Kønsabort..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2014

et-ønske

Hvilken verden lever vi i

Men jeg tænker at de mennesker der kunne finde på at træffe den beslutning på baggrund af køn - ALDRIG har kæmpet for en graviditet, men spytter børn ud på samlebånd.

Om jeg begriber at det er blevet lovligt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

MsDane

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Hørte det lige i nyhederne her til morgen, at man fra 10. graviditetsuge kan få taget en blodprøve, som viser kønnet på barnet. Hvis man ikke ønsker at få barnet pga det kommende køn, er det inden for fristen til at få en abort.
Jeg syntes det er skræmmende at nogen kan tænke SÅ egoistisk, at fravælge deres barn pga kønnet
Tænk på dem som har svært ved at få børn. Burde man ikke bare være taknemmelig for at overhovedet kunne få børn?

Det er så FORKERT! I Sverige er abortgrænsen uge 18, har også læst om danske kvinder, der tog derover og dik abort pga forkert køn! Hvordan kan man gøre det? Næsten gå en halv graviditet. .

Anmeld

1. februar 2014

stjernehimmel

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Hørte det lige i nyhederne her til morgen, at man fra 10. graviditetsuge kan få taget en blodprøve, som viser kønnet på barnet. Hvis man ikke ønsker at få barnet pga det kommende køn, er det inden for fristen til at få en abort.
Jeg syntes det er skræmmende at nogen kan tænke SÅ egoistisk, at fravælge deres barn pga kønnet
Tænk på dem som har svært ved at få børn. Burde man ikke bare være taknemmelig for at overhovedet kunne få børn?

Synes det er så kvalmende grotesk.....

for mig burde de mennesker ikke få lov at blive forældre.... Hvis kønnet overskygger det at få en gave som et barn uanset køn er! 

Anmeld

1. februar 2014

isabellasmor

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Føj hvor er det uetisk  

Anmeld

1. februar 2014

BigHope13

Bliver så harm at vælge et lille barn fra pga køn det er så grotesk i mine øjne, og jeg har absolut ingen forståelse for dem som gør sådan.
At man godt kunne tænke sig et særligt køn er noget andet og det kan jeg forholde mig til, da jeg blev gravid havde jeg hurtigt en fornemmelse for at det var en dreng, og pludselig ønskede jeg også det var en dreng hvilket det jo så også var, men havde det været en lille pige sol havde gemt sig derinde havde jeg da knus elsket hende lige så højt som min søn
nu drømmer jeg om at den næste bliver en pige, men igen hvis det skulle blive en dreng ville jeg da elske ham lige helt til skyerne.

Vi skal være glæde for at vi overhoved er i stand til at få børn
vi har fået hjælp til vores søn og jeg er så evigt taknemlig for den fantastiske gave det er at blive mor, uanset køn

Anmeld

1. februar 2014

ModerNatur

Jeg tror på karma, og jeg er sikker på at der venter en evighed i helvedes ild til de kvinder der vælger deres barn fra på grund af køn
Om jeg begriber at det overhovedet er lovligt..! men ja ja med den regering..

Anmeld

1. februar 2014

MissTas

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

det burde på ingen måder være lovligt men de forældre som tilgengæld kunne finde på at få en abort pga det, de burde ikke blive forældre! BASTA

Anmeld

1. februar 2014

B&J

det er slet ikke okay!!!!

Anmeld

1. februar 2014

modesty

Hvad mener i om det?

Kan man få taget den blodprøve her i Danmark?

Der var en der skrev en tråd om det herinde for noget tid siden. De skulle have IVF og ville vist have det gjort i - jeg kan ikke huske det, var det Dubai eller Saudi Arabien? Hvor man kunne fravælge på grund af køn.

Det bliver jo nok desværre umuligt at forhindre i fremtiden, da teknologien konstant udvikler sig. Så selvom der er lovgivning mod det, kan folk finde andre måder at få oplyst kønnet på. 

Anmeld

1. februar 2014

Anonymo

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Jeg syntes altså også det er enormt forkert

En scannings jordemoder fortalte mig også at man har talt om at droppe det med at fortælle køn før 19+ (mener jeg ca. det er) for man har flere gange oplevet at folk tager til andre lande for at få en sen abort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.