Kønsabort..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2014

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Åårh hvor jeg får helt ondt i mit kommende moder hjerte

Er førstegangs gravid ( uge 14+3)

Jeg har intet ord for sådan noget 

DET SATMENE SYGT 

de mennesker som så lidt som at overveje det, har slet ikk fortjent at blive forældre

og uanset om uloveligt eller lovligt. Så det ikk det der skal kom an på. Men at vi er mennesker har følser osv man burdte ku føle sig frem til at det forkert og man burdte være taknemmelig at man kan blive gravid. 

DE ER FANME HJERTELØSE 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Som mor siger mit hjerte, nej nej det burde bare ikke kunne lade sig gøre at fravælge et barn pga kønnet.

Men ser jeg det fra et overordnet billede hvad er så alternativet? Vil man ende med børn som lider af omsorgssvigt, fordi de ikke var det køn som
de kommmende forældre ønskede sig, eller ende ud med familier med 5-6 børn hvor det kun er det ene barn som føler sig elsket, fordi det tilfældigvis var det "rigtige" køn?

Idag kan man efter NF tit og mange gange vælge abort, indenfor de gyldne 12 uger, og gad vide hvor mange som har valgt dette, når de er blevet oplyst at deres barn måske mangler en hånd, et halvt ben eller andet? Det er kosmetiske "mangler", men fordi det er opdaget inden 12 uge, kan de kommende forældre vælge abort uden at skulle forklare sig..

Ja jeg syntes det er hamrende uetisk, men der bliver allerede nu sorteret i fostre/babyer, lige fra Down Syndrom, til manglede lemmer, ved brug af donorsæd, hvor man kan vælge sæd efter visse kriterier, til fosterreduktion osv...

Set fra et samfundøkonomisk perspektiv er det blot bedre at folk får præcist det antal og de "type" børn de ønsker, for det vil betyde mindre aflastnining, og måske færre anbringelser. På et følelsesmæssigtplan, vil det i en perfekt verden betyde at de børn som bliver født rent faktisk er ønsket.

Jeg går ikke ind for abort pga køn, men jeg ser det blot også fra andre vinkler, da jeg syntes der går så mange børn rundt (også i DK) som bare ikke modtager den omsorg og kærlighed fra deres forældre, som de har krav på, og sat på spidsen hvad ville så i yderste konsekvens have været bedst?

Anmeld

1. februar 2014

Clisolka

Jeg kan slet ikke relatere til at man kan fravælge et barn pga. det forkerte køn! Ej 

Man ved at der er 50/50 når man bliver gravid 

Anmeld

1. februar 2014

Babydrøm

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Hørte det lige i nyhederne her til morgen, at man fra 10. graviditetsuge kan få taget en blodprøve, som viser kønnet på barnet. Hvis man ikke ønsker at få barnet pga det kommende køn, er det inden for fristen til at få en abort.
Jeg syntes det er skræmmende at nogen kan tænke SÅ egoistisk, at fravælge deres barn pga kønnet
Tænk på dem som har svært ved at få børn. Burde man ikke bare være taknemmelig for at overhovedet kunne få børn?

Det er grotesk, alle børn er en stor gave. Hvis man vil vælge fra pga. køn, så burde man ikke få lov til at blive forældre! 

Anmeld

1. februar 2014

Mor til Ella

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Hørte det lige i nyhederne her til morgen, at man fra 10. graviditetsuge kan få taget en blodprøve, som viser kønnet på barnet. Hvis man ikke ønsker at få barnet pga det kommende køn, er det inden for fristen til at få en abort.
Jeg syntes det er skræmmende at nogen kan tænke SÅ egoistisk, at fravælge deres barn pga kønnet
Tænk på dem som har svært ved at få børn. Burde man ikke bare være taknemmelig for at overhovedet kunne få børn?

Min mening er at det er usmageligt.

En ting er at man kunne tænke sig, men at fravælge et bestemt køn er ikke ok!

Anmeld

1. februar 2014

Sitrani

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Jeg tænker.. Hvordan fanden kan man overhovedet gå op i hvad køn man får??? og derefter fjerne barnet hvis det er det "forkerte"??? Det fatter jeg ikke noget af... Et barn er perfekt, uanset køn, og de folk der får en abort på baggrund af køn burde skamme sig!! 

Anmeld

1. februar 2014

lineog4

Mom skriver:

Som mor siger mit hjerte, nej nej det burde bare ikke kunne lade sig gøre at fravælge et barn pga kønnet.

Men ser jeg det fra et overordnet billede hvad er så alternativet? Vil man ende med børn som lider af omsorgssvigt, fordi de ikke var det køn som
de kommmende forældre ønskede sig, eller ende ud med familier med 5-6 børn hvor det kun er det ene barn som føler sig elsket, fordi det tilfældigvis var det "rigtige" køn?

Idag kan man efter NF tit og mange gange vælge abort, indenfor de gyldne 12 uger, og gad vide hvor mange som har valgt dette, når de er blevet oplyst at deres barn måske mangler en hånd, et halvt ben eller andet? Det er kosmetiske "mangler", men fordi det er opdaget inden 12 uge, kan de kommende forældre vælge abort uden at skulle forklare sig..

Ja jeg syntes det er hamrende uetisk, men der bliver allerede nu sorteret i fostre/babyer, lige fra Down Syndrom, til manglede lemmer, ved brug af donorsæd, hvor man kan vælge sæd efter visse kriterier, til fosterreduktion osv...

Set fra et samfundøkonomisk perspektiv er det blot bedre at folk får præcist det antal og de "type" børn de ønsker, for det vil betyde mindre aflastnining, og måske færre anbringelser. På et følelsesmæssigtplan, vil det i en perfekt verden betyde at de børn som bliver født rent faktisk er ønsket.

Jeg går ikke ind for abort pga køn, men jeg ser det blot også fra andre vinkler, da jeg syntes der går så mange børn rundt (også i DK) som bare ikke modtager den omsorg og kærlighed fra deres forældre, som de har krav på, og sat på spidsen hvad ville så i yderste konsekvens have været bedst?

Problemet er bare det jo ikke er sikkert de får det "type" barn de har bestilt. Og hvis det kan føre til omsorgssvigt eller mangel på kærlighed som du skriver tror jeg ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv ikke vi kan ændre noget mindre det ikke skal være alle for ondt at få børn.

Hvis kønnet er så vigtigt så man vil gå så langt som til at gennemføre en provokeret abort af en planlagt graviditet pga køn. Kan jeg frygte hvordan det vil være for det barn der kommer til verden og skal leve op til forventningerne. Man kan så sige, ja men man kommer jo til at elske sit barn og så "glemmer" man forventningerne - rigtigt men tror det samme gør sig gældende med køn.

Jeg vil aldrig lyve om jeg i min 3. Graviditet kun ville have en pige - jeg fik at vide det var en dreng og ville aldrig have valgt en abort, men jeg ønskede han skulle forsvinde - jeg kunne ikke knytte mig til ham (og det handlede nok ikke om køn, men det var den historie jeg fortalte). 

Og nu, kan ikke forestille mig livet uden ham, synes alle burde få chancen for at få en søn for det er bare helt specielt..... Tænk om jeg kunne have en abort

Anmeld

1. februar 2014

Carina:-)

Det er lige så ulækkert som den lægestuderende der fik fødslen sat igang i uge 23 fordi han manglede en halv arm.

Og hun afgiver lægeløftet om at blandt andet beskytte liv 

Det er usmageligt,og fuldstændigt ubegribeligt at nogen overhovedet vil overveje abort pga køn

Anmeld

1. februar 2014

Krussedulle

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Faktisk helt ned til 6. uge!! Så det på nettet i dag, at det er et eller andet laboratorium i England, hvor man kan bestille den her "prøve" .. det er fuldstændig grotesk!!

Anmeld

1. februar 2014

Lullaby

Den eneste grund til at jeg ville abortere pga et bestemt køn, var hvis jeg fik sat vide at det køn ville fejle en slem genfejl eller lign.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.