Har du en fobi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2014

o1Mutte

Masig skriver:

Nej det gør jeg heller ikke... Min søster gjorde det engang med en ret stor edderkop på mit værelse (hun skulle jo lige vise hvor sej hun var), og nogle få sekunder efter da hun stod med støvsuger-røret i hånden kravlede den ud på hendes arm... Så var hun ikke så sej mere hehe...

Arrrrgghh.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Masig

o1Mutte skriver:

Arrrrgghh.. 

Ja, vi griner ofte af det den dag idag, men nøj hvor blev hun godt nok forskrækket, og har bestemt ikke været særlig glad for edderkopper siden...

Anmeld

23. januar 2014

BellaCiinea

o1Mutte skriver:

Fik lige lidt inspiration (og et godt grin) på et andet forum  

Har du en underlig forbi? 

Starter selv. 

Jeg selv er vildt bange for høns..  Går i panik hvis sådan en fjerkost nærmer sig.. Og begynder at tude.. Især hvis de følger efter mig så er jeg tæt på at dø af skræk (det er svigerfars høns slemme til, de står endda ude foran døren :O) 

Og fisk! Alle fisk men især hajer... Bader aldrig i havet, og har det stramt med at svømme i det dybe i svømmehallen.. Bilder mig selv ind at de har hajer som de lukker ud når jeg er langt nok væk fra kanten 

Er uendeligt bange for edderkopper!

Og så er jeg virkelig bange for toiletter og afløb.. altså hvis der er direkte udsyn til et afløb.. så skal jeg bare ikk derhen. HADER når kattene hiver risten op ude i bruseren..!

Og jeg går helt i panik hvis toilettet stopper, begynder virkelig at tude og skal slet ikke i nærheden af det og har også svært ved at benytte mig af det i mange timer efter hændelsen. Jeg skyller også ud hvis der mangler vand, så der er den rette vandmængde i.. 

Anmeld

23. januar 2014

Carina:-)

Var en overgang enormt angst for mørke steder,kældere osv.

Var sikker på jeg ville blive voldtaget hver gang jeg gik i kælderen.

Indtil den da min kæreste spurgte mig om jeg virkelig selv troede på der var nogen der gad at gemme sig i en kælder måske i flere dage bare for at vente på jeg skulle komme forbi...

Nu tør jeg godt gå ned i kældere ,var lige i min søns kældere i den boligblok han bor i alene-Meeeen jeg går lidt stærkt op af trappen igen 

Anmeld

23. januar 2014

M (:

Carina:-) skriver:

Var en overgang enormt angst for mørke steder,kældere osv.

Var sikker på jeg ville blive voldtaget hver gang jeg gik i kælderen.

Indtil den da min kæreste spurgte mig om jeg virkelig selv troede på der var nogen der gad at gemme sig i en kælder måske i flere dage bare for at vente på jeg skulle komme forbi...

Nu tør jeg godt gå ned i kældere ,var lige i min søns kældere i den boligblok han bor i alene-Meeeen jeg går lidt stærkt op af trappen igen 

Den tanke siger jeg også til mig selv; og derfor er jeg ikke bange for at færdes alene i en mørk skov, men tør under ingen omstændigheder gå alene hjem fra byen om natten - men statistisk set er der jo heller ikke vildt mange voldtægter i øde skove i forhold til i storbyen..

Anmeld

23. januar 2014

Louise H.

Jeg er bange for frøer, edderkopper og dyr der kan spise mig!

Jeg er også bange for at gå på en gade uden lys (når det er mørkt).

Jeg kan ikke lide at gå imod en større gruppe af mænd/drenge, der ligner ballademagere (ikke fordi jeg skal være fordømmende, men tænker at i ved hvad jeg mener)

Og så er jeg bange for den dag jeg skal dø, kan slet ikke holde tanken ud...

Anmeld

23. januar 2014

LinLin

Laulund87 skriver:

Hahaha jeg er panisk angst for flagermus og jeg HADER når vi er i regnskoven af den grund. Så sent som i december susede der en lige forbi mig og så var jeg smuttet. Bare spørg Tauf, det så sikkert sjovt ud

Hehe... David og Adam er også bange for dem (dvs Adam er nok mest påvirket af David...) - og også de der junglehøns lige pludseligt så vi holder liiige en pause fra regnskoven, tror jeg

Anmeld

23. januar 2014

LilleSmølf

Jeg har en maaaaasse sære fobier

Da jeg var yngre fik jeg at vide, at hvis man rørte ved en sommerfugls vinger ville flyvestøvet falde af og den ville dø. Det startede uskyldigt med at jeg bare løb væk fra dem hvis jeg så dem for ikke at skade dem, men udviklede sig hurtigt til en direkte fobi hvor jeg panisk tog benene på nakken hver gang jeg så en.

Og folk tager det bare ikke seriøst hvis man siger at man er bange for sommerfugle

Og havde også lidt af et problem med regnorme (og har jeg stadig). Kan tydeligt huske hvor hylende morsomt min lillebror og yngre kusine fandt det at jagte mig rundt med sådan én i hånden...

Og jeg er PANISK bange for kommodovaraner. Synes det er det mest ulækre der nogensinde har eksisteret og kan ikke engang tåle at se dem på TV eller billeder. Synes alt begynder at klø og jeg får lyst til at skrige. FØJ.

Nårh ja, jeg er også bange for fisk. Altså, ikke akvariefisk eller at spise dem. Men fisk i havet; døde næsten af skræk engang og løb skrigende ud af vandet til min mor fordi det var en lillebitte bitte bitte fisk i ankelhøjt vand

Og badekar. Jeg kan bare ikke klare dem. Tror åbenbart at en eller anden tager fat i mig fra afløbet hvis der er mere en to cm vand i. Skide ulogisk, men har ikke været i badekar siden jeg var omkring de 8, såh...

Anmeld

23. januar 2014

Laulund87

LinLin skriver:

Hehe... David og Adam er også bange for dem (dvs Adam er nok mest påvirket af David...) - og også de der junglehøns lige pludseligt så vi holder liiige en pause fra regnskoven, tror jeg

Ja så skal I nok ikke derind lige foreløbig

Anmeld

23. januar 2014

LinLin

Laulund87 skriver:

Ja så skal I nok ikke derind lige foreløbig

Sidste gang var en ren farce ned ad den der bakke som ender i en lille tunnel, fordi der var en hane der fulgte efter os; to stortudende drenge og mig der jo bare ville have dem til at gå hurtigere så vi kunne komme væk fra den, men de havde mere travlt med at klamre sig til mig og kigge tilbage efter den skide fugl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.