Kønsabort..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Issa skriver:

Jeg tror på karma, og jeg er sikker på at der venter en evighed i helvedes ild til de kvinder der vælger deres barn fra på grund af køn
Om jeg begriber at det overhovedet er lovligt..! men ja ja med den regering..

Hvor kommer regeringen ind i billedet? Det står da ethvert medlem af Folketinget frit for at bringe emnet op til debat og evt. fremsætte et lovforslag imod det - det er sådan set enhver MF'ers ansvar at handle i sådanne tilfælde, og det er jo ikke ligefrem fordi, oppositionen er i mindretal... 

Iøvrigt er årsagen til, at blodprøven indføres - den skal tilbydes til en bestemt gruppe af gravide - at den vil kunne afsløre visse kromosomfejl. Bare for lige at få baggrunden med. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2014

tarkoflen

Jeg gad rigtig godt have en dreng hvis vi er så heldige at kunne gøre Thea til storesøster en dag... Og det er udelukkende fordi jeg synes det må være fantastisk at prøve begge dele! Jeg har siden jeg var barn været overbevist om, at jeg skulle have en pige først og en dreng bagefter... Fuldstændig fjollet og så alligevel ikke, for jeg er storesøster til en fantastisk lillebror

Men derfra og så til at kunne vælge et barn fra på grund af kønnet, der synes jeg godt nok er langt! Jeg bliver ovenud lykkelig hvis vi kan gøre Thea til storesøster en dag og begge køn er mere end velkomme!

Jeg gad godt se en afstemning på, hvor mange der, hvis de kunne svare anonymt, ville vælge et bestemt køn fra, tror det er forsvindende få!

Hvis nogen kunne have lyst til at oprette den afstemning, hvor man ville kunne svare anonymt, så kunne det da være ret interessant at se! Og også fordelingen på om man ville vælge dreng eller pige fra. Jeg kan desværre ikke tillade anonyme svar.

Anmeld

2. februar 2014

Loa

Jeg troede seriøst at det var en pervers joke.
Kan slet slet ikke forstå hvordan sådan noget kan blive godkendt. Hvor er etisk råd henne??
Hvis man vælger et barn fra udelukkende pga kønnet, så er man hverken moden nok til at få et barn eller har fortjent at få barnet.
Jeg er i chok!!!!

Anmeld

2. februar 2014

Rikke2404

Loa skriver:

Jeg troede seriøst at det var en pervers joke.
Kan slet slet ikke forstå hvordan sådan noget kan blive godkendt. Hvor er etisk råd henne??
Hvis man vælger et barn fra udelukkende pga kønnet, så er man hverken moden nok til at få et barn eller har fortjent at få barnet.
Jeg er i chok!!!!

Jeg var også helt mundlam da jeg så det i tv Men det er desværre rigtig nok Stakkels fravalgte børn! Det skærer en i moderhjertet godt og grundigt!
''Desværre var lille Tobias ikke en lille Julie, så ham måtte vi af med!'' Puha, kan ikke lade vær med at stille det sådan op

Anmeld

2. februar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Mor og meget mere skriver:

Men kønnet er jo ikke garanti for en bestemt identitet. Min yngste søn har aldrig været en såkaldt "rigtig" dreng - han gik i prinsessekjoler og elskede lyserødt og Barbier, da han gik i børnehave. I dag er han 15, interesserer sig brændende for kunst og litteratur, skriver noveller og har stort set udelukkende pigevenner - og er til drenge. Hans et år ældre storebror går med min mand på jagt og fisketure og har en sød pigekæreste - er dreng med stort D - men drenge er altså forskellige. Og hvis det er "forkert" at være en pige i en bestemt familie - med omsorgssvigt til følge - så er det da laaaangt "værre" at være en "forkert" slags dreng! 

Enig!

Kan ikke skrive så meget andet, for jeg er enig.

Det jeg ville frem til med mit indlæg, er at der inden "muligheden" for en direkte kønssortering på baggrund af kommende forældres ønske, er at der allerede bliver sorteret i fostre. Det bliver gjort igennem NF scanningen og donorsæd. Det her er blot mere opsigtsvækkende, fordi det kræver en anderkendelse af at nogle kun vil have et barn med bestemt køn!

Jeg syntes bestemt det er uetisk!! Men jeg håber at det kan medfører et fald i omsorgssvigtet børn...

Og om man vil det eller ej, så har kønnet på vores kommende børn bare en kæmpe indvirkning på vores liv, og det er en viden som rigtig rigtig mange kommende forældre anser for super vigtigt, se bare trådene herinde, som næsten dagligt bugner af "vi skal have en......" , eller " Vi skal have en........ og det skal jeg lige sluge".... Hvis kønnet overhovedet ikke var vigtigt, så bad vi ikke om de oplysninger til MD scanningen, eller købte os til kønsscanninger, så ventede vi med overraskelsen til fødslen.

Igen, jeg finder det uetisk. Men nu er det her, og jeg håber blot at det får nogle positive følgevirkningerne for de børn som bliver født.

Anmeld

2. februar 2014

san

Bliver sgu sur over det... mange kæmper sgu en kamp for at blive gravide, mens andre så kan vælge pige eller dreng fra, hvad F... er det for noget...

Anmeld

2. februar 2014

Loa

Mom skriver:

Enig!

Kan ikke skrive så meget andet, for jeg er enig.

Det jeg ville frem til med mit indlæg, er at der inden "muligheden" for en direkte kønssortering på baggrund af kommende forældres ønske, er at der allerede bliver sorteret i fostre. Det bliver gjort igennem NF scanningen og donorsæd. Det her er blot mere opsigtsvækkende, fordi det kræver en anderkendelse af at nogle kun vil have et barn med bestemt køn!

Jeg syntes bestemt det er uetisk!! Men jeg håber at det kan medfører et fald i omsorgssvigtet børn...

Og om man vil det eller ej, så har kønnet på vores kommende børn bare en kæmpe indvirkning på vores liv, og det er en viden som rigtig rigtig mange kommende forældre anser for super vigtigt, se bare trådene herinde, som næsten dagligt bugner af "vi skal have en......" , eller " Vi skal have en........ og det skal jeg lige sluge".... Hvis kønnet overhovedet ikke var vigtigt, så bad vi ikke om de oplysninger til MD scanningen, eller købte os til kønsscanninger, så ventede vi med overraskelsen til fødslen.

Igen, jeg finder det uetisk. Men nu er det her, og jeg håber blot at det får nogle positive følgevirkningerne for de børn som bliver født.

Men jeg tænker der er en kæmpe forskel på at ville vide kønnet så man kan forberede sig. Både mentalt og mht udstyr.
Og så til at ville vide kønnet for at fravælge en af mulighederne.

Men ja jeg er så meget i chok som nogen overhovedet kunne være.... I så etisk og regelret samfund fatter jeg ikke det her overhovedet er en realitet.

Anmeld

2. februar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Loa skriver:

Men jeg tænker der er en kæmpe forskel på at ville vide kønnet så man kan forberede sig. Både mentalt og mht udstyr.
Og så til at ville vide kønnet for at fravælge en af mulighederne.

Men ja jeg er så meget i chok som nogen overhovedet kunne være.... I så etisk og regelret samfund fatter jeg ikke det her overhovedet er en realitet.

Det er jo ikke nogen nyhed, at det er muligt, der var debat om det for allerede et år eller mere siden...

Selvom vores samfund er skruet sammen efter regler og etik, så er det jo også et samfund med borgere som kun har sig selv nærmest, et tag selv bord for de stærke, og dem med resurserne.

Så det her "nye" tiltag overrasker mig slet ikke..

Anmeld

2. februar 2014

Lrm

Rikke2404 skriver:

Det er jo også ønsketænkning mht kønnet - det er jo helt almindeligt Det tror jeg alle mødre gør! Det gjorde jeg selv..
Når så kønnet er fastlagt - jamen så er det jo bare det.
Og man bliver jo glad uanset hvad man får (det burde man ihvertfald!)

Ja er helt enig!!!

Anmeld

2. februar 2014

mpr

Det er rigtig svært at komme til at lovgive omkring sådan noget her.. Og selvom det er meget uetisk korrekt så er det også svært at bevise at det er derfor de får en abort.. 

Selvom jeg går meget imod abort så er der ikke så meget man kan gøre ved det, andet end at snakke til folks samvittighed, men desværre tvivler jeg på at dem der kan gennemgå en abort på grund af kønnet rigtig har en.. 

Men kan godt se det praktiske i at kunne få taget en blodprøve så tidligt Altså i hvert fald når det engang lykkes mig at blive gravid vil jeg gerne hurtigt igang med at kigge ting Men det er måske også den eneste praktiske ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.