Omskæring af dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

Anonym1112

A&F skriver:

Grunden er jo at islam anbefaler at man gøre det imens børnene er små. Og som jeg skrev i et andet indlæg"Og netop omskæring som er med til at opretholde renligheden, som er en betingelse for de 5 obligatoriske bønner. Hvis forhuden forbliver, kan urin komme ud og samles ved huden. Derfor vil det være sådan, at hvis han vil røre sig, vil urin komme ud fra forhuden og gøre vedkommendes tøj urent. Og i islam lærer man også børn fra 7 år at bede. Så hvordan vil drenge kunne bede? Først når de er 18 år? Nu er det ikke en selvfølge at barnet fastholder bønnen , men man lærer dem det tidligt. 

Hvad med dem der er inkontinente og sjat tisser hele tiden, kan de så heller ikke bede? Fordi der kommer urin på deres underbukser? 

Jeg har virkelig svært ved at forstå jeres tankegang, undskyld mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

A&F

Mor og meget mere skriver:

Hvad?? - det er fakta, det stik modsatte af fordomme. Fakta - som i tørre tal. Du kan da ikke sige, at du ikke accepterer fakta? 

Jeg har ytringsfrihed. Så kan sagtens sige at jeg ikke synes det passer for mit og andres vedkomme . Se hvor mange højtuddannede muslimer der er, og som er stærkt troende. Hvor er de i undersøgelsen? Og den værdi du lægger i de fakta, den samme værdi lægger jeg inde fakta jeg har fra koranen. Vi vælger selv hvad vi vil tro på heldigvis . Så fred være med det

Anmeld

15. maj 2014

A&F

lineog4 skriver:

Det er jo ikke at du personligt vurderes i forhold til en eller flere undersøgelser/statistikker.
Det handler om der er en signifikant tendens til at der er en sammenhæng mellem uddannelsesniveau i et samfund og troen på skrifterne. Og at man ud fra denne signifikante tendens konkludere at uddannelse/oplysning gør at religion får en sekundær rolle i et menneskes liv og i samfundet som helhed.

Jeg forstår det udemærket ven. Men alligevel, et eller andet sted er den mangelfuld.

Anmeld

15. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
A&F skriver:

Hmm altså  tror du bare at muslimer sætter deres børn på wc og i bad uden at lære dem at vaske sig med vand og sæbe! de skal lære at vaske sig ordentligt. Piger og drenge . Men islam er simpel . Så hvorfor ikke gøre tilgangen til renligheden lettere?

Fordi der er risici forbundet med sådan et indgreb og fordi barnets frie vilje bliver taget fra ham. Det ville jeg mene opvejer for den ekstra tid/det ekstra besvær det åbenbart er at vaske tissemanden ren. 

Anmeld

15. maj 2014

Anonym1112

A&F skriver:

I islam kan du ikke bede hvis du har urin på dit tøj eller krop. Så man skal vaske sig korrekt inden bøn. 

Ok, men du skal ikke sige det er pga at urin er beskidt så.. 

Urin er noget af det reneste.. 

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Anonym1112 skriver:

Hvad med dem der er inkontinente og sjat tisser hele tiden, kan de så heller ikke bede? Fordi der kommer urin på deres underbukser? 

Jeg har virkelig svært ved at forstå jeres tankegang, undskyld mig 

Så lægger Gud vægt på intentionen. Fordi inkontinent eksisterer jo . 

Anmeld

15. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
A&F skriver:

I islam kan du ikke bede hvis du har urin på dit tøj eller krop. Så man skal vaske sig korrekt inden bøn. 

Og det er kun piger og kvinder, der kan finde ud af det? Kønslæberne gemmer sandelig også på både urin og andet "urent". 

Jeg forstår ikke, at du rider på to heste - på den ene side bruger du religion og tro som argument og tilbageviser videnskab, på den anden side bruger du selv videnskabelige argumenter om fysiske fordele ved omskæring. Du tager fra begge "lejre", men tager samtidig afstand fra videnskab og fakta. Er det kun den videnskab, der passer til religionen, som duer? 

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Anonym1112 skriver:

Ok, men du skal ikke sige det er pga at urin er beskidt så.. 

Urin er noget af det reneste.. 

Det må jeg vel selv om? det er urent indenfor islam at bede hvis der urin på en. Vi bliver ikke enige

Anmeld

15. maj 2014

lineog4

A&F skriver:

Jeg forstår det udemærket ven. Men alligevel, et eller andet sted er den mangelfuld.

Alle statistikker er mangelfulde hvis man kigger ned på den enkelte, for man kan altid finde undtagelser - det er når der er flere undtagelser end ikke undtagelser man må sige statistikken ikke blot er mangelfuld ken forkert.
Med de statistikke der er,mer der så signifikant tendens at man har turde drage en konklusion.
Der har feks. Også været en vælgeranalyse af dansk folkeparti (en gang) hvor det også viste der var et flertal af de med kort eller ingen uddannelse, men det betød jo ikke alle DFs vælgere havde kort eller ingen uddannelse.

En sådan statistik kan måske også vise noget helt andet end hvad man tror, og er selvsagt en tro dog baseret på lidt mere end blot alle jeg kender....

Anmeld

15. maj 2014

Anonym1112

A&F skriver:

Det må jeg vel selv om? det er urent indenfor islam at bede hvis der urin på en. Vi bliver ikke enige

Det er dokumenteret at urin er sterilt og derved ikke urent, det kan du da ikke selv bestemme om det er rent eller urent så.. 

Jeg synes omskæring er helt fint, men cent til børnene er store nok til selv at træffe et valgt og lær dem intim hygiejne indtil da, så de kan være med til at bede alligevel.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.