Mom skriver:
Halløj 
Nu har jeg efterhånden læst med herinde i en rum tid, og er mere end et par gange stødt på sætningerne, som "når man er alene, så SKAL man bare", "når man er alene, så kan man bare" osv...
Hver gang jeg har læst sådan en sætning, så kommer jeg til, at tænke på, om enlige mødre ser sig selv som værende mere sej, hårdfør mm end mødre der lever i et parforhold.?
Er der en eller anden form for status i, at klare det hele selv? Er det ikke ok, at bede sin partner om hjælp ved fx. sygdom?
Jeg tænker, som jeg også skrev i en anden tråd - der er ingen grund til at leve som om, man er enlig, når man nu ikke er det. Og min mening er, at når man nu en gang er 2, så er man også 2 om at dele ansvaret, og man er 2 om at tage vare på familien og hinanden.

Kh Mom
Nej, jeg synes ikke enlige mødre er sejere, nødvendigvis... De har bare "en anden" slags familie, som de får til at fungere, lige som jeg har en familie jeg får til at fungerer.. Det er bare med forskellige udfordringer -om du er alene eller ej...
enlige mødre har ikke én, der lige kan tage over i hverdagen, når de har behov for 5 minutters fred... De står alene med alt det praktiske i hverdagen....
enlige mødre skal få alt til at hænge sammen økonomisk alene, med kun én indkomst, og én til at finde en løsning, og ingen til at dele sorger og glæder i de små øjeblikke, hvor mødre i parforhold kigger på deres mand og enten ser opgivende ud eller glædes over deres fælles barn.... De enlige mødre deler ikke disse øjeblikke med andre i hverdagen....
Mødre i parforhold har (ofte) aldrig en hel weekend alene hvor der er tid til at være sig selv og gøre hvad man vil.... (Her tænker jeg på de enlige mødre, som har barnets far inde i billedet fx hver 14. dag.... ) til gengæld har de (for det meste) én i hverdagen...
mødre i (nogle) parforhold laver de samme ting derhjemme som enlige mødre.... Bader, putter, afleverer, henter, ordner tøjvask, rengøring, opvask osv. Uden så meget hjælp fra manden... Desuden er der dobbelt op på tøjvask, opvask og lign., samt én man skal være enig med.....
om du er enlig eller sammen med nogen, så er det stadig mor der skal op om natten og amme, det kan manden jo ikke... Medmindre baby får flaske... Desuden er det oftest kun mor der dur.......
jeg synes det er SEJT at være MOR! Uanset om du er enlig eller i parforhold.... Det er bare på forskellige områder!
Tror ikke man kan gøre det så sort hvidt, hverken det ene ellerret andet... Folks liv og forhold/ikke forhold er meget forskellige...
Jeg synes det må være hårdt at være alene med fx tre børn, men tror også det er hårdt at være mor til tre unger, selvom man har en mand... En familie skal fungerer, uanset hvor mange man er