Har du en fobi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

o1Mutte

TbCp skriver:

Gud hvor er det pudsigt!
Da jeg så overskriften tænkte jeg først at jeg ikke ville skrive, fordi min fobi er så mærkelig at folk ville tro jeg var skør...
Og så er det så også en af dine fobier

Jeg er rædselsslagen for hajer. Som i virkelig bange!
Hvis vi er ved stranden bader jeg aldrig! Og sidste gang jeg forsøgte brød jeg grædende sammen. Jeg er SÅ bange.
Og så har jeg det ligesom dig i svømmehaller. Jeg tør ikke svømme på det dybe, for jeg er sikker på at der på en eller anden måde kan komme en haj ind i bassinet.

Folk kan forklare mig nok så mange gange hvorfor det ikke kan lade sig gøre og at min frygt er dybt urealistisk. Men ikke desto mindre er det sådan jeg har det og jeg kan ikke få det ud af hovedet.

Derudover frøer og flagermus.

Der er faktisk mange der har nævnt hajer Så den er nok ikke så mærkelig alligevel Jeg troede også jeg var den eneste der frygtede hajer i svømmehallen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ved ik om det ka kaldes en fobi, men det er i hvert fald noget jeg ik er ret glad for, og det er smørknive der bliver brugt i feks marmelden eller leverpostejen osv. Jeg får det helt skidt når der kommer smør i min marmelade osv

Jeg ka slet ik ha bade og opvaskesvampe. Får gåsehud af at røre ved dem. Ja faktisk bare af at tænke på dem. Vh stine

Anmeld

24. januar 2014

B&J

har et mega forbi for edderkopper lige meget hvad størrelse jeg begynder straks at svede panikker og hjertet hammer helt vildt og hjernen køre på højtryk.

eller er det kun angst jeg har for døden og mennesker..

Anmeld

24. januar 2014

ESV

ROTTER!! Jeg er så bange for dem at selv et billede kan bringe mig fuldstændig ud af fatning og jeg kan mærke panikken der breder sig!

Anmeld

28. januar 2014

babyklar

Jeg er enormt bange for dukker i menneske størrelse. Også Mannequin dukker, men det er dog ikke så slemt mere som det har været.

Var engang inde på Carlsberg, hvor folk synes det var enormt morsomt at jeg begyndte at ryste, græde og hyperventilere når jeg var i nærheden af en dukke, så de begyndte at gå og fortælle mig at der var dukker i næste rum, eller om næste hjørne, så min veninde endte med at sparke en nødudgang op :/ Hov

Gamle ting er også slemt! Kan ikke holde tanken ud om at nogle har brugt det før, og nu ikke lever mere! Puha

Kan slet ikke gå på museum! Det er det værste jeg ved. 

Anmeld

28. januar 2014

liten-mamma

o1Mutte skriver:

Fik lige lidt inspiration (og et godt grin) på et andet forum  

Har du en underlig forbi? 

Starter selv. 

Jeg selv er vildt bange for høns..  Går i panik hvis sådan en fjerkost nærmer sig.. Og begynder at tude.. Især hvis de følger efter mig så er jeg tæt på at dø af skræk (det er svigerfars høns slemme til, de står endda ude foran døren :O) 

Og fisk! Alle fisk men især hajer... Bader aldrig i havet, og har det stramt med at svømme i det dybe i svømmehallen.. Bilder mig selv ind at de har hajer som de lukker ud når jeg er langt nok væk fra kanten 

Sorry, men fik lige et godt grin  

Jeg har fobi for mus/rotter, edderkopper, slanger, insekter og hajer - kan slet ikke klare de dyr og går i panik bare jeg ser dem i tv! 

Knæ er en sidste ting. Hader knæ!!! Og når folk snakker om knæ skader, krøller min mave sig fuldstændig sammen, bare det at skrive om det puha..!

Anmeld

28. januar 2014

Kløver

Ved ikke om det er en fobi men er ikke glad for tang, når man bader, bliver så ræd for at krabberne skal komme og nippe mig i tæerne

Og så er jeg ret bange for balloner, er blevet bedre med tiden med kan slet ikke have når nogle holder en ballon og gnider på den eller puster den op

Og så har jeg fået en skræk for vores markise efter et blæsevejr hvor vi måtte hive den ind, og svigerfar sagde at den ville rive væggen ned hvis den ikke kom ind, siden har jeg fået det helt skidt og nervøse trækninger når den rulles ud, og ved det mindste vind

Fyrværkeri er jeg også enormt bange for og selvom det er blevet bedre hader jeg det, synes samtidig det er smukt og fascinerende, men er samtidig så ræd at jeg står med briller på, og ser fyrværkeri blive skudt af min 50 m væk, for man kunne jo få en raket i hovedet

Anmeld

28. januar 2014

Kløver

StineW79 skriver:

Ved ik om det ka kaldes en fobi, men det er i hvert fald noget jeg ik er ret glad for, og det er smørknive der bliver brugt i feks marmelden eller leverpostejen osv. Jeg får det helt skidt når der kommer smør i min marmelade osv

Jeg ka slet ik ha bade og opvaskesvampe. Får gåsehud af at røre ved dem. Ja faktisk bare af at tænke på dem. Vh stine

Ha ha sådan har jeg det også, og mishandlet smør med krummer i

Anmeld

28. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Må indrømme at jeg faktisk er bange for mørke  Hvis jeg er alene hjemme med sønnen om aftenen er der intet problem liiige indtil jeg går i seng. KAN simpelthen ikk slukke lyset i hele lejligheden uden at få hjertebanken, så lyset i køkkenet (mellem soveværelset og stue) er altid tændt hvis jeg er alene om natten.

edderkopper- klassisk 

krabber! Stamper rundt på sandbunden når jeg er ude og bade for at skræmme dem, og kigger konstant ned på bunden for at spotte dem, og går i panik hvis jeg rammer en sten eller lign fordi jeg tror det er en krabbe. 

dyr med fjer generelt. De giver mig kryb! det er utrolig svært at fodre ænder med knægten når man er mega bange. Hahaha  

Dyreunger - hvalpe og killinger. De ser SÅ søde ud, men jeg er SÅ bange for at blive bidt og kradset a de små banditter. Kan slet ikk ta det!

det må være det der lige sådan fylder mest, hehe. 

Anmeld

28. januar 2014

..

Navler!! Jeg kan slet ikke have at nogen rør deres egne eller gud forbyde det min navle..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.