Vores dreng bliver 3 til marts, og vi har i et par mdr. sagt at han skal blive siddende til vi alle er færdige med at spise.
Der har slet ingen brok været og nu ser han det bare som en naturlig ting, at sådan gør man
Det gør også at han måske lige tager en ekstra bid end han ellers ville.
Når vi er andre steder, hvor der er lagt op til voksen hygge og der evt. er andre børn der får lov til at gå inden de andre er færdige, får han lov til at gå ned og lege med dem. Efter han har sagt tak for mad til værten (ofte min mor). Men han skal stadig have spist okay, og han får ikke lov til at gå efter 2 min. Det kan være lidt svært hvis andre børn får lov, eller hvis det er familier hvor man ikke går så højt op i bordskik eller den regel. Så er det lidt synd at han SKAL blive siddende, plus vi voksne jo kan spise rigtig langsomt, og der bliver sikkert serveret af flere omgange.
Vi var faktisk i tvivl om det var for tidligt, så vi tog det ret stille og roligt, men han accepterede fint regelen, og jeg synes det er dejligt at der lige bliver hygget lidt ekstra ved aftensmaden, især nu hvor lillesøster også spiser med 
Anmeld