Dorthe1986 skriver:
Jeg vil gerne høre hvordan, hvis vi er så markant anderledes end dyr, at 98 % af vores dna er lig med chimpansens? Eller hvordan det er muligt at vi kan bruge organer fra grise?
Med hensyn til omskæring, hvis Allah eller hvem nu, synes at forhud skal væk, hvorfor valgte han så at mænd er født med det?
At skære forhuden af er et tegn på pagten mellem Gud og Abraham - et form for offer fra mennesket til Gud så og sige. Så jo Gud skabte mennesket i sit eget billede og dette var perfekt og krævede så en del af det perfekte som pagt.
Senere er det blevet af hygiene hensyn også.
Med Jesus har de kristne ikke længere brug for en pagt, for Gud giver med sin søn den ultimative gave og kræver ikke noget til gengæld (andet end man følger hand ord og et godt menneske).
Og så tror jeg forskellen også er vi jo også har en tro, en tro på det rationelle hvor Darwins evolutions teori er sat over skabelsesberetningen i Biblen - tror de færreste kristne i DK tror på historien om Adam og Eva, ja i det hele taget nok ikke meget fra det Gamle Testamente anses for andet end gode historier som giver metaforer for hvordan vi bør behandle hinanden - ja egentlig er det jo nærmest kun Det nye Testamente der gør det.
Og når vi møder mennesker om det så er muslimer, jehova, mormoner, ortodokse kristne, jøder osv så undres vi når de tror på for os eventyrlige skabelsesberetninger.
Og ja jeg tror også på vi er dyr, jeg tror ikke vi er så meget bedre end dyr, og jeg tror dyr rent faktisk har en form for godt og ondt men sat i deres kontekst osv, men de som tror på en skabelsesberetning alle Adam og Eva tror jo så også på verden blev givet til mennesket som et højere stående væsen.
Anmeld