Isabella_mor skriver:
Jeg vil sige at der klart er forskel på mødre der er alene med sit barn/sine børn. Og kvinder der har en partner. (Som hjælper til)
De skal jo selv ordne alt. De kan ikke lige sende manden ud og handle hvis der mangler noget, de kan ikke lige tage en aften ude med en veninde uden at skulle finde en babysitter. De står for ALT, rengøring, indkøb, aflevering og hentning af sine børn. Madlavning, opvask, putning. Og når alt dette er ordnet, så er man alene, ingen voksen at sparre med, ingen man eller kvinde (hvis man nu er til kvinder) at holde om og have intimitet med.
Jeg føler selv jeg er ved at gå til af kedsomhed og ensomhed når jeg er alene med Villads i en weekend. Tænk at den følelse sidder rigtig mange alene mødre og alene fædre med hver dag.
Jeg har stor respekt for de enlige forældre derude som bare er super forældre
det er jo tit noget man ikke selv har valgt, så derfor er det endnu mere svært at stå helt mutters.
Jeg kunne ikke tænke mig at være enlig forælder.
Jeg tænker også, at det at være enlig bestemt ikke er en status jeg kunne tænke mig, da jeg har stor hjælp i min mand.
Og igen, jeg er slet ikke tvivl om, at det indimellem er hårdt, for man har ingen til at sparre med, eller lige gøre nogte, imens man selv gør noget andet..
Og hvis man så samtidigt står i en situation hvor man ikke selv har valgt at blive enlig, så skal man forholde sig til det også oveni al det praktiske - det må være rockerhårdt!
Kunne jeg være enlig? Klart! Nogle gange har man jo ikke et valg, der er bare ingen vej udenom...
Syntes jeg enlige mødre er sejere end mig - nogle er.. Bestemt! Hvis man intet netværk har overhovedet, eller hvis man har mistet sin ægtefælle og skal håndtere sorg samtidigt med at være alene, klart så er man væsentligt sejere end mig!
Men om alle enlige mødre er sejere end mig, som er i parforhold - no way.. Jeg er mindst ligeså sej som de,