Jeg har ikke gjort det tilen debat. Jeg er kun lige hoppet med på tråden her. Mine forældre er muslimer og jeg har fætre der er omskåret og ja jeg kan læse mg til det, men derfor synes jeg stadig ikke det giver nogen som helst mening. Der er ingen der har kunne give mig en god nok grund til hvorfor man ikke venter til barnet er så gammelt at det selv kan vælge fra og til. Sådan har jeg det i øvrigt også med dåb. Så det har intet med Os og Dem og Vi og I at gøre.
Grunden er jo at islam anbefaler at man gøre det imens børnene er små. Og som jeg skrev i et andet indlæg"Og netop omskæring som er med til at opretholde renligheden, som er en betingelse for de 5 obligatoriske bønner. Hvis forhuden forbliver, kan urin komme ud og samles ved huden. Derfor vil det være sådan, at hvis han vil røre sig, vil urin komme ud fra forhuden og gøre vedkommendes tøj urent. Og i islam lærer man også børn fra 7 år at bede. Så hvordan vil drenge kunne bede? Først når de er 18 år? Nu er det ikke en selvfølge at barnet fastholder bønnen , men man lærer dem det tidligt.
Anmeld