Omskæring af dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

A&F

NatalieElizabeth skriver:

Faktisk vil jeg gerne lige rette det jeg skrev til sidst mht at ofre sig for det man tror på - for i det her tilfælde ofrer man jo ikke kun sig selv (hvis det så bare var) men man ofrer også noget af sit barn. 

Hvis nu din tro forskrev at du skulle skære langefingeren af dit barn fordi det så ikke kun pille sig i numsen (og derved måske blive homoseksuel fordi der sidder er g-punkt og han synes det var ret rart) ville du så også gøre det?

Ja, jeg spørger fordi jeg er interesseret i at vide HVOR langt sådan en tro kan få folk til at gå.

Ville ikke besvare noget der for mig er så useriøst og urealistisk . Jeg forholder mig til det jeg tror på, og svarer ud fra det. Vold udøves ikke på børn heller ikke i islam. Så desværre kan jeg ikke besvare dit spørgsmål 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Muhmi

A&F skriver:

Så vil jeg udfra et psykologisk perspektiv mene at manden er syg i hovedet og noget må være gået galt i hans barndom eller lign. Igen du anser mennesket for værende et dyr. Jeg gør ikke

Og det er helt fint med mig at du ikke anser os som værende dyr.

Men i forhold til at ville skære i sit barn, pga. traditioner så synes jeg det er helt ude i hampen og dette burde gøres ulovligt. Det grænser ikke engang til børnemishandling, det går over grænsen. Det samme ville det gøre, hvis jeg pga. traditioner i min familie lod mit barn få opereret større bryster, fordi det ville gøre så barnet kom tættere på Gud.

Anmeld

15. maj 2014

Dorthe1986

A&F skriver:

Så vil jeg udfra et psykologisk perspektiv mene at manden er syg i hovedet og noget må være gået galt i hans barndom eller lign. Igen du anser mennesket for værende et dyr. Jeg gør ikke

Jeg vil gerne høre hvordan, hvis vi er så markant anderledes end dyr, at 98 % af vores dna er lig med chimpansens? Eller hvordan det er muligt at vi kan bruge organer fra grise?

Med hensyn til omskæring, hvis Allah eller hvem nu, synes at forhud skal væk, hvorfor valgte han så at mænd er født med det?

Anmeld

15. maj 2014

A&F

NatalieElizabeth skriver:

Men ifølge koranen er homoseksualitet da ikke accepteret? 

Så siger jeg bare at hvis det ikke er naturligt at være homoseksuel - så kan det heller ikke være naturligt at skære forhuden af sit barn

Det er korrekt at Koranen ikke går ind for homoseksualitet . Men nu har vi profeter,  der lod sig omskære. Så du kan ikke ifølge min optik sammenligne det med homoseksualitet . Det ene er er forbud , det andet er velset . To uafhængige ting.

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Dorthe1986 skriver:

Jeg vil gerne høre hvordan, hvis vi er så markant anderledes end dyr, at 98 % af vores dna er lig med chimpansens? Eller hvordan det er muligt at vi kan bruge organer fra grise?

Med hensyn til omskæring, hvis Allah eller hvem nu, synes at forhud skal væk, hvorfor valgte han så at mænd er født med det?

Faktisk er det en interessant fact du kommer med der. Og ifølge islam langt tilbage til profeternes tid tror jeg, kom der en forbandelse over de mennesker som var ulydige hvor nogle blev forbandet til svin, andre aber. Kilden kan jeg ikke huske, men vil gerne besvare dig. Så giv mig tid, og jeg vil vende tilbage med et svar. Mht omskæring. Ja Allah skabte mennesket i sin helhed. Og det er ikke pålagt at omskære i islam , men en del af sunna. Og i islam handler det om troen på koranen og profeterne. Dvs de handlinger profeterne tog sig, er anerkendte og derfor er det påbudt at tage sædvanerne til sig.

Anmeld

15. maj 2014

lineog4

Dorthe1986 skriver:

At skære forhuden af er et tegn på pagten mellem Gud og Abraham - et form for offer fra mennesket til Gud så og sige. Så jo Gud skabte mennesket i sit eget billede og dette var perfekt og krævede så en del af det perfekte som pagt.
Senere er det blevet af hygiene hensyn også.

Med Jesus har de kristne ikke længere brug for en pagt, for Gud giver med sin søn den ultimative gave og kræver ikke noget til gengæld (andet end man følger hand ord og et godt menneske).

Og så tror jeg forskellen også er vi jo også har en tro, en tro på det rationelle hvor Darwins evolutions teori er sat over skabelsesberetningen i Biblen - tror de færreste kristne i DK tror på historien om Adam og Eva, ja i det hele taget nok ikke meget fra det Gamle Testamente anses for andet end gode historier som giver metaforer for hvordan vi bør behandle hinanden - ja egentlig er det jo nærmest kun Det nye Testamente der gør det.
Og når vi møder mennesker om det så er muslimer, jehova, mormoner, ortodokse kristne, jøder osv så undres vi når de tror på for os eventyrlige skabelsesberetninger.
Og ja jeg tror også på vi er dyr, jeg tror ikke vi er så meget bedre end dyr, og jeg tror dyr rent faktisk har en form for godt og ondt men sat i deres kontekst osv, men de som tror på en skabelsesberetning alle Adam og Eva tror jo så også på verden blev givet til mennesket som et højere stående væsen.

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Dorthe1986 skriver:

Fandt et vers fra koranen. Ydermere er der også andre vers omkring jøderne og muslimerne , hvor jøderne blev forbandet til svin og aber(dog skal det understreges at fordomme  og misforståelser omkring islam lægger i at korancitater rives ud af deres rette sammenhæng.) Så det med jøderne , skal ses i sammehæng til en begivenhed som fandt sted. Nå, men dette vers jeg fandt her er oversat fra arabisk til engelsk. Kilde koranen vers 5:60: Say, "Shall I inform you of [what is] worse than that as penalty from Allah ? [It is that of] those whom Allah has cursed and with whom He became angry and made of them apes and pigs and slaves of Taghut. Those are worse in position and further astray from the sound way." Så måske er svaret med at 98% chimpanses Dna og svinets organer der ligner mennesket kan have at gøre med de begivenheder der i den tid fandt sted. 

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Kære TS. Beklager den drejning dit indlæg tog. Held og lykke med det hele

Anmeld

15. maj 2014

Merii

Omsorgsgiver skriver:

Man er da ikke psykisk syg fordi man er homoseksuel??!!

Det synes jeg man er! Man er ihvertfald ikke normal. Alt er skabt i par og der må være noget galt i hjernen så længe man er til den samme køn. 

Anmeld

15. maj 2014

bøllen

Merii skriver:

Det synes jeg man er! Man er ihvertfald ikke normal. Alt er skabt i par og der må være noget galt i hjernen så længe man er til den samme køn. 

What  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.