Selvom det er kvinden som skal føde med alt det der kommer med, så er det jo ikke kun en ny situation for hende, men også for den kommende far. Selvfølgelig skal man da tage hensyn til ham - og det skal da gerne være noget man har snakket om før fødslen går igang.
Hvad nu hvis den kære mand er meget nervøs og usikker eller direkte 'bange' for hospitaler (jeg har en veninde hvis mand bare bliver vildt dårlig så snart han kommer indenfor dørene på hospitalet) eller han bliver dårlig ved synet af blod osv. - der skal da være plads til det også.
Synes den der holdning med "så må han bare klare det" er lidt tam
hvis han fx ønsker lidt ekstra støtte fx i form af mor eller svigermor er tilstede (som støtte til den fødende og til ham) og den fødende i øvrigt er ok med det, så kan jeg virkelig ikke se problemet.
Det handler vel om at man finder den løsning der passer bedst til sin familie/parhold/fødsel 
Jeg kunne da ikke finde på at have den der "så må du bare mande dig op!" holdning til min kæreste - så kunne han gå der og få det dårligt med sig selv over at han ikke kunne tåle at se blod eller smerte i den og den situation osv. - Det gør da ingen glade.
Anmeld