stjernehimmel skriver:
det kan jo være mindst lige så hårdt for manden som den der føder....
som andre os har skrevet det kan virkelig være voldsomt at stå der ved siden af...uden at kunne gøre noget, og de ser det jo fra en helt anden side end fra den der føder....
Jeg ville ha det super dårligt med at han stod og følte sig utryg og ikke kunne få en go oplevelse.. det ville ødelægge det fuldstændig for mig at vide....
Jeg vil rigtig gerne ha ham med når den dag engang kommer, men er det det bedste for ham, jamen så klare jeg det hellere alene end at han gør noget han ikke har lyst til
"Mindst" Mener du virkelig, at der findes tilfælde hvor det er værre for en mand at se på end for en kvinde at presse hans barn gennem sine nedre regioner?
Som jeg ser det, så er mænd tænkende væsener. Har man foretaget et valg, så skal man stå ved det uanset hvor bange man er. Vi kvinder kan jo ikke midt i en fødsel sige: øh, det her er lidt skræmmende. Gider I at forsætte uden mig? Selvfølgelig skal en mand ikke spares for ubehageligheder. I stedet for at lide af hensynsbetændelse så burde I - også for mandens skyld - insistere på at han står ved jeres fælles projekt. Ellers behandler I ham som et barn, og det er vel ikke meningen ved et parforhold.
En mand der ikke kan se en fødsel kan ikke klare virkeligheden. Hvad bliver det næste? "Jeg kan ikke klare at skifte ble", "Barnet kaster op, tag dig lige af det. Jeg er for sart", "Jeg kan ikke klare at gå på arbejde, min chef taler hårdt til mig!" Klynk. Der tales så meget om forskellen mellem mænd og kvinder. Her er så en oplagt mulighed for at vise sig som en mand!
De mænd der påstår de ikke kan klare at se en fødsel, hævder at de ikke kan tåle at se deres gravide partner lide, men sjovt nok fordufter bekymringen det sekund de er udenfor døren. Så spilles der spil og skrives på smartphones mens de lukker hendes smertensskrig ude, så det er som regel bare bekvemmeligheden og det fakta at en fødsel ikke handler om dem der trykker.
Anmeld