Jeg forstår det ikke, surt opstød:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2014

Thereseh

Ps - troede du havde købt det som uparfumeret. 

Så vil min holdning bestemt være at det ikke er sælgers skyld. Sorry 

Men husk at spørg en anden gang, og hellere kun købe uparfurmeret end at komme til at få sådan en oplevelse igen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2014

Anonym trådstarter

AmalieR skriver:

ej hvor surt , men kan det ikke sælges videre ?

det kan godt være du ikke kan tåle tøjet længere men en anden der ikke er allergisk kunne , og du ville ikke miste nær så mange penge som hvis du bare smider det ud ? )

Det vil jeg ikke kunne få mig selv til med god samvittighed, tro mig har overvejet det.

Men kan simpelthen ikke, når jeg ved at lige nøjagtigt den parfume giver store udslag på allergien (har måtte hånterer tøjet med hansker på siden vask nr 2)

Anmeld

6. marts 2014

MorTil4<3

Anonym skriver:

(Er ano fordi det kan være et følsomt emne)

Jeg forstår slet ikke hvordan folk frivilligt kan få sig selv til at bruge stærkt parfumeret vaskemiddel i vasketøjet når de har børn, en ting at man som voksen selv vælger at udsætte sig for alle de kemikalier som udvikler allergier, men sine børn...

Et surt opstød fordi jeg lige har fået ødelagt for 1200 kr tøj (nypris nr jeg nu skal ud at købe det tabte ind igen), fordi jeg havde købt noget brugt børnetøj af en privat (ikke her på siden)

Det skal lige nævnes at jeg har parfume allergi i stor stil og kan intet tåle, og har slet ikke i sinde at udsætte mit barn for det også, det er jo den måde jeg fik det på, men for lidt over 20 år siden, vidste man i det daglige ikke hvor slemt det stads er.

Samme dag havde vi købt brugt tøj hos en anden sælger, kæresten blander det sammen med noget af vores eget for at fylde maskinen, godt nok siger han at det lugter lidt af parfume, men det går nu nok tænker vi.

Men næ nej efter 5 vaske og en iblødsætning i rodalon og jeg må erkende at det hele er lige til skraldespanden.

Er så sur på mig selv at jeg ikke lige stoppede op og lugtede til det inden jeg kørte fra sælgeren igen.

Returfristen er vel overstået, jeg kunne jo bare have opdaget det i tide og have sagt nej tak.

Så f*** noget l*** skal ud og bruge 1200 kr på nyt tøj, + alt det vi havde købt, for det kommer oven i

ej helt ærligt ! men du er altså for sippet

wow jeg havde været ved at dø af grin hvis jeg var sælger og en der havde købt tøj af mig var gået sådan skrot

syntes virkelig at man burde ha tænkt så langt når man vælger at købe hos en privat

at du ikke bruger parfume , hvor here bevares det må du selv bestemme

men JA vi bruger det

og hverken jeg eller hele min familie har nogensinde fejlet noget af allergi , da jeg tror på det er fis i en nødeskal hvis man bliver for sippet

så ja , jeg sidder og har et smil på læben og tænker shit, kan folk virkelig være sådan, men ja man høre jo også om folk der kun køber øko, og siden du hidser dig op over dette, så er du sikkert også en der KUN køber øko vare

tja. . ej sorry, jeg ved det er et angreb agtig jeg skriver, men jeg syntes virkelig det er for langt ude at gå sådan op i en spids

Anmeld

6. marts 2014

lineog4

Anonym skriver:

Det vil jeg ikke kunne få mig selv til med god samvittighed, tro mig har overvejet det.

Men kan simpelthen ikke, når jeg ved at lige nøjagtigt den parfume giver store udslag på allergien (har måtte hånterer tøjet med hansker på siden vask nr 2)

Så send det til velgørenhed - der er sikkert børn der ville være glad for at få tøj på kroppen 

Anmeld

6. marts 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Forstår egentlig ikke du er ano da det vel er helt okay at have forskellige holdninger.

Tænker egentlig hvis man har det sådan med parfumeret tøj så skal man huske at spørge når man køber brugt. Synes rigtig mange skriver; vasket i neuatral. Og så skal det selvsagt være sandt. Men hvis ikke det er blevet lovet eller sagt i handlen kan man jo ikke klage over det.

Og må så sige, der er parfume i det vaskepulver vi har nu. Jeg får kløe af neutral...

Jeg ved man skal huske at spørge, men som nybagt mor kan man godt have en presset dag og det var lige det jeg havde den dag.

Og grunden til at jeg skriver ano, kan man se i den sviner der kom fra millemus1988

Anmeld

6. marts 2014

klmf

Jeg vasker i parfumeret vaskemiddel og oplyser det ikke ved salg / bortgivning, synes det må køber spørge om hvis det er SÅ vigtigt for dem. 

Anmeld

6. marts 2014

MorTil4<3

Anonym skriver:

Jeg ved man skal huske at spørge, men som nybagt mor kan man godt have en presset dag og det var lige det jeg havde den dag.

Og grunden til at jeg skriver ano, kan man se i den sviner der kom fra millemus1988

jeg skriver nemlig at det er okay at DU gerne vil bruge det, det må du da selv bestemme

jeg siger bare min mening om at jeg syntes det er fis

og at du som køber skulle have tænkt dig lidt om

Anmeld

6. marts 2014

Dorthe1986

MilleMus1988 skriver:

ej helt ærligt ! men du er altså for sippet

wow jeg havde været ved at dø af grin hvis jeg var sælger og en der havde købt tøj af mig var gået sådan skrot

syntes virkelig at man burde ha tænkt så langt når man vælger at købe hos en privat

at du ikke bruger parfume , hvor here bevares det må du selv bestemme

men JA vi bruger det

og hverken jeg eller hele min familie har nogensinde fejlet noget af allergi , da jeg tror på det er fis i en nødeskal hvis man bliver for sippet

så ja , jeg sidder og har et smil på læben og tænker shit, kan folk virkelig være sådan, men ja man høre jo også om folk der kun køber øko, og siden du hidser dig op over dette, så er du sikkert også en der KUN køber øko vare

tja. . ej sorry, jeg ved det er et angreb agtig jeg skriver, men jeg syntes virkelig det er for langt ude at gå sådan op i en spids

Hvordan kan det være noget fis, hvis hun sådan set har parfume allergi? Problemet ligger jo i at det er generationers brug af alle de skadelige ting, parfume, parabener osv, der gør at man pludselig udvikler allergi. Så selv om du fx kan tåle det nu, kan det vel være at din krop i et eller andet omfang har taget skade på en måde, så det er dine børn eller børnebørn ender med allergi.

Personligt reagerer jeg ikke på parfume, som i allergiske reaktioner. Men jeg vasker alligevel i uparfumeret og det skyldes at jeg ikke vil udsætte hverken min søn eller bonusbørn for mere skidt end nødvendigt. Men til dels også fordi jeg får migræne hvis det er for kraftigt parfume. Så jeg mærker også hvor skidt det er for kroppen. Så hvordan kan det være fis, eller være for sippet?

Jeg er enig i, at hvis man har helbredsmæssige problemer eller bare et princip omkring parfume, så skal man som køber sikre sig at det er vasket i det man kan tåle.

Anmeld

6. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

(Er ano fordi det kan være et følsomt emne)

Jeg forstår slet ikke hvordan folk frivilligt kan få sig selv til at bruge stærkt parfumeret vaskemiddel i vasketøjet når de har børn, en ting at man som voksen selv vælger at udsætte sig for alle de kemikalier som udvikler allergier, men sine børn...

Et surt opstød fordi jeg lige har fået ødelagt for 1200 kr tøj (nypris nr jeg nu skal ud at købe det tabte ind igen), fordi jeg havde købt noget brugt børnetøj af en privat (ikke her på siden)

Det skal lige nævnes at jeg har parfume allergi i stor stil og kan intet tåle, og har slet ikke i sinde at udsætte mit barn for det også, det er jo den måde jeg fik det på, men for lidt over 20 år siden, vidste man i det daglige ikke hvor slemt det stads er.

Samme dag havde vi købt brugt tøj hos en anden sælger, kæresten blander det sammen med noget af vores eget for at fylde maskinen, godt nok siger han at det lugter lidt af parfume, men det går nu nok tænker vi.

Men næ nej efter 5 vaske og en iblødsætning i rodalon og jeg må erkende at det hele er lige til skraldespanden.

Er så sur på mig selv at jeg ikke lige stoppede op og lugtede til det inden jeg kørte fra sælgeren igen.

Returfristen er vel overstået, jeg kunne jo bare have opdaget det i tide og have sagt nej tak.

Så f*** noget l*** skal ud og bruge 1200 kr på nyt tøj, + alt det vi havde købt, for det kommer oven i

Det er ikke sælgerens fejl. De vasker i det de vasker. og sælger det og så må man jo spørge hvad det er vasket i. 

Hvorfor kan du ikke få dig til at give det videre, det er da bedre end at smide det ud, når der nu ikke er noget galt med det. 

Du glemmer nok aldrig at spørge næste gang, men du kan ikke give sælgeren skylden. Hun har ikke gjort noget forkert. 

Anmeld

6. marts 2014

Laulund87

Jeg undgår også parfume og kunne aldrig finde på at bruge vaskemiddel med det i!

Jeg har også haft købt en jakke til min datter der stank af parfume. Efter 3 vaske og en dag hvor den hang ude i frisk luft, var det væk. Rigtig ærgerligt, men man skal bare huske at spørge om hvordan det er vasket når man køber noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.