Anonym skriver:
Har lige været omme og hente min datters ting i dagplejen, da hun ikke er helt frisk i dag, får som sædvanligt en hyggelig sludder med dp.
Spørg om de så skal ha varme hveder i dag til kaffen, da det jo er en alm tradition.
Får så at vide at de ikke længer må servere varme hveder for deres børn, da det desvære overtræder den offentlige sukke politik.
Det betyder så også at de ikke længer må bage kager, pebbernødeder osv med deres børn. Dp pædagogen havde været på besøg en dag de var ved at bage æblekage, ungerne hjalp til som de plejer, også plejer de at få et stykke kage med hjem til fredagskaffen. Da pædagogen hørte at kagen var til ungerne, truede hun med en indberetning og at de ville blive indkaldt til personlige samtaler, hvis hun hørte at de gav børnene hjemmebagt med sukker igen.
Syntes helt ærlig at det er fuldstændig vanvittig, med alle de forbud der bliver stillet op, omkring hvad der er ok og ikke ok. Det er jo ikke fordi at de fylder ungerne med sukker evigt og altid.
Er vores samfund virklig blevet så firkantet, at man ikke må få et stykke hjemmebagt kage engang i mellem??
Skriver forresten ano, for ikke at hænge vores helt fantastiske dp ud.
Jeg syntes det er at gå over grænsen! Hveder er ikke slik, det er brød. Jeg ved godt det ikke er det mest sunde brød! Men det er ikke ligeså usund som kage/is.
jeg er ikke fortaler for sukker i store mængder, og syntes ikke man behøver at medbringe en stor fed kagemand til en 2 års fødselsdag. Men en bolle med glasur på, eller en lille mælke is pind ser jeg ingen problemer i. Selvfølgelig skal man begrænse det når man har 24 børn på en stue. Kender nogle børnehaver hvor de holder fødselsdag engang om måned for alle de børn der har fødselsdag eller hvor børnene skal medbringe frokost isted for kage :-)