Drengeomskæring får grønt lys i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2014

LinLin

Hvis det gør dig lykkelig

"Lykkelig" er måske lige i overkanten.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
LinLin skriver:

"Lykkelig" er måske lige i overkanten.... 

: )

Anmeld

15. april 2014

Muhmi

Aisha skriver:

Seriøst jeg synes også dine valg er noget tamt. Men jeg respektere. Vil ikke ind i detaljer men du ved udmærket godt hvad jeg mener. Med mindre jeg bliver presser ud i det.

Alt for personligt 

Anmeld

15. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Muhmi skriver:

Alt for personligt 

Jep, man bliver lidt personlig. Bliver så sur på folk der ikke respektere vores valg og forskelligheder.

Anmeld

15. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Aisha skriver:

Jep, man bliver lidt personlig. Bliver så sur på folk der ikke respektere vores valg og forskelligheder.

Det handler jo om at man har svært ved at forstå lige præcis den del af religionen. Det er jo et debatforum hvor man sjovtnok  debaterer

Anmeld

15. april 2014

Muhmi

Aisha skriver:

Kan jeg godt forstå, men det er vel ikke, kun, hendes skyld at du bliver sur? Så derfor er der vel ingen grund til at såre hende på den måde?

Ømtåleligt emne og helt sikkert ikke et emne man vil blive enig om, nogensinde, for der ligger mange traditioner bundet i omskæringer men stadig ikke i orden at være så personlig... Skal nok lade være med at lege politi, men kunne ikke lade være med at give min mening til kende og slet ikke, fordi hun faktisk er SKIDE sød 

Og det ved jeg at du også er, så ingen grund til at skændes 

Anmeld

16. april 2014

Isabella_mor

HER er der en lille artikel der beskriver hvordan en omskæring foregår, hvor mange forskellige metoder der er, og hvor mange former for omskæring der findes. Den er fra for nylig, og jeg synes den beskriver ret godt hvad jeg var overbevist om.! 

At det ofte foregår uden en læge, og at det skal kunne mærkes af barnet som en del af "ritualet" hvorfor det som oftest foregår uden bedøvelse.! 

Anmeld

16. april 2014

LinLin

Isabella_mor skriver:

HER er der en lille artikel der beskriver hvordan en omskæring foregår, hvor mange forskellige metoder der er, og hvor mange former for omskæring der findes. Den er fra for nylig, og jeg synes den beskriver ret godt hvad jeg var overbevist om.! 

At det ofte foregår uden en læge, og at det skal kunne mærkes af barnet som en del af "ritualet" hvorfor det som oftest foregår uden bedøvelse.! 

Det er interessant at der står de muslimske børn er 5-7 år for jeg har arbejdet i multikulturelt vuggestue og der var praktisk talt alle de muslimske drenge omskåret når de startede...

Anmeld

17. april 2014

Isabella_mor

LinLin skriver:

Det er interessant at der står de muslimske børn er 5-7 år for jeg har arbejdet i multikulturelt vuggestue og der var praktisk talt alle de muslimske drenge omskåret når de startede...

Jeg tænker også at det måske er et gennemsnit af hvem det er i DK, og ikke bare i en enkelt vuggestue.  

Anmeld

17. april 2014

LinLin

Isabella_mor skriver:

Jeg tænker også at det måske er et gennemsnit af hvem det er i DK, og ikke bare i en enkelt vuggestue.  

Ja ja men det er da stadig mærkeligt at de stort set alle er omskåret inden et år hvis det er normalt det først er omkring skolestart!
De er vel ikke "specielle" muslimer i aarhus v

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.