Har du en fobi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2014

Krussedulle

I&M skriver:

nåh oki så hvordan kan du klare hvis du skal ned eller op... det er jo hverdag ??   

jeg dømmer ikke, bare nysgerrig

Det er nok ikke så meget en fobi, mere noget jeg bliver lidt panisk over!

Men jeg er blevet bedre til at abstrahere fra det. Får hjertebanken næsten hver gang jeg skal op af en lang, eller stejl trappe!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

o1Mutte

Krussedulle skriver:

Ja, det har åbenbart sat sig dybt!

Åbenbart 

Anmeld

23. januar 2014

Camilla <3

Jeg er virkelig bange for balloner! 

Kan slet ikke klare at være i nærheden af dem, og hvis de flyver i mod mig, så flygter jeg! 

Anmeld

23. januar 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg er bange, som i rigtig hunderæd for fugle, alle fugle, døde som levende... Min mand driller mig kærligt med at jeg kan spotte den død fugl på vejen fra 1 km derfra. Og jeg går simpelthen en omvej for ikke at skulle se sådan en klam død fugl!

Jeg kan faktisk ikke engang ordne en frossen kylling til aftensmaden.

Anmeld

23. januar 2014

M &.I

Krussedulle skriver:

Det er nok ikke så meget en fobi, mere noget jeg bliver lidt panisk over!

Men jeg er blevet bedre til at abstrahere fra det. Får hjertebanken næsten hver gang jeg skal op af en lang, eller stejl trappe!

ok håber du klar dig for trapper skal du næste hverdag bruge ..  

Anmeld

23. januar 2014

majba

Masig skriver:

Jeg har faktisk også et problem med bare tæer... Ikke en fobi, synes bare de er virkelig ulækre... Bare jeg ser nogle bare fødder i et blad fx, så rynker jeg på næsen og skynder mig at bladre videre... Kan næsten lugte den sure tæer-lugt gennem bladet hehe...

Sure tæer giver mig kvalme! Folk der ikke klipper og renser deres negle giver mig virkelig også kvalme! :-) 

også især hvis en kravler over en i sengen og tæerne rammer mig! Pyha! ��

Anmeld

23. januar 2014

mogms

Angst / behandlet socialfobi
... Dog vil jeg hellere kalde det at jeg har fået værktøj til at leve med det, istedet for at angsten/forbien styrer mit liv, for det er ikke noget der bare lige "går over"

Og det er faktisk meget længe siden, jeg har været nødt til at bruge mine "værktøjer" bevist, da det er blevet en vane, så jeg ikke tænker over at jeg bruger dem - hvilket osse er meningen.

Jeg har alle min papirer fra mine psykolog timer. Jeg altid kan kigge i hvis jeg har behov for det.

Anmeld

23. januar 2014

Maja88

Piuha.. hvor meget plads har vi

men generelt er jeg ikke god til dyr.. men panikker fulstændig ved hvepse.. mus/rotter og edderkopper.. får drt fysisk dårligt hvis jeg ser en.. også i tv..

en ellers er jeg ikke god til dyr.. men er nok mere det der med bakterierne..

jeg er bange for at falde ned fra højder(har dog sprunget faldskærm.. frit fald i friheden).. men at gå på et gulv er glas eller de der metalplader man kan se igennem.. HADER det og skal bare hurtigt væk..

r bange for at køre over broer.. for tænk hvis de styrter sammen..!!

kigger efter hajer i svømmehallen i det dybe.. svømmer aldrig længere ud i havet end jeg kan bunde..

kigger mig konstant over skulderen hvis jeg går ude i mørke.. går jeg hen i min bil så låser jeg den indefra-hvis det er mørkt..

har forbi for åbne skuffer og skabe.. kan ikkr sove hvis en ting ikke er lukket.. tror nok det var det.. eller jo forbi for at flyve.. indbrud osv

Anmeld

23. januar 2014

Kamilla-m

o1Mutte skriver:

Fik lige lidt inspiration (og et godt grin) på et andet forum  

Har du en underlig forbi? 

Starter selv. 

Jeg selv er vildt bange for høns..  Går i panik hvis sådan en fjerkost nærmer sig.. Og begynder at tude.. Især hvis de følger efter mig så er jeg tæt på at dø af skræk (det er svigerfars høns slemme til, de står endda ude foran døren :O) 

Og fisk! Alle fisk men især hajer... Bader aldrig i havet, og har det stramt med at svømme i det dybe i svømmehallen.. Bilder mig selv ind at de har hajer som de lukker ud når jeg er langt nok væk fra kanten 

Det væreste jeg ved er mus/rotter - jeg begynder nærmest at hyle ved tanke. :0

og slager er også min store skræk - kommer ikke steder hvor disse dyr er - heller ikke selv om de er i bure

Anmeld

23. januar 2014

Sisse Vinther

o1Mutte skriver:

Fik lige lidt inspiration (og et godt grin) på et andet forum  

Har du en underlig forbi? 

Starter selv. 

Jeg selv er vildt bange for høns..  Går i panik hvis sådan en fjerkost nærmer sig.. Og begynder at tude.. Især hvis de følger efter mig så er jeg tæt på at dø af skræk (det er svigerfars høns slemme til, de står endda ude foran døren :O) 

Og fisk! Alle fisk men især hajer... Bader aldrig i havet, og har det stramt med at svømme i det dybe i svømmehallen.. Bilder mig selv ind at de har hajer som de lukker ud når jeg er langt nok væk fra kanten 

Edderkopper og tang!

Kan ikke fordrage edderkopper. Uanset størrelse og afstand. Og af en eller anden mærkelig årsag ender de altid i mit hår, og jeg tuder og skriger og jeg kan simpelthen ikke have det!

-Hader tang. Kan ikke se mine fødder, kan ikke se hvad der rører mig og føler bare det hiver mig ned mod en mørk og kold sandbund. Det skal IKKE røre ved mig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.