ude for mig - hvorfor overhovedet forsøge at gøre det til saftevand hvis man ikke ønsker at servere saftevand.
Har aldrig forstået om det er så fordi man er vegetar, ikke vil have gluten eller man ønsker at skære sukker væk, at man forsøger at kopiere de fødevarer som man vil skære væk (og her taler jeg ikke om børn med glutenallergi osv for det er ikke et bevidst valg men af nød).
For det betyder vel at man føler man er frataget noget man egentlig gerne ville have?
Fair man ikke vil servere saftevand, men så serverer man ikke saftevand hverken med rødbede eller jordbær for så synes man vand er festligt non (synes jeg for det meste)

Det er ikke et forsøg på at gøre det til noget det ikke er.

Det er udelukkende et spørgsmål om at det ser flot ud, og igen ungerne synes det er fantastisk , hvad mere kan man som forældre ønske sig ??

Det er jo bare at gøre hverdagsting til lidt sjov.

Anmeld

15. maj 2014

Anonym trådstarter

Sætter stor pris på at i alle holder den gode tone i debatten, og kommer med så mange gode synspunkter!

Syntes det er lidt fedt at se hvor stor forskel der rundt omkring i landet! 

Anmeld

15. maj 2014

anynom

Men hvorfor give sine børn noget man ikke selv kan lide???  

Jeg kan ikke fordrage fisk, skal mine børn så heller ikke have det? 

Edit; kan se på dine andre svar at du - som jeg - var hurtig til tasterne  

Anmeld

15. maj 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
lineog4 skriver:

Er fuldstændig enig med dig!! Kunne ikke sige det bedre!!

Anmeld

15. maj 2014

Havre74

Prinsesse2ben skriver:

Nej ikke som en del af middagsmaden.. De havde allerede fået en smule til formiddag. 

Så det blev udelukkende til rugbrød

Det er hysteri i min verden. Børnene må godt kunne mærke, at deres fødselsdag er noget specielt, og som følge deraf, at de må få noget den dag de ikke får til hverdag.

Anmeld

15. maj 2014

L&V

Omsorgsgiver skriver:

Ja, det har du ganske ret i. Det var bare mig der var lige hurtig på tasterne og ikke tænkte mig godt nok om. 

Det er bare iorden. Den ka jo smutte.

Anmeld

15. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes det er okay. De kan jo stadig bage...de kan bare undgå sukker.

men hvis hun er kommunal så skal hun vel følge kommunens anbefalinger og jeg mener da godt man må få pebernødder til jul og andet til andre lejligheder. Jeg har ikke mødt institutioner der fastholdte reglen ved særlige lejligheder. 

Problemet har jo været at der i nogle institutioner var et overdrevent forbrug af sukker. Jeg var på et fritidshjem hvor der blev bagt kage hver gang et barn havde fødselsdag - og det blev pludselig til mange kager hvert måned. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.