Mom skriver:
Hvordan er der en gradsforskel - fostret er blevet sorteret fra pga. noget som forældrene ser som en fejl!?
Så vi har en større ret til at mene at et fostre ikke skal til verden fordi det mangler en arm, end hvis det ikke har det ønskede køn?
Først skal det siges jeg personligt aldrig ville fravælge et barn grundet en manglende arm, ben osv. Jeg fik aldrig valget til at fravælge min datter med et halvt hjerte, men har tænkt scenariet igennem mange mange mange gange og har efterhånden mødt en del der har taget det valg og tro mig det er ikke et nemt valg og det træffes ikke bare fordi det er ubelejligt eller det ikke var det man ønskede sig.
jeg har endnu til gode at møde en der fravalgte alene pga en manglende arm eller dårlige odds til nakkefold, jeg siger ikke de ikke findes... Dog har jeg mødt en hvor der manglede lidt af armen og de kunne ikke få lov til at afbryde graviditet efter 12. Uge.
Gradsforskellen for mig handler om procenter - ja koldt og kynisk - når man ønsker en graviditet ved man der er næsten 50/50 chance for et bestemt køn, hvorimod procenten for et barn uden en arm er lille, så lille såning aldrig ville kræve af et par at de overvejede hvad de ville gøre på forhånd, hvorimod 50/50 er en stor sandsynlighed for man rammer det man ikke ønsker og det bør man have tænkt igennem og måske overvejet om man tør tage chancen.
nu lyder det som jeg slet ikke kan forstå man kan være opsat på et køn - men det kan jeg og måske netop for jeg synes det er endnu mere forkert. Da jeg blev gravid efter jeg havde mistet min datter, var mit eneste ønske en pige. Jeg blev gravid med en dreng og kunne slet ikke knytte mig til ham, hverken i maven eller de første 7 uger han levede alene pga han var en dreng (som måske var en beskyttelse af mig selv fordi jeg frygtede alt miste). Tænk om jeg havde fravalgt ham pga køn, tænk om jeg aldrig havde fået chancen for at elske ham for den han er og ikke for hans køn.
Og til slut ingen af mine børn er blevet som jeg forventede da jeg havde dem i maven, og jeg synes ikke køn gør en forskel på mit liv. Skulle jeg have et barn til (skal jeg ikke) ville jeg ikke ønske at få kønnet oplyst for det eneste forskel det gør er noget om indkøb af tøj som jeg alligevel gerne ville minimere ;-) og min syning, hmm syede da bare nto garderober og gav den ene væk 
Anmeld