Jeg forstår det ikke, surt opstød:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

lineog4

Anonym skriver:

Jeg ved man skal huske at spørge, men som nybagt mor kan man godt have en presset dag og det var lige det jeg havde den dag.

Og grunden til at jeg skriver ano, kan man se i den sviner der kom fra millemus1988

Men jeg tør godt svare ikke ano til trods for dit første indlæg og sikkert også andres vil fortælle mig jeg ikke tænker nok på mine børns fremtid ved at udsætte dem for parfume. 

Tror hvis en debat skal blive sober skal man turde stå ved sine holdninger - måske man så også skriver dem lidt mere filet af i de hårde ord når ens eget navn hæftes sammen med udtalelserne. 

Jeg forstår din irritation, men kunne også vælge at reagere hårdt på din: jeg forstår simpelthen ikke nogen vil.... som jo handler om en dom af andres handlinger og ikke om du har mistet tøj

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

ej helt ærligt ! men du er altså for sippet

wow jeg havde været ved at dø af grin hvis jeg var sælger og en der havde købt tøj af mig var gået sådan skrot

syntes virkelig at man burde ha tænkt så langt når man vælger at købe hos en privat

at du ikke bruger parfume , hvor here bevares det må du selv bestemme

men JA vi bruger det

og hverken jeg eller hele min familie har nogensinde fejlet noget af allergi , da jeg tror på det er fis i en nødeskal hvis man bliver for sippet

så ja , jeg sidder og har et smil på læben og tænker shit, kan folk virkelig være sådan, men ja man høre jo også om folk der kun køber øko, og siden du hidser dig op over dette, så er du sikkert også en der KUN køber øko vare

tja. . ej sorry, jeg ved det er et angreb agtig jeg skriver, men jeg syntes virkelig det er for langt ude at gå sådan op i en spids

Jamen så synes jeg du skal ta at dø af grin og synes du skal grine endnu højere den dag du selv sidder med et barn der græder på 7 døgn i træk med hud der er sønderrevet fordi det klør og stikker.

Samtidig kan i så sidde og overveje hvad i skal sælge for at få råd til allergi medicinen, om det er nok med bilen eller om i skal tage huset med.

Samtidig kan du så forklare dit barn at h*n aldrig må vaske fingre offentlige steder med mindre h*n har sæbe og håndklæde med hjemmefra.

At h*n ikke må låne håndklæder, tøj eller sengetøj fra legekammerater, egenligt er det nemmest at dit barn bare leger hjemme alene.

For det var det mine forældre skulle forklare mig, da jeg var 7 år gammel.

Så grin du bare lidt mere, jeg er bare glad for at jeg ved hvad empati er...

Ps jeg er ikke øko flipper

Anmeld

6. marts 2014

SjeBets

jeg vil mene hvis man vil have tøj der med garanti ikke er vaske i parfumeret vaskepulver eller skyllemiddel, så må man købe det nyt, eller kun købe af folk der vasker som man vil have det.

jeg kan ikke se det er sælges skyld-

Jeg håber ikke jeg render ind i nogle der tager sådan på vej over det jeg vaske i når jeg skal sælge.

Og folk er forskellige, heldigvis,

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Hvordan kan det være noget fis, hvis hun sådan set har parfume allergi? Problemet ligger jo i at det er generationers brug af alle de skadelige ting, parfume, parabener osv, der gør at man pludselig udvikler allergi. Så selv om du fx kan tåle det nu, kan det vel være at din krop i et eller andet omfang har taget skade på en måde, så det er dine børn eller børnebørn ender med allergi.

Personligt reagerer jeg ikke på parfume, som i allergiske reaktioner. Men jeg vasker alligevel i uparfumeret og det skyldes at jeg ikke vil udsætte hverken min søn eller bonusbørn for mere skidt end nødvendigt. Men til dels også fordi jeg får migræne hvis det er for kraftigt parfume. Så jeg mærker også hvor skidt det er for kroppen. Så hvordan kan det være fis, eller være for sippet?

Jeg er enig i, at hvis man har helbredsmæssige problemer eller bare et princip omkring parfume, så skal man som køber sikre sig at det er vasket i det man kan tåle.

Bedre kunne jeg ikke have skrevet det

Anmeld

6. marts 2014

Dorthe1986

Anonym skriver:

Bedre kunne jeg ikke have skrevet det

Anmeld

6. marts 2014

Frk.S

Anonym skriver:

Det var kæresten der havde kantakt med sælger denne gang og vi har før haft held til at vaske parfume ud til tilfredsstillende resultat.

7 bodyer, 2 natdragter, 6 par bukser, 8 langærmet trøjer og to cardigans til 75 kr, det lød for godt til at være sandt (det var det jo så også)

Så reelt er der 75,- det drejer sig om?

Selvom det måske vil koste dig 1200,- at købe det fra nyt, så er det jo ikke for 1200,- du har spildt. Hvis du har brugt 75,- så er det 75,- du har spildt - uanset nypris.

Jeg har da stor forståelse for at det kan være meget vigtigt for nogle folk at alt er parfume frit.
Men hvis du er så dybt allergisk som du beskriver, kan jeg ved gud ikke forstå hvorfor du ikke spørger til det inden handlen går igennem.

Så længe sælger ikke er kommet med forkerte oplysninger om varen, så har du efter min mening kun dig selv at klandre for dette.

Anmeld

6. marts 2014

CaWi

Anonym skriver:

Jamen så synes jeg du skal ta at dø af grin og synes du skal grine endnu højere den dag du selv sidder med et barn der græder på 7 døgn i træk med hud der er sønderrevet fordi det klør og stikker.

Samtidig kan i så sidde og overveje hvad i skal sælge for at få råd til allergi medicinen, om det er nok med bilen eller om i skal tage huset med.

Samtidig kan du så forklare dit barn at h*n aldrig må vaske fingre offentlige steder med mindre h*n har sæbe og håndklæde med hjemmefra.

At h*n ikke må låne håndklæder, tøj eller sengetøj fra legekammerater, egenligt er det nemmest at dit barn bare leger hjemme alene.

Ej jeg synes da godt nok du burde tage en slapper. Der stod intet sted i dit oplæg, at du er hyper allergiger. De fleste der ikke kan tåle parfume, kan godt tåle at vaske hænder ude, og bruge andres håndklæder.
Jeg synes ærlig talt, at når din allergi er SÅ slem, ja så burde du købe tøj fra nyt. Du kan i hvert fald SLET ikke tillade dig at blive sur/mobset på sælger (og os andre som bruger vaske og skyllemiddel med parfume)

Anmeld

6. marts 2014

Kløver

Anonym skriver:

Det var kæresten der havde kantakt med sælger denne gang og vi har før haft held til at vaske parfume ud til tilfredsstillende resultat.

7 bodyer, 2 natdragter, 6 par bukser, 8 langærmet trøjer og to cardigans til 75 kr, det lød for godt til at være sandt (det var det jo så også)

Det er trels, men nok ikke noget at gøre, sælger kan jo ikke vide det er et problem, hvis det ikke har været en del af kommunikationen. Det samme med feks røgerhjem, eller hjem med dyr, men er så ærgeligt

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Så reelt er der 75,- det drejer sig om?

Selvom det måske vil koste dig 1200,- at købe det fra nyt, så er det jo ikke for 1200,- du har spildt. Hvis du har brugt 75,- så er det 75,- du har spildt - uanset nypris.

Jeg har da stor forståelse for at det kan være meget vigtigt for nogle folk at alt er parfume frit.
Men hvis du er så dybt allergisk som du beskriver, kan jeg ved gud ikke forstå hvorfor du ikke spørger til det inden handlen går igennem.

Så længe sælger ikke er kommet med forkerte oplysninger om varen, så har du efter min mening kun dig selv at klandre for dette.

nej de 75 kr var for det jeg havde købt af den sælger der vaskede med parfume, de 1200 kr var for resten af det tøj af vores eget der kom i vaskemaskinen sammen med det med parfumen.

Grunden til jeg ikke spurgte da jeg hentede tøjet, har jeg skrevet, træt mor med stramt dagsprogram, barn siddende i bilen med fyldt ble, kan det forståes?

Anmeld

6. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hvis du er så meget allergiker, hvorfor så ikke kun købe nyt, for at være på den sikre side?

Og jeg har aldrig hørt om så voldsomme reaktioner.. at man ikke må vaske hænder, eller låne andres ting. og det er alt fra vaskepulver? 

Jeg er allergisk overfor parfume i ting, og jeg spørg når jeg skal købe nye ting, for at være sikker på det. 

Og når jeg køber brugt, så sikre jeg mig også. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.