Jeg forstår det ikke, surt opstød:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Undskyld mig, men hvorfor i alverden valgte I at tænke "det går nok" når I allerede inden I vaskede det med jeres eget syntes at det lugtede lidt af parfume? Og især når du er så allergisk som du giver udtryk for? 

Jeg bruger selv både parfumeret vaskemiddel og skyllemiddel - det er jo mit valg. Og hvis jeg solgte noget tøj, så vil jeg da mene at det er købers eget ansvar at sikre sig, at det udelukkende var vasket allergivenligt hvis det betyder så meget for vedkommende.

personligt synes jeg at du skal donere tøjet til fattige børn i udlandet - de er nok lykkelige bare ved at få tøj på kroppen. 

Og så har du jo lært en lektie til en anden gang. Så ved du og din kæreste at I ikke på nogen måde skal tage chancen - da det udelukkende er jeres egen fejl. At andre gør tingene anderledes kan man ikke herske over. 

Håber ikke at du ser det her som et angreb, da det ikke er ment sådan. Dette er udelukkende min subjektive holdning og vi er alle (heldigvis) forskellige. 

Men ligesom en anden bruger herinde, så forstår jeg ikke dit behov for at være anno. Ja der kommer nogle negative svar, that's life. Men synes godt nok at anno-knappen er meget misbrugt herinde.

god aften til dig :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

SandraXOXO

Ej så husk dog at spørge inden du køber, du kan da ved gud ikke forvente at alle går og ta'r hensyn til lige netop dig og ikke bruger parfume. Eller forventer du dybt seriøst at alle der bruger parfume lader være med at sælge deres tøj af hensyn til dig fordi du finder det for besværligt lige at spørge før du godkender en handel? Og det kommer jo ikke til at koste dig 1200 kr eller whatever, Du sælger da bare tøjet videre til nogen uden allergi og køber nyt brugt tøj. Og husker at tjekke om det er allergivenligt først. Problem løst ;-)

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

Ja ok, jeg troede at vi levede i det 21 århundrede, hvor folk havde forståelse og empati for hinanden, når der er nogen der er syge og har det svært med at leve som "normale"

Men ikke på dette forum kan jeg godt høre, her har folk travt med at hølve folk ned, når de har en sygdom der går imod resten de "normale" menneskers holdning, til hvordan man skal leve.

Synes ellers det er næsten dagligt at man ser tråde hvor folk hyler op om at de har fået en bums og får masser af melidenhed for det.

Men nej jeg undskylder mange gange at jeg har udviklet en sygdom efter års påvirkning af kemiske allergifremkaldende stoffer.

Efter jeres påvisning kan jeg godt se at det er helt min egen skyld at jeg er "syg" og ikke kan leve efter jeres normer.

Min indlæg handlede om at jeg ikke forstår at folk udsætter deres børn for noget der kan være skadeligt, vil have undret mig lige så meget over de forældre der overfodre deres børn og ikke mener det er deres skyld at de bliver tykke.

Jeg vil fortsætte med at undre mig i stilhed de næste 20 år og håbe på at, befolkningen en dag begynder at vise empati for de syge og svage, desværre har jeg på 20 år erfaret at det kun sker når de selv bliver syge.

Anmeld

6. marts 2014

Lukas&Liam<3

Anonym skriver:

nej de 75 kr var for det jeg havde købt af den sælger der vaskede med parfume, de 1200 kr var for resten af det tøj af vores eget der kom i vaskemaskinen sammen med det med parfumen.

Grunden til jeg ikke spurgte da jeg hentede tøjet, har jeg skrevet, træt mor med stramt dagsprogram, barn siddende i bilen med fyldt ble, kan det forståes?

Nej det kan ikke forståes. Det kan aldrig være sælgers skyld at du glemmer at spørge fordi du har travlt :s

Anmeld

6. marts 2014

Kløver

Anonym skriver:

Generalt læser i ikke inlægene ordenligt igennen inden i svarer.

Så jeg gentager: For det var det mine forældre skulle forklare mig, da jeg var 7 år gammel.

Det var mine forældre der stod med det økonomiske problem, for 900 kr i medicin om måneden, var vanvittigt mange penge dengang.

Jeg løser skam hvad du skriver men jeg ved ikke hvad du ved, og svarer id fra det jeg forstår hvad jeg læser. Uanset ville jeg med sådan hostorik tage mine forholdsregler.
Vi bruger selv kun neutral i maskinen, men at se ned på andre for at tage andre valgt og drage dem til ansvar og sure miner forstår jeg ikke, det er bittert og trels og surt, ja det forstår jeg, men man har selv et ansvar.
Min far er meget allergisk overfor dyr, og kan ikke engang besøge os uden at få store problemer, de tager forholdsregler alle steder de kommer hen, hvis de feks køber ny bil osv

Anmeld

6. marts 2014

fo82

Jeg må indrømme at når du skriver at du ved hvad empati er, så har du modsagt dig selv allerede fra dit første indlæg, der var ikke megen empati at spore der, ej heller i den måde du svarer folk der stiller sig spørgende over for din tråd.

Jeg kan godt forstå at du ærgrer dig gul og grøn over situationen - det ville jeg også have gjort i din situation, jeg havde så nok valgt at kigge indad frem for at angribe sælger og mennesker med en anden levemåde end din.

hverken sælger, eller andre der vælger et liv med parfumeret skyllemiddel er ansvarlige for din situation. Den er tragisk det er der ingen tvivl om, og jeg forstår godt hvis du er bitter.

men opgaven om at tage de nødvendige forholdsregler ligger altså hos dig selv. Det er dit eget ansvar at dobbelttjekke om du kan tåle den vare du køber, det er ikke sælgers, om det så er privathandel eller i butik.

jeg er hypermobil og har en degeneration i ryggen, det er mit ansvar at indrette mit liv efter det, ingen andres. Det samme er gældende for din allergi. 

Anmeld

6. marts 2014

stjernehimmel

Det er super trist at DU har fået allergi... 

MEN det gør altså ikke at hele verden skal tag hensyn til dig....(eller at hele verden er imod dig for den sags skyld)

Køber du brugt eller andet sted er det altså op til dig at selv undersøge om det er allergi venligt.... (køber du brugt, JA så er der kæmpe chance for at blive snydt, men det er dit valg om du satser)

FINT at du ikke er enig med andre, men synes egentlig du bliver ret ubehagelig i dine indlæg.....

Go aften til dig......

Anmeld

6. marts 2014

ano14316

Anonym skriver:

Ja ok, jeg troede at vi levede i det 21 århundrede, hvor folk havde forståelse og empati for hinanden, når der er nogen der er syge og har det svært med at leve som "normale"

Men ikke på dette forum kan jeg godt høre, her har folk travt med at hølve folk ned, når de har en sygdom der går imod resten de "normale" menneskers holdning, til hvordan man skal leve.

Synes ellers det er næsten dagligt at man ser tråde hvor folk hyler op om at de har fået en bums og får masser af melidenhed for det.

Men nej jeg undskylder mange gænge at jeg har udviklet en sygdom efter års påvirkning af kemiske allergifremkaldende stoffer.

Efter jeres påvisning kan jeg godt se at det er helt min egen skyld at jeg er "syg" og ikke kan leve efter jeres normer.

Min indlæg handlede om at jeg ikke forstår at folk udsætter deres børn for noget der kan være skadeligt, vil have undret mig lige så meget over de forældre der overfodre deres børn og ikke mener det er deres skyld at de bliver tykke.

Jeg vil fortsætte med at undre mig i stilhed de næste 20 år og håbe på at, befolkningen en dag begynder at vise empati for de syge og svage, desværre har jeg på 20 år erfaret at det kun sker når de selv bliver syge.

Ej det er simpelthen ikke rigtigt det du skriver her... Det er bare ikke rimeligt...

Jeg forstå så godt det er rigtig æv det der er sket! men det er altså ene og alene DIT ansvar at I har købt parfumeret tøj OG valgt at vaske det med jeres eget tøj!
Og det er sq endnu mere øv når man selv har kvajet sig og ikke kan give andre skylden..

Det har INTET med empati overfor syge at gøre! Ej heller ikke syge!
Du starter med at svine folk til der bruger parfume - det er folks eget valgt! Selvom jeg heller ikke bryder mog om brugen af parfume... Men når man starter med et så groft i sproget indlæg må man forvente at få
tilbage af samme skuffe..

Det handler ikke om hvis skyld det er at du er syg, ingen siger det er din skyld men det er DIT ANSVAR, det er ikke rresten af verdens ansvar ikke at sælge parfumeret produkter til dig, men dit ansvar ikke at købe det..!

Hvis du søger medlidenhed så skulle du have startet dit indlæg helt anderledes:

Århh hvor er det øv, havde købt noget tøj og glemt at spørger om det var vasket med parfumeret vaskemiddel, jeg er hyper allergisk...
Og så dobbelt kvajede jeg mig ved at vaske det sammen med vores eget tøj i et forsøg på at vaske det ud, så nu kan jeg ikke tåle at røre ved noget af tøj... 1200 kr lige ud af vinduet... Øv hvor er jeg led og ked af at være så allergisk...

Anmeld

6. marts 2014

Laulund87

Arhh det er vist i overkanten at himle op om empati

Det er jo din egen skyld og hvis du er så allergisk, hvorfor puttede du det så i maskinen? Det ville jeg ikke engang turde hvis det var mig der reagerede så kraftigt på parfume. Det kan vel sidde en form for rester..

Anmeld

6. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Men nej jeg undskylder mange gange at jeg har udviklet en sygdom efter års påvirkning af kemiske allergifremkaldende stoffer.

Der er ingen der høvler dig ned fordi du er syg  Der bliver blot pointeret at det ikke kan være andres ansvar at sørge for at DIT køb er vasket i neutralt, med mindre det har været et emne mellem dig/din mand og sælger. Det har da intet med empati overfor dig at gøre, at andre bruger parfume? 

Det er da logik at man selv må tage forholdsregler hvis man har nogen problemer/sygdomme. Fx hvis man er nødde-allergiker, så er det jo ikke restauranten der fejler hvis der er nødder i salaten, hvis man ikke har gjort opmærksom på problemet, og så må man selv sortere dem fra. Hvis det er manglende empati, så kan de jo ikke servere noget, for hvad så med hende der slår ud af æbler, har laktoseintolerans, glutenallergi eller lign. 

Det er pisse synd at du er så plaget af allergier, men det er altså ikke andres problem pr automatik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.