Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:
Nu kan jeg jo ta ud fra mit eget arbejde vi er ca 23 ansatte med ca 23 holdninger til emnet, hvis der ikke skal lægge en fast regel for hvad der er go og hvad der er no go bliver det da utrolig svært at navigere i.. Man kan jo selvfølgelig sige at man gerne må dele ud til fødselsdage men at det ikke må være kage og bla bla bla men så kan jeg bare ikke se hvorfor man ikke lige så godt kan gå hele vejen..
Og nogle vil jo træffe den beslutning ret ofte hvor nogle godt vil ku moderere sig
Først er jeg og vil non altid være sådan at jeg ikke synes man lovgiver ud fra laveste fællesnævner, men ud fra en tro på at vi som mennesker er fornuftige og rationelle og der for er jeg nok bare i mod man lovgiver i ekstremer fordi der kan være nogen som vælger den anden ekstrem

Men som jeg har skrevet er jeg støttende i det at man siger nej tak til sukkerholdige ting hjemmefra (dog synes jeg det er hysteri hvis den teskefuld sukker jeg putter i mine fødselsdagsboller gør dem forbudte), men synes man rammer en ekstrem og et hysteri hvis den enkelte institution ikke har lidt albuerum, jo flere regler, jo mere rigidt jo mere tager man glæder, ansvaret, medejerskabet osv væk. Og jeg stoler på de professionelle som tager sig af mine børn når jeg ikke kan også når det handler om sukker.
Og hvorfor gå hele vejen, hvorfor ikke nul sukker i det forældre kommer med, men institutionen kan vurdere at de til deres julefrokost giver kanelsukker på risengrøden. Hvorfor skal det være ude i ekstremen? Og her handler det jo ikke om 23 forskellige holdninger til det, men om en institutions og dermed også forældrebestyrelsen. I mine ungers institution var der en overgang en forældrebestyrelse der dikterede nul sukker og personalet måtte overholde det, den forældrebestyrelse gik af og den nye valgte en mere moderat holdning med nul sukker hjemme fra, men at de dygtige ansatte i køkkenet ellers vurderede. Hvis den he forældrebestyrelse ønsker nul sukker så er det jo sådan eller man må selv stille op. Er nok lidt rebel men synes ikke tilfældige kommunalpolitikere og ders embedsmænd skal beslutte noget i petitesse plan hvor aktørerne har meget mere føling og ønske om indflydelse
Anmeld