Omskæring af dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
A&F skriver:

Grunden er jo at islam anbefaler at man gøre det imens børnene er små. Og som jeg skrev i et andet indlæg"Og netop omskæring som er med til at opretholde renligheden, som er en betingelse for de 5 obligatoriske bønner. Hvis forhuden forbliver, kan urin komme ud og samles ved huden. Derfor vil det være sådan, at hvis han vil røre sig, vil urin komme ud fra forhuden og gøre vedkommendes tøj urent. Og i islam lærer man også børn fra 7 år at bede. Så hvordan vil drenge kunne bede? Først når de er 18 år? Nu er det ikke en selvfølge at barnet fastholder bønnen , men man lærer dem det tidligt. 

Lærer dem at vaske sig ordentligt inden bønnen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Aisha skriver:

NEJ MEN DET KAN DU ÅBENBART?

Tror lige, du skal læse, hvad jeg skrev - "Det kan hverken du eller jeg vide". 

Anmeld

15. maj 2014

Anonym1112

A&F skriver:

Grunden er jo at islam anbefaler at man gøre det imens børnene er små. Og som jeg skrev i et andet indlæg"Og netop omskæring som er med til at opretholde renligheden, som er en betingelse for de 5 obligatoriske bønner. Hvis forhuden forbliver, kan urin komme ud og samles ved huden. Derfor vil det være sådan, at hvis han vil røre sig, vil urin komme ud fra forhuden og gøre vedkommendes tøj urent. Og i islam lærer man også børn fra 7 år at bede. Så hvordan vil drenge kunne bede? Først når de er 18 år? Nu er det ikke en selvfølge at barnet fastholder bønnen , men man lærer dem det tidligt. 

Nu forholder det sig bare sådan at urin jo ikke er urent, men faktisk meget sterilt.. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. maj 2014

A&F

mor:) skriver:

Lærer dem at vaske sig ordentligt inden bønnen? 

Hmm altså  tror du bare at muslimer sætter deres børn på wc og i bad uden at lære dem at vaske sig med vand og sæbe! de skal lære at vaske sig ordentligt. Piger og drenge . Men islam er simpel . Så hvorfor ikke gøre tilgangen til renligheden lettere?

Anmeld

15. maj 2014

Mor og meget mere

A&F skriver:

Jeg mener at jeg ikke vil høre under de undersøgelser. Synes det er fordomsfuldt .

Hvad?? - det er fakta, det stik modsatte af fordomme. Fakta - som i tørre tal. Du kan da ikke sige, at du ikke accepterer fakta? 

Anmeld

15. maj 2014

NatalieElizabeth

Ja og det er dejligt at være heste-pige  

Nu tillægger du mig noget jeg ikke har sagt - jeg har ikke sagt at man ikke burde respektere TS ønske.

Jeg siger blot at det er chancen man tager når man på et offentligt debat forum stiller sådan et spørgsmål. That's all! Men det opfattede du så heller ikke 

Anmeld

15. maj 2014

Mor og meget mere

Aisha skriver:

Prøv lige og høre hestepige.
TS oprettede en tråd hvor hun bad om ikke at diskutere. Så burde du respektere det ik?

Og du diskuterer ikke? 

Anmeld

15. maj 2014

VIPpigen

Sikke en debat TS kan få startet...

Først... Jeg tænker at DU skal tænke dig godt om inden du siger ja til at lade jeres søn omskæres for DIN MANDS skyld... Ikke fordi der er noget galt i omskæring, som du kan læse gør de det mange steder, og af andre grunde end bare religion... Men jeg tænker mere at jeg hvertfald ville se mig sur på ham, feks når sønnike får problemer med diverse ting, eller hvis i går fra hinanden, fordi føler du måske det er tvunget ned over hovedet på dig... Du skal være med i den beslutning, når det sker skal du og din mand stå sammen om det, og du må ikke have den mindste tvivl, for så kan du vende den vrede mod ham, og det er heller ikke fair...

Nu er andre inde på debatten om rigtig og forkert, og jeg har aldrig været sammen med en omskåret, men har kendt rigtig mange som er det. Mange af dem havde desværre heller ikke positivt at sige om det, det gav dem bare ikke den samme nydelse sexuelt efter omskæring, og selvom de selv havde valgt det som 16-17 årig, så fortrød rigtig mange. 

En af drengene var vildt glad for det i starten, han viste faktisk stolt hvor hævet og blåsort den var ude ved penishovedet, men da vi snakkede om det et år efter, var han utrolig ked af det, for den nydelse han havde før havde han ikke længere.

Den kender de selvfølgelig ikke til når de er så små, men som sagt, du og din mand skal være enige, og du må ikke bare hoppe med på vognen fordi han siger det.

Held og lykke med det hele

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Anonym1112 skriver:

Nu forholder det sig bare sådan at urin jo ikke er urent, men faktisk meget sterilt.. 

I islam kan du ikke bede hvis du har urin på dit tøj eller krop. Så man skal vaske sig korrekt inden bøn. 

Anmeld

15. maj 2014

lineog4

A&F skriver:

Jeg mener at jeg ikke vil høre under de undersøgelser. Synes det er fordomsfuldt .

Det er jo ikke at du personligt vurderes i forhold til en eller flere undersøgelser/statistikker.
Det handler om der er en signifikant tendens til at der er en sammenhæng mellem uddannelsesniveau i et samfund og troen på skrifterne. Og at man ud fra denne signifikante tendens konkludere at uddannelse/oplysning gør at religion får en sekundær rolle i et menneskes liv og i samfundet som helhed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.