Jeg forstår det ikke, surt opstød:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

Kløver

Anonym skriver:

Ja ok, jeg troede at vi levede i det 21 århundrede, hvor folk havde forståelse og empati for hinanden, når der er nogen der er syge og har det svært med at leve som "normale"

Men ikke på dette forum kan jeg godt høre, her har folk travt med at hølve folk ned, når de har en sygdom der går imod resten de "normale" menneskers holdning, til hvordan man skal leve.

Synes ellers det er næsten dagligt at man ser tråde hvor folk hyler op om at de har fået en bums og får masser af melidenhed for det.

Men nej jeg undskylder mange gange at jeg har udviklet en sygdom efter års påvirkning af kemiske allergifremkaldende stoffer.

Efter jeres påvisning kan jeg godt se at det er helt min egen skyld at jeg er "syg" og ikke kan leve efter jeres normer.

Min indlæg handlede om at jeg ikke forstår at folk udsætter deres børn for noget der kan være skadeligt, vil have undret mig lige så meget over de forældre der overfodre deres børn og ikke mener det er deres skyld at de bliver tykke.

Jeg vil fortsætte med at undre mig i stilhed de næste 20 år og håbe på at, befolkningen en dag begynder at vise empati for de syge og svage, desværre har jeg på 20 år erfaret at det kun sker når de selv bliver syge.

Jeg reagerer skam ikke på at du har udfordringer i forhold til allergi, det er helt fair, og også en grund til jeg selv tager forholdsregler.
Jeg forstår ikke din reaktion på dem der vælger parfume, svarer til at at ingen burde ha hund når nogle er allergiske.
Man kan jo ikke forvente empati og forståelse hvis man selv starter med at fralægge ansvaret og lægge det over på andre mens man peger fingre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Hvis du søger medlidenhed så skulle du have startet dit indlæg helt anderledes:

Århh hvor er det øv, havde købt noget tøj og glemt at spørger om det var vasket med parfumeret vaskemiddel, jeg er hyper allergisk...
Og så dobbelt kvajede jeg mig ved at vaske det sammen med vores eget tøj i et forsøg på at vaske det ud, så nu kan jeg ikke tåle at røre ved noget af tøj... 1200 kr lige ud af vinduet... Øv hvor er jeg led og ked af at være så allergisk...

Ja det var nok sådan jeg burde have skrevet det, men nogle gange skriver man bare det man tænker på først fordi man er irriteret over det.

Men hva, bare fordi man ikke ikke har det højeste IQ, en eller anden fin vidregående uddannelse og er bedre til at begå sig skrifteligt, bliver man også tromlet (ikke til dig personligt, men generalt)

Anmeld

6. marts 2014

Loa

Anonym skriver:

Ja det var nok sådan jeg burde have skrevet det, men nogle gange skriver man bare det man tænker på først fordi man er irriteret over det.

Men hva, bare fordi man ikke ikke har det højeste IQ, en eller anden fin vidregående uddannelse og er bedre til at begå sig skrifteligt, bliver man også tromlet (ikke til dig personligt, men generalt)

Det tror jeg nu bestemt ikke har noget med sagen at gøre.
Det kunne have været dronning Margrethe der sad bag skærmen, folk svarer på det der bliver skrevet og den måde det bliver skrevet på.
Er unægteligt svært at forholde sig til andet end hvad der står i indlægget.

Anmeld

6. marts 2014

Frk.S

nej de 75 kr var for det jeg havde købt af den sælger der vaskede med parfume, de 1200 kr var for resten af det tøj af vores eget der kom i vaskemaskinen sammen med det med parfumen.

Grunden til jeg ikke spurgte da jeg hentede tøjet, har jeg skrevet, træt mor med stramt dagsprogram, barn siddende i bilen med fyldt ble, kan det forståes?

Ja, det kan godt forståes.

MEN det kan ikke forståes hvorfor du tror du kan være sur på sælger over det her. Hvis sælger har været reel er det da ikke hendes problem at du er træt. Ej heller hendes problem at du har vasket det sammen med noget andet.

Så hvis du vil være sur, så kan du være sur på dig selv.

Anmeld

6. marts 2014

StudPsyk

MilleMus1988 skriver:

ej helt ærligt ! men du er altså for sippet

wow jeg havde været ved at dø af grin hvis jeg var sælger og en der havde købt tøj af mig var gået sådan skrot

syntes virkelig at man burde ha tænkt så langt når man vælger at købe hos en privat

at du ikke bruger parfume , hvor here bevares det må du selv bestemme

men JA vi bruger det

og hverken jeg eller hele min familie har nogensinde fejlet noget af allergi , da jeg tror på det er fis i en nødeskal hvis man bliver for sippet

så ja , jeg sidder og har et smil på læben og tænker shit, kan folk virkelig være sådan, men ja man høre jo også om folk der kun køber øko, og siden du hidser dig op over dette, så er du sikkert også en der KUN køber øko vare

tja. . ej sorry, jeg ved det er et angreb agtig jeg skriver, men jeg syntes virkelig det er for langt ude at gå sådan op i en spids

Hold da op, sikke en måde at være nedladende på! At du er uenig er én ting, men der er godt nok mange personlige angreb i dit svar. Det er  ikke i orden.

Desuden kan jeg ikke følge det argument med at det er 'noget fis i en nøddeskal at være så sippet'. Det er nu bevist at det er enormt usundt for huden, og det er bevist at det giver øget risiko for allergi, så jeg synes nu det er fornuftigt nok at tale alvorligt og i hvert fald overveje. Så må man jo selv styre, om man lytter til anbefalingerne eller ej. At der er nogen der ikke får allergi betyder ikke, at det ikke er noget man skal overveje. Det er heller ikke alle der kommer til skade af at køre over for rødt, men det betyder ikke jeg har tænkt mig at prøve..

Hvis du mener at trådstarter er dømmende eller lignende i sit indlæg, var det så ikke bedre ikke selv at gå ned på et endnu lavere niveau? Det bidrager jo på ingen måde positivt til debatten.

Anmeld

6. marts 2014

lineog4

Anonym skriver:

Ja ok, jeg troede at vi levede i det 21 århundrede, hvor folk havde forståelse og empati for hinanden, når der er nogen der er syge og har det svært med at leve som "normale"

Men ikke på dette forum kan jeg godt høre, her har folk travt med at hølve folk ned, når de har en sygdom der går imod resten de "normale" menneskers holdning, til hvordan man skal leve.

Synes ellers det er næsten dagligt at man ser tråde hvor folk hyler op om at de har fået en bums og får masser af melidenhed for det.

Men nej jeg undskylder mange gange at jeg har udviklet en sygdom efter års påvirkning af kemiske allergifremkaldende stoffer.

Efter jeres påvisning kan jeg godt se at det er helt min egen skyld at jeg er "syg" og ikke kan leve efter jeres normer.

Min indlæg handlede om at jeg ikke forstår at folk udsætter deres børn for noget der kan være skadeligt, vil have undret mig lige så meget over de forældre der overfodre deres børn og ikke mener det er deres skyld at de bliver tykke.

Jeg vil fortsætte med at undre mig i stilhed de næste 20 år og håbe på at, befolkningen en dag begynder at vise empati for de syge og svage, desværre har jeg på 20 år erfaret at det kun sker når de selv bliver syge.

Synes på ingen måde det handler om mangel på empati.

Synes det er vildt synd for de mennesker der skal leve med allergi. Jeg indrømmer gerne at lige præcis parfumeallergien ikke fylder meget i mine tanker. Men så er der andet som måske ikke fylder for dig. Vi går fx meget op i at minimere e numre i maden.  Jeg går op i bæredygtighed og i genbrug.... men jeg undrer mig ikke over alle ikke tænker som mig (selvom de selvsagt burde ). 

Og ja jeg synes når man har allergi må ansvaret for at tjekke ligge hos en selv og man kan ikke forvente alle tagwr hensyn og tænker ens

Anmeld

6. marts 2014

Frk.S

Anonym skriver:

Jamen for pokker det er da ikke fordi vi ikke har forståelse for din allergi. Jeg ville da være træt af at være så allergisk... bestemt og det er da synd og må være en udfordring i din hverdag.

Netop derfor kan man undres over at du ikke automatisk tjekker dette ved en handel.
Men det folk reagerer på er jo netop at NÅR du så glemte det, så lader du din harme gå ud over sælger (og alle andre der bruger parfume).

Det har intet at gøre med at folk ikke har empati og forståelse for din situation. Det har noget at gøre med at man skal huske at feje for egen dør først.

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

Flere af jer bliver ved med at sige, at det er mit eget problem og jeg skal tage hensyn til andre der ikke har allergi.

Eller som stjernehimmel siger (håber det er ok jeg citerer dig): MEN det gør altså ikke at hele verden skal tag hensyn til dig....(eller at hele verden er imod dig for den sags skyld)

I hverdagen tager man forskellige hensyn: rygerne til ikke rygerne, diabetiker, vegatarer, folk der ikke spiser svinekød, resturanter over for fødevarer man ikke kan tåle, lejeboliger uden husdyr, B mennesker til A mennesker ovs.

Kun i sundhedssekteren er der helt parfumefrit, men der kan man ikke jo ansøge om bolig.

Måske er mit "vanvittige angreb" som i kalder det, fordi jeg nok er ved at være træt af, at have den store ekstra udgift som det er at leve med den allergi, uden hjælp, forståelse og ikke mindst anerkendelse efter over 20 år.

Så jo, engang imellem kan man godt føle at hele verdenen er i mod en, for det er som at slå panden mod en mur, når man forsøger at forklare det. (slå panden mod mur smiley)

Anmeld

6. marts 2014

StudPsyk

Anonym skriver:

Flere af jer bliver ved med at sige, at det er mit eget problem og jeg skal tage hensyn til andre der ikke har allergi.

Eller som stjernehimmel siger (håber det er ok jeg citerer dig): MEN det gør altså ikke at hele verden skal tag hensyn til dig....(eller at hele verden er imod dig for den sags skyld)

I hverdagen tager man forskellige hensyn: rygerne til ikke rygerne, diabetiker, vegatarer, folk der ikke spiser svinekød, resturanter over for fødevarer man ikke kan tåle, lejeboliger uden husdyr, B mennesker til A mennesker ovs.

Kun i sundhedssekteren er der helt parfumefrit, men der kan man ikke jo ansøge om bolig.

Måske er mit "vanvittige angreb" som i kalder det, fordi jeg nok er ved at være træt af, at have den store ekstra udgift som det er at leve med den allergi, uden hjælp, forståelse og ikke mindst anerkendelse efter over 20 år.

Men hvis det er så voldsomt må du vel også spørge ind til om det er vasket parfumefrit når du vasker. Og hvis du duftede det allerede før vask, hvorfor så vaske det med jeres eget? Jeg ved godt du siger, at når man er en stresset nybagt mor.. Ja, det kender jeg al til, men hvis det er så stort et problem der fylder så meget i dit liv, ville jeg da antage at det var noget du var obs på.

Og jeg mangler i øvrigt ikke empati. Jeg synes bare ikke det er sælgers skyld, men din egen, at du glemte at spørge

Anmeld

6. marts 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Det er helt okay at du citere mig.....

Jeg forstår godt at du må være træt af at din allergi giver dig gener og begrænsninger....

Men alle tænker altså ikke på om andre har allergi hvis de sælger noget... og det må være op til sælger at være oBS på det....træt eller ej...

Mange tager nok ikke hensyn...  men jeg er sikker på at mange også ville gøre det hvis de vidste det eller det var muligt.... bliver der spurgt om det er allergi venligt hvis nogle købte af mig kunne jeg aldrig finde på at lyve...

Har personen jeg skal besøge allergi ja så ville jeg tag mine forholds regler mht parfume mm...

Men folk kan altså ikke tag hensyn til ting de ikke ved.... At folk vælger at vaske i alm. vaskepulver.. ja sådan er det jo om det gør dem til dårligere mennesker... det skal jeg ikke dømme-----

Men en ting er sikkert, dømmer man andre så får man svar på tiltale.....(dette har INTET at gøre med uddannelse, IQ eller noget som helst andet).. det er blot svar på tiltale....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.