Jeg forstår det ikke, surt opstød:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

Kløver

Anonym skriver:

Jamen så synes jeg du skal ta at dø af grin og synes du skal grine endnu højere den dag du selv sidder med et barn der græder på 7 døgn i træk med hud der er sønderrevet fordi det klør og stikker.

Samtidig kan i så sidde og overveje hvad i skal sælge for at få råd til allergi medicinen, om det er nok med bilen eller om i skal tage huset med.

Samtidig kan du så forklare dit barn at h*n aldrig må vaske fingre offentlige steder med mindre h*n har sæbe og håndklæde med hjemmefra.

At h*n ikke må låne håndklæder, tøj eller sengetøj fra legekammerater, egenligt er det nemmest at dit barn bare leger hjemme alene.

For det var det mine forældre skulle forklare mig, da jeg var 7 år gammel.

Så grin du bare lidt mere, jeg er bare glad for at jeg ved hvad empati er...

Ps jeg er ikke øko flipper

Hvis jeg var SÅ allergisk og med de økonomier og problemer du beskriver, forstår jeg slet ikke, du ikke har gjort mere i forbindelse med tøjkøbet, det hænger ikke sammen i min verden.

Synes du overreagerer, for ingenkan vide situationen, og stod jeg der havde jeg selv gjort mere for at undgå det.

Jeg kan godt forstå det er trels, både med penge og vaskemaskine, men desværre jer selv som bærer ansvaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Morjanne76

Anonym skriver:

nej de 75 kr var for det jeg havde købt af den sælger der vaskede med parfume, de 1200 kr var for resten af det tøj af vores eget der kom i vaskemaskinen sammen med det med parfumen.

Grunden til jeg ikke spurgte da jeg hentede tøjet, har jeg skrevet, træt mor med stramt dagsprogram, barn siddende i bilen med fyldt ble, kan det forståes?

Hvis skyld tænker du lige at det er, at I vælger at vaske det "nye" brugte tøj sammen med jeres? 

Jeg kan ikke se af sælger har nogen andel i det. 

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Ej jeg synes da godt nok du burde tage en slapper. Der stod intet sted i dit oplæg, at du er hyper allergiger. De fleste der ikke kan tåle parfume, kan godt tåle at vaske hænder ude, og bruge andres håndklæder.
Jeg synes ærlig talt, at når din allergi er SÅ slem, ja så burde du købe tøj fra nyt. Du kan i hvert fald SLET ikke tillade dig at blive sur/mobset på sælger (og os andre som bruger vaske og skyllemiddel med parfume)

jooo det gjorde der så også...

Anmeld

6. marts 2014

CaWi

Anonym skriver:

jooo det gjorde der så også...

Ja allergiger i stor stil. Men det betyder jo ikke at vi ved du ikke engang kan gå impulsivt på toilettet hos andre!

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Hvis jeg var SÅ allergisk og med de økonomier og problemer du beskriver, forstår jeg slet ikke, du ikke har gjort mere i forbindelse med tøjkøbet, det hænger ikke sammen i min verden.

Synes du overreagerer, for ingenkan vide situationen, og stod jeg der havde jeg selv gjort mere for at undgå det.

Jeg kan godt forstå det er trels, både med penge og vaskemaskine, men desværre jer selv som bærer ansvaret

Generalt læser i ikke inlægene ordenligt igennen inden i svarer.

Så jeg gentager: For det var det mine forældre skulle forklare mig, da jeg var 7 år gammel.

Det var mine forældre der stod med det økonomiske problem, for 900 kr i medicin om måneden, var vanvittigt mange penge dengang.

Anmeld

6. marts 2014

lineog4

Anonym skriver:

nej de 75 kr var for det jeg havde købt af den sælger der vaskede med parfume, de 1200 kr var for resten af det tøj af vores eget der kom i vaskemaskinen sammen med det med parfumen.

Grunden til jeg ikke spurgte da jeg hentede tøjet, har jeg skrevet, træt mor med stramt dagsprogram, barn siddende i bilen med fyldt ble, kan det forståes?

Kan godt forstå det er super træls.  Kan sagtens forstå man får lavet en fejl og det er nogen super sure penge.... 

Tror egentlig du vil møde modstand mod er du angriber dem der bruger parfume.  Og ja jeg kan da også undres over noget andre mennesker gør som for mig er det mest simple at lade være og som jeg tænker som en investering i en bedre fremtid for mine unger, men jeg angriber ikke andre for de ikke kan se min pointe ;-)

Anmeld

6. marts 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Jeg ved man skal huske at spørge, men som nybagt mor kan man godt have en presset dag og det var lige det jeg havde den dag.

Og grunden til at jeg skriver ano, kan man se i den sviner der kom fra millemus1988

Synes da enlig at du startede med at give os der godt kan tåle parfume en sviner

Anmeld

6. marts 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

(Er ano fordi det kan være et følsomt emne)

Jeg forstår slet ikke hvordan folk frivilligt kan få sig selv til at bruge stærkt parfumeret vaskemiddel i vasketøjet når de har børn, en ting at man som voksen selv vælger at udsætte sig for alle de kemikalier som udvikler allergier, men sine børn...

Et surt opstød fordi jeg lige har fået ødelagt for 1200 kr tøj (nypris nr jeg nu skal ud at købe det tabte ind igen), fordi jeg havde købt noget brugt børnetøj af en privat (ikke her på siden)

Det skal lige nævnes at jeg har parfume allergi i stor stil og kan intet tåle, og har slet ikke i sinde at udsætte mit barn for det også, det er jo den måde jeg fik det på, men for lidt over 20 år siden, vidste man i det daglige ikke hvor slemt det stads er.

Samme dag havde vi købt brugt tøj hos en anden sælger, kæresten blander det sammen med noget af vores eget for at fylde maskinen, godt nok siger han at det lugter lidt af parfume, men det går nu nok tænker vi.

Men næ nej efter 5 vaske og en iblødsætning i rodalon og jeg må erkende at det hele er lige til skraldespanden.

Er så sur på mig selv at jeg ikke lige stoppede op og lugtede til det inden jeg kørte fra sælgeren igen.

Returfristen er vel overstået, jeg kunne jo bare have opdaget det i tide og have sagt nej tak.

Så f*** noget l*** skal ud og bruge 1200 kr på nyt tøj, + alt det vi havde købt, for det kommer oven i

Har du spurgt om det var vasket i neutralt?

Anmeld

6. marts 2014

ano14316

Anonym skriver:

(Er ano fordi det kan være et følsomt emne)

Jeg forstår slet ikke hvordan folk frivilligt kan få sig selv til at bruge stærkt parfumeret vaskemiddel i vasketøjet når de har børn, en ting at man som voksen selv vælger at udsætte sig for alle de kemikalier som udvikler allergier, men sine børn...

Et surt opstød fordi jeg lige har fået ødelagt for 1200 kr tøj (nypris nr jeg nu skal ud at købe det tabte ind igen), fordi jeg havde købt noget brugt børnetøj af en privat (ikke her på siden)

Det skal lige nævnes at jeg har parfume allergi i stor stil og kan intet tåle, og har slet ikke i sinde at udsætte mit barn for det også, det er jo den måde jeg fik det på, men for lidt over 20 år siden, vidste man i det daglige ikke hvor slemt det stads er.

Samme dag havde vi købt brugt tøj hos en anden sælger, kæresten blander det sammen med noget af vores eget for at fylde maskinen, godt nok siger han at det lugter lidt af parfume, men det går nu nok tænker vi.

Men næ nej efter 5 vaske og en iblødsætning i rodalon og jeg må erkende at det hele er lige til skraldespanden.

Er så sur på mig selv at jeg ikke lige stoppede op og lugtede til det inden jeg kørte fra sælgeren igen.

Returfristen er vel overstået, jeg kunne jo bare have opdaget det i tide og have sagt nej tak.

Så f*** noget l*** skal ud og bruge 1200 kr på nyt tøj, + alt det vi havde købt, for det kommer oven i

Det er godt nok øv...

Men spurgte du ikke sælger inden om der var brugt parfumefri vaskemiddel?
Tænker at hvis du er så allergisk på den også lidt hvile hos dig..

Men forstår heller ikke bruges af parfume i alt ting...

Fordi vi bruger alting uden parfume, kan jeg godt blive helt overrumplet af hvor mange dufte der er i nogen hjem..

Anmeld

6. marts 2014

ano14316

ej helt ærligt ! men du er altså for sippet

wow jeg havde været ved at dø af grin hvis jeg var sælger og en der havde købt tøj af mig var gået sådan skrot

syntes virkelig at man burde ha tænkt så langt når man vælger at købe hos en privat

at du ikke bruger parfume , hvor here bevares det må du selv bestemme

men JA vi bruger det

og hverken jeg eller hele min familie har nogensinde fejlet noget af allergi , da jeg tror på det er fis i en nødeskal hvis man bliver for sippet

så ja , jeg sidder og har et smil på læben og tænker shit, kan folk virkelig være sådan, men ja man høre jo også om folk der kun køber øko, og siden du hidser dig op over dette, så er du sikkert også en der KUN køber øko vare

tja. . ej sorry, jeg ved det er et angreb agtig jeg skriver, men jeg syntes virkelig det er for langt ude at gå sådan op i en spids

Hahahahaha du mener simpelthen at hvis man holder sig fra allergener, hormonforstyrrende stoffer og godt kan lide at passe på vores natur og støtte bedre dyrevelfærd med økovarer så er man FOR SIPPET...

HAHAHAHA så er det vist ikke de ovenstående der er for langt ude...

Jeg foretrækker selvfølgelig at bade min søn i parfume og sæbe med rigeligt paraben - bare for at han ikke blive for maskulin (nogen parabener virker som østrogen), og ikke giver mig børnene.. herefter ruller jeg ham i stråforkorter (igen vil jeg virkelig ikke have børnebørn) og pesticider, imens vi besøger produktionsstalde med dyr der kun ser ægte dagslys når de med strøm og slag bliver gennet i dyrtransporten til italien uden pause, vand og mad...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.