Anonym skriver:
Ja ok, jeg troede at vi levede i det 21 århundrede, hvor folk havde forståelse og empati for hinanden, når der er nogen der er syge og har det svært med at leve som "normale"
Men ikke på dette forum kan jeg godt høre, her har folk travt med at hølve folk ned, når de har en sygdom der går imod resten de "normale" menneskers holdning, til hvordan man skal leve.
Synes ellers det er næsten dagligt at man ser tråde hvor folk hyler op om at de har fået en bums og får masser af melidenhed for det.
Men nej jeg undskylder mange gange at jeg har udviklet en sygdom efter års påvirkning af kemiske allergifremkaldende stoffer.
Efter jeres påvisning kan jeg godt se at det er helt min egen skyld at jeg er "syg" og ikke kan leve efter jeres normer.
Min indlæg handlede om at jeg ikke forstår at folk udsætter deres børn for noget der kan være skadeligt, vil have undret mig lige så meget over de forældre der overfodre deres børn og ikke mener det er deres skyld at de bliver tykke.
Jeg vil fortsætte med at undre mig i stilhed de næste 20 år og håbe på at, befolkningen en dag begynder at vise empati for de syge og svage, desværre har jeg på 20 år erfaret at det kun sker når de selv bliver syge.
Søde du, nu nåede jeg ikke længere i debatten, så beklager på forhånd hvis jeg gentager noget efter det citerede indlæg
Jeg har det selv svært med parfume, dog ikke helt i samme grad som dig
men for mit vedkommende handler det i høj grad også meget om lige præcis parfumeret vaskepulver og skyllemiddel... og nej, det er ikke meget forståelse der er at hente, fra folk der ikke selv har problemer med det...
men når det så er sagt så vil jeg bestemt heller ikke mene at det er sælger du kan klandre for det tøj du nu mener kun kan smides ud... personligt havde jeg givet det væk, for selvom om du og dit barn er ekstra udsatte, så kan en familie der ikke er disponeret for allergi, jo have god gavn af det
også selvom det strider i mod din overbevisning.
For det handler jo også om hvorvidt man er disponeret for at udvikle allergi
ikke nødvendigvis at ens forældre har samme type, men lider de af allergi over for noget kan børnene også være disponeret for at udvikle en form for allergi...
vi havde en periode for nogle måneder tilbage hvor vi pludselig stod uden vaskemaskine... vi var så nødsaget til at få vasket ungernes og kærestens tøj hos min far, som netop bruger parfumerede vaskepulver og skyllemiddel... og selvom hans maskine lige fik en omgang uden noget tøj osv. inden "vores" kom i med vores eget uparfumerede vaskemiddel (bruger ikke skyllemiddel af nogen slag), så stank det stadig da det kom hjem og skulle hænges op... jeg hang kun den ene vask op vi fik derfra, og overlod ellers den tjans til kæresten, da det simpelthen fik min hud til at klø... de uger hvor vi var nødsaget til at gøre det på den måde var bestemt ikke sjove, for jeg kunne dårligt gå ud i vores vaskerum uden at det begyndte at klø... mit eget tøj vaskede jeg i hånden....
min pointe er at selvom du er slemt ramt af parfumeallergi, så kan sælger ikke vide det, og rigtig mange tænker ikke over det, de fleste forbinder faktisk det at tøjet dufter parfumeret med at så er det rent, skræmmende tanke, men det er nu engang sådan verden er... folk med mælkeallergi og den slags fødevareallergier er også nødsaget til at tage sine forbehold og spørge ind, for man kan som allergiker ikke forvente at andre bare ved det/tænker over det....
frustrerende ja, men det er der så meget her i verden der er...
Til slut vil jeg sige at en del af de kommentarer du har fået nok også handler om at folk der netop ikke som du og jeg har parfumeallergi og derfor benytter parfumerede produkter, føler sig en tand provokeret af din måde at formulere din holdning på, for ligesom at det er OK at du har din holdning, så er det trods alt også OK at de har deres
lidt ligesom med opdragelse, så er det ikke 2 der gør det 100% ens
Qnuz