Jeg har en maaaaasse sære fobier

Da jeg var yngre fik jeg at vide, at hvis man rørte ved en sommerfugls vinger ville flyvestøvet falde af og den ville dø. Det startede uskyldigt med at jeg bare løb væk fra dem hvis jeg så dem for ikke at skade dem, men udviklede sig hurtigt til en direkte fobi hvor jeg panisk tog benene på nakken hver gang jeg så en.
Og folk tager det bare ikke seriøst hvis man siger at man er bange for sommerfugle

Og havde også lidt af et problem med regnorme (og har jeg stadig). Kan tydeligt huske hvor hylende morsomt min lillebror og yngre kusine fandt det at jagte mig rundt med sådan én i hånden...
Og jeg er PANISK bange for kommodovaraner. Synes det er det mest ulækre der nogensinde har eksisteret og kan ikke engang tåle at se dem på TV eller billeder. Synes alt begynder at klø og jeg får lyst til at skrige. FØJ.
Nårh ja, jeg er også bange for fisk. Altså, ikke akvariefisk eller at spise dem. Men fisk i havet; døde næsten af skræk engang og løb skrigende ud af vandet til min mor fordi det var en lillebitte bitte bitte fisk i ankelhøjt vand

Og badekar. Jeg kan bare ikke klare dem. Tror åbenbart at en eller anden tager fat i mig fra afløbet hvis der er mere en to cm vand i. Skide ulogisk, men har ikke været i badekar siden jeg var omkring de 8, såh...
Anmeld