Brug af sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

Stumpen

Mine piger har været 3,4 og 3,5.. Den 23. Dec har de lagt alle sutter i en pose ud ved siden af risengrøden til julemanden og så har han som tak lagt en gave...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Laulund87

Chris86 skriver:

Fornuftigt hvis man spørger mig

Ja og et godt stykke tid inden det, brugte hun den kun om natten. Det tricker også mig når jeg ser store børn med sut i munden og hvis de så begynder at snakke og man ikke forstår det fordi sutten er i vejen, ej kan slet ikke have det

Anmeld

22. januar 2014

TNBC

Chris86 skriver:

Er en smugle nysgerrig omkring alder og brug af sut....
Ser jævnligt børn med sut i munden, hvor de i mine øjne er ALT for store...
En farlig debat måske.. Men er nu mere ude i en afstemning, bare af nysgerrighed

Vores største droppede sutten omkring 17 mdr..

jeg synes ikke at børn skal have sutten i munden hele tiden, når de er 1+, det er synd for man kan ikke høre dem "snakke"
Nu taler jeg ud fra hvad jeg har oplevet, og det er at børnene sagtens kan lade vær med at have den, men forældrene lader dem ha den, fordi de tror at de har brug for den.. igen jeg ved ikke med andre, men det er hvad jeg har oplevet...
Jeg ved at der sikkert er folk der vil sige neeej og blive sure, men det er hvad jeg har oplevet. og børnene endte med at give mig sutterne af sig selv. og så fik de den selvfølgelig ved lur eller hvis de blev kede af det .. men den behøver ikke sidde i munden hele tiden.

Anmeld

22. januar 2014

Chris86

et-ønske skriver:

Min datter stoppede 2 mdr før hun blev 4 år! Dengang synes jeg det var vildt pinligt at hun bare ikke kunne slippe den.
Idag ser jeg anderledes på det, hun havde brug for den, og smed den da hun var klar til det. Hun har aldrig været sådan en der vågnede om natten hvis hun tabte den. Og hun brugte den kun til at falde i søvn med.

Jeg får det værre når børn har sut i munden - bare sådan fordi!! Hverken ked af det eller noget, det har jeg aldrig forstået?!

Til det sidste du skriver: det er også det jeg absolut ikke forstå.. Ja undskyld, men synes det er for komisk.. Specielt når det er "store" børn...

Anmeld

22. januar 2014

VIPpigen

Julemanden er en fleksibel mand, så han kom i august og hentede sutten, da hun havde snakket om i næsten en uge at han skulle have den. Så jeg skyndte mig at tage chancen.

Hun var 2,9. Syntes det er super lækkert hun ikke har den længere, og det kan tydligt høres på hendes sprog

Anmeld

22. januar 2014

Mother-love

Isabella har aldrig brugt sut. Hun har aldrig villet sutten.

Anmeld

22. januar 2014

Chris86

Yurie skriver:

jeg synes ikke at børn skal have sutten i munden hele tiden, når de er 1+, det er synd for man kan ikke høre dem "snakke"
Nu taler jeg ud fra hvad jeg har oplevet, og det er at børnene sagtens kan lade vær med at have den, men forældrene lader dem ha den, fordi de tror at de har brug for den.. igen jeg ved ikke med andre, men det er hvad jeg har oplevet...
Jeg ved at der sikkert er folk der vil sige neeej og blive sure, men det er hvad jeg har oplevet. og børnene endte med at give mig sutterne af sig selv. og så fik de den selvfølgelig ved lur eller hvis de blev kede af det .. men den behøver ikke sidde i munden hele tiden.

Helt enig... Kender en der smider sutten i munden på barnet med det samme, hvis hun ka ane at barnet blir sur/træls/umulig osv! Kan slet ik ha det!

Anmeld

22. januar 2014

TNBC

Chris86 skriver:

Helt enig... Kender en der smider sutten i munden på barnet med det samme, hvis hun ka ane at barnet blir sur/træls/umulig osv! Kan slet ik ha det!

det kan jeg heller ikke klare. de ligner store babyer(ja undskyld)

Men de må gerne have sutten til de er 2-3-4år, men ikke hele tiden.

Anmeld

22. januar 2014

Rødhætte

Chris86 skriver:

Er en smugle nysgerrig omkring alder og brug af sut....
Ser jævnligt børn med sut i munden, hvor de i mine øjne er ALT for store...
En farlig debat måske.. Men er nu mere ude i en afstemning, bare af nysgerrighed

Vores største droppede sutten omkring 17 mdr..

Min søn bruger stadig sut, men når han bliver 3 år skal den væk

Anmeld

22. januar 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Mine har været 3 år og ca 4 måneder. Passede lige med at vi kunne hænge dem på det store juletræ inde i byen  Er i øvrigt gået rigtig godt med begge børn, de savnede den ikke særlig længe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.