Mor og meget mere skriver:
Men kønnet er jo ikke garanti for en bestemt identitet. Min yngste søn har aldrig været en såkaldt "rigtig" dreng - han gik i prinsessekjoler og elskede lyserødt og Barbier, da han gik i børnehave. I dag er han 15, interesserer sig brændende for kunst og litteratur, skriver noveller og har stort set udelukkende pigevenner - og er til drenge. Hans et år ældre storebror går med min mand på jagt og fisketure og har en sød pigekæreste - er dreng med stort D - men drenge er altså forskellige. Og hvis det er "forkert" at være en pige i en bestemt familie - med omsorgssvigt til følge - så er det da laaaangt "værre" at være en "forkert" slags dreng!
Enig!
Kan ikke skrive så meget andet, for jeg er enig.
Det jeg ville frem til med mit indlæg, er at der inden "muligheden" for en direkte kønssortering på baggrund af kommende forældres ønske, er at der allerede bliver sorteret i fostre. Det bliver gjort igennem NF scanningen og donorsæd. Det her er blot mere opsigtsvækkende, fordi det kræver en anderkendelse af at nogle kun vil have et barn med bestemt køn!
Jeg syntes bestemt det er uetisk!! Men jeg håber at det kan medfører et fald i omsorgssvigtet børn...
Og om man vil det eller ej, så har kønnet på vores kommende børn bare en kæmpe indvirkning på vores liv, og det er en viden som rigtig rigtig mange kommende forældre anser for super vigtigt, se bare trådene herinde, som næsten dagligt bugner af "vi skal have en......" , eller " Vi skal have en........ og det skal jeg lige sluge".... Hvis kønnet overhovedet ikke var vigtigt, så bad vi ikke om de oplysninger til MD scanningen, eller købte os til kønsscanninger, så ventede vi med overraskelsen til fødslen.
Igen, jeg finder det uetisk. Men nu er det her, og jeg håber blot at det får nogle positive følgevirkningerne for de børn som bliver født.
Anmeld