Brug af sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

Chris86

Tulle28 skriver:

En venindes datter reagerede ved at begynde at have vågne perioder hver nat, hvor hun slet ikke kunne finde ro. Så synes da det er meget bedre at lytte til sit barns behov, frem for at tvinge et suttestop igennem - det er jo trods alt os forældre, der stikker børnene en sut i første omgang!

Tildels enig
Jeg vil i hvert "snuppe" sutten ved maks tre år...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Palaja

Chris86 skriver:

Tja det var da lidt en skam, at vende tilbage til sutten...

Tænker da jo før jo lettere at smide sutten? Altså med måde...

Marie har altid haft stort behov for sutten, og jeg har altid forsøgt at begrænse brugen af den, hun har aldrig gået rundt med den i munden "bare fordi". Hun blev storesøster får snart et år siden, hvilket også satte projekt suttestop noget tilbage.
Jeg ville gerne have haft at hun kunne have smidt den da hun blev tre, mest af hensyn til kæbe og tænder. Men hun har lige været ved tandlæge og har ikke suttebid overhovedet, heldigvis for det...
Nå, men vi syntes simpelthen at det var synd for hende, og vi valgte at lytte til hende. må bare lære at leve med at den med sutten bliver lidt svær. Så længe det kun er til at falde i søvn med. Man kan jo håbe på hun selv beslutter sig for at hun er for stor en dag

Anmeld

22. januar 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Chris86 skriver:

Er en smugle nysgerrig omkring alder og brug af sut....
Ser jævnligt børn med sut i munden, hvor de i mine øjne er ALT for store...
En farlig debat måske.. Men er nu mere ude i en afstemning, bare af nysgerrighed

Vores største droppede sutten omkring 17 mdr..

Theo tabte sin sut i toilettet i starten af nov 13. Der var han 2,7 år. Jeg valgte at gemme resten af sutterne væk.

Theis har aldrig rigtig brugt sut.

Anmeld

22. januar 2014

modesty

Hun havde jo sutter hjemme og det var hjemme hun nægtede den.. Da hun kom hjem fra vuggestuen, hvor hun ingen sut havde...

Hvad har det med mit spørgsmål at gøre? Jeg spørger dig om du havde insisteret på at hun ikke skulle bruge sut i den alder hvis hun havde grædt og grædt og savnet den helt vildt? Eller om du ville have lyttet til din datters behov og ladet hende bruge sutten til en ældre alder. Mit gæt er på det sidste.

Din holdning til sut virker farvet af at din datter stoppede med sut af sig selv. Og så kan jeg endnu mindre bruge den holdning til noget, end hvis du selv havde insisteret og taget kampen. Så havde der i det mindste været et princip og noget seriøs overvejelse involveret. Nu virker det mest af alt som "det vi gør i vores familie er det rigtige, og det de andre gør, er forkert". En efterrationalisering.

Jeg har det svært med når folk vurderer andres situation ud fra deres egen, i stedet for at forsøge at sætte sig i andres sted.

Anmeld

22. januar 2014

Chris86

modesty skriver:

Hvad har det med mit spørgsmål at gøre? Jeg spørger dig om du havde insisteret på at hun ikke skulle bruge sut i den alder hvis hun havde grædt og grædt og savnet den helt vildt? Eller om du ville have lyttet til din datters behov og ladet hende bruge sutten til en ældre alder. Mit gæt er på det sidste.

Din holdning til sut virker farvet af at din datter stoppede med sut af sig selv. Og så kan jeg endnu mindre bruge den holdning til noget, end hvis du selv havde insisteret og taget kampen. Så havde der i det mindste været et princip og noget seriøs overvejelse involveret. Nu virker det mest af alt som "det vi gør i vores familie er det rigtige, og det de andre gør, er forkert". En efterrationalisering.

Wau du skyder med skarpt!
Nej havde da ladet hende have sutten...! Som sagt til omkring tre år...
Og nej har ikke den holdning til sit pga. Vores droppede dem tidligt!
Havde samme mening INDEN børn overhovedet kom på tale.. Kan skisme ik se, hvorfor de skal rende med sut på rundtur i netto! Eller forældrene stikker dem sutten, når de hentes i børnehaverne! Ja undskyld mig, men så er det da vist mere for forældrenes skyld!

Anmeld

22. januar 2014

Krussedulle

Chris86 skriver:

Er en smugle nysgerrig omkring alder og brug af sut....
Ser jævnligt børn med sut i munden, hvor de i mine øjne er ALT for store...
En farlig debat måske.. Men er nu mere ude i en afstemning, bare af nysgerrighed

Vores største droppede sutten omkring 17 mdr..

2,5 år

Så har vi byttet med en ny sovebamse og herefter givet julemanden sutterne

Anmeld

22. januar 2014

Maja_4000

Har stemt 2,5 .. Men hun ar kun 2 år og 4-5 måneder hehe

Det sidste halve år brugte hun den kun når hun skulle sove

Anmeld

22. januar 2014

modesty

Chris86 skriver:

Wau du skyder med skarpt!
Nej havde da ladet hende have sutten...! Som sagt til omkring tre år...
Og nej har ikke den holdning til sit pga. Vores droppede dem tidligt!
Havde samme mening INDEN børn overhovedet kom på tale.. Kan skisme ik se, hvorfor de skal rende med sut på rundtur i netto! Eller forældrene stikker dem sutten, når de hentes i børnehaverne! Ja undskyld mig, men så er det da vist mere for forældrenes skyld!

Ja, jeg har en hård tone - måske også lidt for hård, det relativt uskadelige emne taget i betragtning. 

Men stadig - jeg forstår ikke det store behov for at blande sig i andre folks sager, netop når emnet er så uskadeligt. HVIS det ikke skader sprog eller tænder, kan jeg virkelig ikke se hvad problemet er. 

Der er SÅ mange regler om hvordan og hvorledes og ih og åh man skal opdrage sine børn, i disse tider. Nu er det blevet reglen at børn skal slutte med sutten som 3-årige og så er alle forældre der lader barnet have sut længere pludselig uansvarlige eller dovne eller hvad ved jeg.

Jeg synes virkelig at man skal passe på med at lade sig rive med af alle de formaninger og forbud, og i stedet bare lade folk være folk.

Anmeld

22. januar 2014

Chris86

modesty skriver:

Ja, jeg har en hård tone - måske også lidt for hård, det relativt uskadelige emne taget i betragtning. 

Men stadig - jeg forstår ikke det store behov for at blande sig i andre folks sager, netop når emnet er så uskadeligt. HVIS det ikke skader sprog eller tænder, kan jeg virkelig ikke se hvad problemet er. 

Der er SÅ mange regler om hvordan og hvorledes og ih og åh man skal opdrage sine børn, i disse tider. Nu er det blevet reglen at børn skal slutte med sutten som 3-årige og så er alle forældre der lader barnet have sut længere pludselig uansvarlige eller dovne eller hvad ved jeg.

Jeg synes virkelig at man skal passe på med at lade sig rive med af alle de formaninger og forbud, og i stedet bare lade folk være folk.

Er det en debatside vi er på eller ej???

Anmeld

22. januar 2014

FruStolpe

Vores datter var 3 år og 3 måneder da hun kom og afleverede sine sutter. Vi har aldrig brugt sutten "bare fordi". Det har været en trøster, og en man sov med.

Med det sagt, så synes jeg overhoved ikke man bør blande sig i hvordan andre gør. Der er ingen grund til at få nogen til at føle sig som "dårlige forældre" fordi deres børn stadig bruger sut, og de har brug for den.

-bare en tanke, der er mange der læser med......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.