Mom skriver:
Halløj 
Nu har jeg efterhånden læst med herinde i en rum tid, og er mere end et par gange stødt på sætningerne, som "når man er alene, så SKAL man bare", "når man er alene, så kan man bare" osv...
Hver gang jeg har læst sådan en sætning, så kommer jeg til, at tænke på, om enlige mødre ser sig selv som værende mere sej, hårdfør mm end mødre der lever i et parforhold.?
Er der en eller anden form for status i, at klare det hele selv? Er det ikke ok, at bede sin partner om hjælp ved fx. sygdom?
Jeg tænker, som jeg også skrev i en anden tråd - der er ingen grund til at leve som om, man er enlig, når man nu ikke er det. Og min mening er, at når man nu en gang er 2, så er man også 2 om at dele ansvaret, og man er 2 om at tage vare på familien og hinanden.

Kh Mom
Svarer udelukkende ud fra egen situation!!
Jeg er total sej!! Sejere end enlige og sejere end de fleste i parforhold!!
Er skilsmissebarn,vokset op i en hård tid, med en hård barndom og forskellige livskriser i rygsækken.
Jeg er mor til 5.....fået med den samme mand,den eneste ene! Vi fandt sammen da jeg var 15, og har nu været gift i 19år!!
Vi har kæmpet med kriser,økonomi, handicappet børn,job. Osv osv....og alligevel er vi stadig sammen og vi kunne ikke undvære hinanden.
Vi har arbejdet med vores forhold løbene og tiltrods for at jeg ofte PGA hans job,har været alene om børnene så nyder jeg det hele. PGA hans søvndygdom, er det ALTID mig der tager børn om natten....men det er MIT LIV!
Og jeg har en mand der respektere mig og jeg ham!!
Så ja...jeg føler mig sgu sej, og jeg har et sejt liv....ligesom jeg drømte om som 15 årige.
Tænk sig at holde sammen på livet trods modgang. Det i sig selv er da noget af en bedrift.:-)