Jeg forstår det ikke, surt opstød:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Flere af jer bliver ved med at sige, at det er mit eget problem og jeg skal tage hensyn til andre der ikke har allergi.

Eller som stjernehimmel siger (håber det er ok jeg citerer dig): MEN det gør altså ikke at hele verden skal tag hensyn til dig....(eller at hele verden er imod dig for den sags skyld)

I hverdagen tager man forskellige hensyn: rygerne til ikke rygerne, diabetiker, vegatarer, folk der ikke spiser svinekød, resturanter over for fødevarer man ikke kan tåle, lejeboliger uden husdyr, B mennesker til A mennesker ovs.

Kun i sundhedssekteren er der helt parfumefrit, men der kan man ikke jo ansøge om bolig.

Måske er mit "vanvittige angreb" som i kalder det, fordi jeg nok er ved at være træt af, at have den store ekstra udgift som det er at leve med den allergi, uden hjælp, forståelse og ikke mindst anerkendelse efter over 20 år.

Ja vi tager hensyn, men du kan jo ikke forvente at en fremmed kender til din allergi. 

Jeg har også allergi og andre ting der styrer min hverdag, men det er da mit ansvar at jeg kan leve en normal hverdag. 

Og du tager jo ikke hensyn når du nærmest synes at folk der bruger parfume er idioter. 

Vi gør ting forskelligt, og i den sag er der ikke andre at give skylden, end jer selv. 

Hvis parfume er så farligt for dig, burde det være det første du spørg om, når du køber ting, både nye og brugte. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ja det var nok sådan jeg burde have skrevet det, men nogle gange skriver man bare det man tænker på først fordi man er irriteret over det.

Men hva, bare fordi man ikke ikke har det højeste IQ, en eller anden fin vidregående uddannelse og er bedre til at begå sig skrifteligt, bliver man også tromlet (ikke til dig personligt, men generalt)

Det er altså ikke rigtigt, at det har med intelligens eller uddannelse at gøre. Det har at gøre med, at du angriber og skyder løs på alle. Du gør dig selv til offer - først er det galt, at nogle bruger parfumeret vaskemiddel, så mangler folk empati, fordi de mener, det er DIT ansvar at passe på dig selv og dine børn, når du køber tøj - og nu er det ikke dine angreb, der er problemet, men i stedet er det folk herinde, der tromler dig, fordi du ikke er klog eller uddannet nok - og hvor skulle vi iøvrigt vide dét fra? 

Hvis det generelt går dig på, at folk bruger parfumeret vaskemiddel, så kunne du skrive et indlæg om dét. Det kunne der komme en fin debat ud af. I stedet venter du til den dag, du har mistet penge på det - og bebrejder sælgeren. 

Hvis det, meget forståeligt, går dig på, at du er superallergisk, så kunne du skrive et indlæg om dét. Det ville du uden tvivl få empatiske svar på. Men du blander det ind i en debat, der er i gang og omhandler din vrede på sælger. 

Tag dog lidt ansvar selv - vi er mange, der er allergiske eller syge eller har andre "skavanker", men hele verden kan ikke indrette sig efter lige præcis vores behov. 

Anmeld

6. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Flere af jer bliver ved med at sige, at det er mit eget problem og jeg skal tage hensyn til andre der ikke har allergi.

Eller som stjernehimmel siger (håber det er ok jeg citerer dig): MEN det gør altså ikke at hele verden skal tag hensyn til dig....(eller at hele verden er imod dig for den sags skyld)

I hverdagen tager man forskellige hensyn: rygerne til ikke rygerne, diabetiker, vegatarer, folk der ikke spiser svinekød, resturanter over for fødevarer man ikke kan tåle, lejeboliger uden husdyr, B mennesker til A mennesker ovs.

Kun i sundhedssekteren er der helt parfumefrit, men der kan man ikke jo ansøge om bolig.

Måske er mit "vanvittige angreb" som i kalder det, fordi jeg nok er ved at være træt af, at have den store ekstra udgift som det er at leve med den allergi, uden hjælp, forståelse og ikke mindst anerkendelse efter over 20 år.

Synes altså du digter lidt. Rygerne tager jo ikke hensyn til ikke rygere, men det er vedtaget ved lov hvor der må ryges. Diabetikere og vegetarer? Ja okay NOGEN steder kan du få en decideret vegetarret, men oftest er vegetarene overladt til salatbaren hvis ikk de vil spise kartofler og sovs udelukkende diabetikere har jeg aldrig set et decideret hensyn til. Tror ikke det er et specielt hensyn til dem der undgår svinekød, at man også kan få okse og kylling, det er nok egentlig bare for at have et varieret menukort. Lejeboliger uden husdyr har intet med dyreallergikere at gøre, det er fordi et dyr kan svine rigtig meget og kan ødelægge gulve, vægge, døre og det er en meget omfattende opgave at udbedre for udlejer ved flytning, og restauranter tager kun hensyn til fødevareallergi hvis man gør OPMÆRKSOM på det

Anmeld

6. marts 2014

Kløver

Anonym skriver:

Så jo, engang imellem kan man godt føle at hele verdenen er i mod en, for det er som at slå panden mod en mur, når man forsøger at forklare det. (slå panden mod mur smiley)

Tror faktisk mange tager hensyn, jeg kunne ikke drømme om at bruge parfume hvis jeg skal være samme. Med folk jeg ved ikke kan tåle det, tager selv hensyn til allergi, madallergi osv
Men hvorfra skal sælger vide at du ikke kan tåle parfume. Jeg kender faktisk mange boliger hvor grunden ikke er allergi til at man ikke må have dyr, folk må ryge i lejeboliger osv osv
Tvivler på at sælger havde løjet hvis du havde spurgt, eller sagt det ikke var ok at takke nej, hvis du på forhånd lugtede til tøjet
Jeg kan godt forstå dig. Jeg har del. Sygdom at slås med og begrænset gangdistance, men det glemmer mange ofte, eller ikke forstår jeg ikke kan være med, men man må desværre selv være opmærksom, ja trels men især folk som ikke ved det, kan ikke vide man måske har hensyn andre ikke kan se

Anmeld

6. marts 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Så jo, engang imellem kan man godt føle at hele verdenen er i mod en, for det er som at slå panden mod en mur, når man forsøger at forklare det. (slå panden mod mur smiley)

Mener du virkelig, at: ikke-rygere aldrig generes af rygere - værter altid husker dessert uden sukker til diabetikere - vegetarer aldrig går forgæves på restaurant eller til fest - jøder og muslimer aldrig bliver glemt, når klassekammerater deler pølsehorn eller vingummi ud - eller at jeg som B-menneske sagtens kan få lov at møde på job kl. 10? 

Så har du altså stirret dig så blind på din egen situation, at du fuldstændigt overser alle andres daglige udfordringer - og det er sgu heller ikke særligt empatisk! Nej, der bliver ikke taget hensyn til alle - langt fra! Lad nu være med at tage den offerrolle på dig. 

Anmeld

6. marts 2014

modesty

Anonym skriver:

Ja, man tager hensyn når folk OPLYSER at de er diabetikere eller vegetarer o.s.v. Al mad på restauranter er jo ikke pr. definition diabetiker- og vegetarvenligt. Man må selv gøre opmærksom på at der skal tages særlige hensyn. Og det havde du IKKE gjort. Det er dét folk kommenterer på. Du gør dig selv til et offer i en situation hvor det er dit eget ansvar at søge information.

Anmeld

6. marts 2014

VIPpigen

Nu smutter jeg uden om alt det som debatten pludselig drejede ind på...

MEN har du prøvet at lufte det rigtig godt igennem. Evt hænge det ud om formiddagen, og først tage det ind NÆSTE aften. Det bliver luftet godt igennem, og den kolde nattemperatur kan godt tage rigtig meget, specielt med den fugt vi har i luften lige for tiden om natten (vi har de sidste morgener haft en masse dis ved os)

Vask det lidt igen efter luftning, og hæng det ud og tørre, så det bliver luftet igen...

Jeg har en skyllemiddel stående, som jeg bruger hvis jeg har en træls lugt i noget tøj. Skyllemidlet kan tage lugten, og forsvinder efter 2-3 vaske mere, og lugten vender heller ikke tilbage igen...

Men som regel virker den lange luftning af tøjet herhjemme. Mit skyllemiddel er kun i desperate situationer

Anmeld

6. marts 2014

loop

Anonym skriver:

(Er ano fordi det kan være et følsomt emne)

Jeg forstår slet ikke hvordan folk frivilligt kan få sig selv til at bruge stærkt parfumeret vaskemiddel i vasketøjet når de har børn, en ting at man som voksen selv vælger at udsætte sig for alle de kemikalier som udvikler allergier, men sine børn...

Et surt opstød fordi jeg lige har fået ødelagt for 1200 kr tøj (nypris nr jeg nu skal ud at købe det tabte ind igen), fordi jeg havde købt noget brugt børnetøj af en privat (ikke her på siden)

Det skal lige nævnes at jeg har parfume allergi i stor stil og kan intet tåle, og har slet ikke i sinde at udsætte mit barn for det også, det er jo den måde jeg fik det på, men for lidt over 20 år siden, vidste man i det daglige ikke hvor slemt det stads er.

Samme dag havde vi købt brugt tøj hos en anden sælger, kæresten blander det sammen med noget af vores eget for at fylde maskinen, godt nok siger han at det lugter lidt af parfume, men det går nu nok tænker vi.

Men næ nej efter 5 vaske og en iblødsætning i rodalon og jeg må erkende at det hele er lige til skraldespanden.

Er så sur på mig selv at jeg ikke lige stoppede op og lugtede til det inden jeg kørte fra sælgeren igen.

Returfristen er vel overstået, jeg kunne jo bare have opdaget det i tide og have sagt nej tak.

Så f*** noget l*** skal ud og bruge 1200 kr på nyt tøj, + alt det vi havde købt, for det kommer oven i

Jeg har læst tråden, men der er noget jeg ikke forstår, så jeg håber det er ok jeg spørger.

Hvis tøjet bliver vasket mange gange i rent vand, hvordan kan man så stadig reagere allergisk på det?

Anmeld

6. marts 2014

lineog4

Anonym skriver:

Må nød til at sige at jeg egentlig opfatter mig selv som empatisk menneske og jeg til hver en tid vil tage hensyn til folk med allergier.  Jeg lukker gerne min kat inde og svinger støvsugeren en ekstra gang hvis jeg ved vi får besøg af en katteallergikker men jeg afliver den ikke fordi der er folk der ikke kan tåle katte. Jeg vælger også gerne at fravælge parfume hvis en parfume allergikker kommer på besøg men jeg smider ikke mit vaskepulver ud og alle mine ting fordi nogen i verden ikke tåler parfume. Jeg vælger også gerne ikke at slå græs hvis jeg skaæ have besøg af en græspollen allergiker men jeg vælger ikke at grave min græsplæne op og ligge fliser fordi nogen ikke kan tåle græs.

Jeg har virkelig ondt af de som skal leve med allergi og priser mig lykkelig for vi er forskånet.  Men jeg synes det er en svær holdning at fordi man bruger fx parfumeret vaskepulver så er man uempatisk. Og kan jo så spørge dig: har I græsplæne?

Anmeld

6. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan se tråden er lang og ærligt magter jeg ikke at læse den lige nu. Så jeg spørge måske noget du er blevet spurgt om, men inden købet blev aftalt kunne du jo have spurgt sælger hvad tøjet er vasket i. Det undrer mig bare du ikke har gjort det når det åbenbart er vigtigt for dig? 

men det er da skide ærgerligt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.