Kønsabort..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2014

AnthonsMor

Rikke2404 skriver:

Hvad mener i om det?

Hørte det lige i nyhederne her til morgen, at man fra 10. graviditetsuge kan få taget en blodprøve, som viser kønnet på barnet. Hvis man ikke ønsker at få barnet pga det kommende køn, er det inden for fristen til at få en abort.
Jeg syntes det er skræmmende at nogen kan tænke SÅ egoistisk, at fravælge deres barn pga kønnet
Tænk på dem som har svært ved at få børn. Burde man ikke bare være taknemmelig for at overhovedet kunne få børn?

Ja jeg hørte det også.. Men jeg vil sige, det er jo ikke meget anderledes end at de i Sverige tillader abort indtil graviditetsuge 19, så man har en reel chance for, at få en kønsscanning i DK og derefter køre til SE også få fjernet det barn man ikke ønsker pga. køn..

Jeg er selv dyyyyyybt forarget over, at nogen kan finde på at vælge et liv fra, fordi det er "forkert køn", det er der fandme ikke noget der hedder i min optik! Ja det vil være fedt at man selv bestemte, men det skal virkelig ikke være på den bekostning!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

Rikke2404

Lullaby skriver:

Den eneste grund til at jeg ville abortere pga et bestemt køn, var hvis jeg fik sat vide at det køn ville fejle en slem genfejl eller lign.

Det har jeg også forståelse overfor Jeg har selv 2 handicappede tæt på mig, og jeg kan godt forstå, hvis NOGEN ikke magter opgaven. Det kræver meget som familie. I nogen tilfælde, bliver det bare en belastning, også for samfundet. Selvfølgelig i hvilken grad handicappet er..

Anmeld

1. februar 2014

Rikke2404

AnthonsMor skriver:

Ja jeg hørte det også.. Men jeg vil sige, det er jo ikke meget anderledes end at de i Sverige tillader abort indtil graviditetsuge 19, så man har en reel chance for, at få en kønsscanning i DK og derefter køre til SE også få fjernet det barn man ikke ønsker pga. køn..

Jeg er selv dyyyyyybt forarget over, at nogen kan finde på at vælge et liv fra, fordi det er "forkert køn", det er der fandme ikke noget der hedder i min optik! Ja det vil være fedt at man selv bestemte, men det skal virkelig ikke være på den bekostning!

Jeg syntes virkelig også at det er vildt at sverige har grændsen til 19. uge.. Tænker at man ville have mærket liv på det tidspunkt? Hvordan f***** kan man få sig selv til det, hvis man har det??
Det skræmmende!

Anmeld

1. februar 2014

Lullaby

Rikke2404 skriver:

Det har jeg også forståelse overfor Jeg har selv 2 handicappede tæt på mig, og jeg kan godt forstå, hvis NOGEN ikke magter opgaven. Det kræver meget som familie. I nogen tilfælde, bliver det bare en belastning, også for samfundet. Selvfølgelig i hvilken grad handicappet er..

Jeg så engang et program om et ppar der begge havde en bestemt ttype genfejl som gjorde at det barn de ville få, blev det en dreng, ville blive multihandikappet og ikke leve særlig længe og i store smerter. De valgte så ikke at få børn da de hverken ville sætte børn i verden som ville lide men de ville heller ikke kunne slå deres børn ihjel. Jeg ville kun gøre det af den grund. Vi har selv 3 tøser og hvis vi valgte at få en 4 ville jeg faktisk hverken fortryde eller blive ked af det hvis det blev endnu en pige. Sådan er det bare o jeg synes at det er fantastisk at man ikke kan vælge. At nogle så går til ekstreme metoder er forfærdeligt.

Anmeld

1. februar 2014

AnthonsMor

Rikke2404 skriver:

Jeg syntes virkelig også at det er vildt at sverige har grændsen til 19. uge.. Tænker at man ville have mærket liv på det tidspunkt? Hvordan f***** kan man få sig selv til det, hvis man har det??
Det skræmmende!

Ikke nødvendigvis.. Jeg mærkede først liv 22-23 uger henne Men alligevel.. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i en abort KUN pga. kønnet..

Jeg støtter fuldt ud dem der ikke magter børn og får abort i de tidlige stadier - det er deres egen kamp.. Men jeg kan ikke arbejde med at vælge et liv fra, bare fordi det ikke er en lille Mille eller en lille Bastian.. Altså!

Anmeld

1. februar 2014

Rikke2404

Lullaby skriver:

Jeg så engang et program om et ppar der begge havde en bestemt ttype genfejl som gjorde at det barn de ville få, blev det en dreng, ville blive multihandikappet og ikke leve særlig længe og i store smerter. De valgte så ikke at få børn da de hverken ville sætte børn i verden som ville lide men de ville heller ikke kunne slå deres børn ihjel. Jeg ville kun gøre det af den grund. Vi har selv 3 tøser og hvis vi valgte at få en 4 ville jeg faktisk hverken fortryde eller blive ked af det hvis det blev endnu en pige. Sådan er det bare o jeg synes at det er fantastisk at man ikke kan vælge. At nogle så går til ekstreme metoder er forfærdeligt.

Ja, lige præcis Nu fik jeg også to piger - selvom jeg havde en ide om at jeg skulle have drenge. Men da vi fik af vide hvad det blev, var vi jo ovenud lykkelige! Det er fuldstændig lige meget hvad køn det bliver - bare det er en sund og rask baby

Anmeld

1. februar 2014

Rikke2404

AnthonsMor skriver:

Ikke nødvendigvis.. Jeg mærkede først liv 22-23 uger henne Men alligevel.. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i en abort KUN pga. kønnet..

Jeg støtter fuldt ud dem der ikke magter børn og får abort i de tidlige stadier - det er deres egen kamp.. Men jeg kan ikke arbejde med at vælge et liv fra, bare fordi det ikke er en lille Mille eller en lille Bastian.. Altså!

Jeg mærkede liv i 17 uge Så det er jo endnu mere sygt i mit hoved..
Ja, det er jo nærmest ikke blevet til noget, hvis man opdager det tidligt. Det har jeg heller ikke noget imod.

Anmeld

1. februar 2014

Lrm

Altså jeg vil da synes det er fedt hvis jeg allerede i uge 10 kunne få af vide hvilket køn det er! Men det er mere fordi jeg er nysgeri! ønsker mig vildt meget en pige når jeg bliver gravid igen! Og ja jeg tror lige jeg skal sunde mig lidt hvis det bliver en dreng Igen!! Ikke fordi jeg ikke elsker min søn, ville ikke bytte ham for ti piger! Men det kunne da bare være hyggeligt med en af hver, og synes en pige ville fuldende min familie!

Selvfølgelig er det vigtigste barnet er sundt og raskt! Jeg vil på ingen måde abortere pga kønnet. Det er for sygt!!!

Men ja en pige ville være dejlig næste gang! vil jeg ikke ligge skjul på! 

Har haft en spontan abort, og vil aldrig ønske at opleve noget lignende igen! 

Man skal være taknemmelig for at man kan få børn!

Anmeld

1. februar 2014

Rikke2404

Lrm skriver:

Altså jeg vil da synes det er fedt hvis jeg allerede i uge 10 kunne få af vide hvilket køn det er! Men det er mere fordi jeg er nysgeri! ønsker mig vildt meget en pige når jeg bliver gravid igen! Og ja jeg tror lige jeg skal sunde mig lidt hvis det bliver en dreng Igen!! Ikke fordi jeg ikke elsker min søn, ville ikke bytte ham for ti piger! Men det kunne da bare være hyggeligt med en af hver, og synes en pige ville fuldende min familie!

Selvfølgelig er det vigtigste barnet er sundt og raskt! Jeg vil på ingen måde abortere pga kønnet. Det er for sygt!!!

Men ja en pige ville være dejlig næste gang! vil jeg ikke ligge skjul på! 

Har haft en spontan abort, og vil aldrig ønske at opleve noget lignende igen! 

Man skal være taknemmelig for at man kan få børn!

Det er jo også ønsketænkning mht kønnet - det er jo helt almindeligt Det tror jeg alle mødre gør! Det gjorde jeg selv..
Når så kønnet er fastlagt - jamen så er det jo bare det.
Og man bliver jo glad uanset hvad man får (det burde man ihvertfald!)

Anmeld

1. februar 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mom skriver:

Som mor siger mit hjerte, nej nej det burde bare ikke kunne lade sig gøre at fravælge et barn pga kønnet.

Men ser jeg det fra et overordnet billede hvad er så alternativet? Vil man ende med børn som lider af omsorgssvigt, fordi de ikke var det køn som
de kommmende forældre ønskede sig, eller ende ud med familier med 5-6 børn hvor det kun er det ene barn som føler sig elsket, fordi det tilfældigvis var det "rigtige" køn?

Idag kan man efter NF tit og mange gange vælge abort, indenfor de gyldne 12 uger, og gad vide hvor mange som har valgt dette, når de er blevet oplyst at deres barn måske mangler en hånd, et halvt ben eller andet? Det er kosmetiske "mangler", men fordi det er opdaget inden 12 uge, kan de kommende forældre vælge abort uden at skulle forklare sig..

Ja jeg syntes det er hamrende uetisk, men der bliver allerede nu sorteret i fostre/babyer, lige fra Down Syndrom, til manglede lemmer, ved brug af donorsæd, hvor man kan vælge sæd efter visse kriterier, til fosterreduktion osv...

Set fra et samfundøkonomisk perspektiv er det blot bedre at folk får præcist det antal og de "type" børn de ønsker, for det vil betyde mindre aflastnining, og måske færre anbringelser. På et følelsesmæssigtplan, vil det i en perfekt verden betyde at de børn som bliver født rent faktisk er ønsket.

Jeg går ikke ind for abort pga køn, men jeg ser det blot også fra andre vinkler, da jeg syntes der går så mange børn rundt (også i DK) som bare ikke modtager den omsorg og kærlighed fra deres forældre, som de har krav på, og sat på spidsen hvad ville så i yderste konsekvens have været bedst?

Men kønnet er jo ikke garanti for en bestemt identitet. Min yngste søn har aldrig været en såkaldt "rigtig" dreng - han gik i prinsessekjoler og elskede lyserødt og Barbier, da han gik i børnehave. I dag er han 15, interesserer sig brændende for kunst og litteratur, skriver noveller og har stort set udelukkende pigevenner - og er til drenge. Hans et år ældre storebror går med min mand på jagt og fisketure og har en sød pigekæreste - er dreng med stort D - men drenge er altså forskellige. Og hvis det er "forkert" at være en pige i en bestemt familie - med omsorgssvigt til følge - så er det da laaaangt "værre" at være en "forkert" slags dreng! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.