Brug af sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

JH12

Kan umiddelbart ikke svare på din afstemning, men jeg kan fortælle at min datter er godt 21 måneder og hun bruger stadigvæk sut, og jeg tror hun kommer at bruge den et godt stykke tid endnu..

Det er hendes trygge -base når hun er i dagpleje eller ude blandt andre.. og det er den ENESTE måde vi kan få hende til at sove på, sammen med hendes nusserklud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Chris86

Palaja skriver:

Marie er 3,5 år og har stadig sin sut. Den blev ellers afleveret til julemanden i starten af december på eget initiativ, men hun har simpelthen ikke været klar. Efter en måned med en ked og vred pige som skulle bruge flere timer på at falde i søvn, og som begyndte at sutte på hænder, tøj, legetøj og hår, ja så har vi valgt at hun har fået den igen. Hun må kun have den i sin seng.
Jeg hader den sut og har gjort det længe, men hun må have et meget stort suttebehov, så må affinde mig med den lidt endnu...

Tja det var da lidt en skam, at vende tilbage til sutten...

Tænker da jo før jo lettere at smide sutten? Altså med måde...

Anmeld

22. januar 2014

trunte89

Min datter var 4 år da vi tog den. Hun var dybt afhængig af den. Den gav hende virkelig tryghed! Og hun kan stadig savne den! ( lige blevet 6)
Det sidste stykke tid hun brugte sut, var det dog kun når hun sov eller var meget ked/ meget træt.

Anmeld

22. januar 2014

Tulle28

Min datter er lige stoppet med at bruge sut her i julen - der var hun 3 år og 9 mdr. Hun sov kun med den, men fandt så meget ro og trøst i den, at vi ikke nænnede at tage den fra hende tidligere "med vold".
Jeg bryder mig heller ikke om store børn der går rundt med sutten i munden, men det var der heller ikke tale om her. Og så fandt jeg ro i at Lola Jensen engang udtalte i Go Morgen Danmark at det var OK at børn brugte sutten til de var 4

Min datter opgav den helt selv og jeg er SÅ stolt af hende

Anmeld

22. januar 2014

Chris86

LinLin skriver:

David var lige fyldt 2 1/2 år. Jeg glemte den til dp og det var det

Adam kom af med sin 23. December - en gave til julemanden og så fik han en tilbage så han var 3,3 år MEN har har kun haft den om natten fra han var 2,9 år ca og udover det kun når han var træt/pylret/ked af det...

Haha vores droppede hendes dagen efter jeg havde glemt den til vuggestuen. Hun var blevet tilbudt en anden, men det duede ik.. Så derefter var sutter "ulækre"! Bogstavelig talt... Ikke om hun skulle røre ved en

Anmeld

22. januar 2014

LinLin

Chris86 skriver:

Haha vores droppede hendes dagen efter jeg havde glemt den til vuggestuen. Hun var blevet tilbudt en anden, men det duede ik.. Så derefter var sutter "ulækre"! Bogstavelig talt... Ikke om hun skulle røre ved en

Hverken dp eller jeg prøvede at give ham en anden... De fandtes bare ikke mere

Anmeld

22. januar 2014

modesty

Chris86 skriver:

Men hvad nu hvis hun ikke selv havde droppet den? Hvis hun havde grædt og grædt, aften efter aften, og savnet den helt vildt? Ville du så have insisteret?

Anmeld

22. januar 2014

Tulle28

Chris86 skriver:

Tja det var da lidt en skam, at vende tilbage til sutten...

Tænker da jo før jo lettere at smide sutten? Altså med måde...

En venindes datter reagerede ved at begynde at have vågne perioder hver nat, hvor hun slet ikke kunne finde ro. Så synes da det er meget bedre at lytte til sit barns behov, frem for at tvinge et suttestop igennem - det er jo trods alt os forældre, der stikker børnene en sut i første omgang!

Anmeld

22. januar 2014

Chris86

modesty skriver:

Men hvad nu hvis hun ikke selv havde droppet den? Hvis hun havde grædt og grædt, aften efter aften, og savnet den helt vildt? Ville du så have insisteret?

Hun havde jo sutter hjemme og det var hjemme hun nægtede den.. Da hun kom hjem fra vuggestuen, hvor hun ingen sut havde...

Anmeld

22. januar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Thea var ca 2,8 år da hun stoppede med sutten. Hun brugte den kun når hun sku sove.

Alberte har aldrig brugt sut. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.