Brug af sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

M &.I

min søn er 19 mdr og bruger sut men ikke hele dage kun når han er træt eller sove .. men udenfor bruger han... jeg vil tage det stille rolig for at fjerne sut før 3år ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

Nadia&Daniel

Chris86 skriver:

Er en smugle nysgerrig omkring alder og brug af sut....
Ser jævnligt børn med sut i munden, hvor de i mine øjne er ALT for store...
En farlig debat måske.. Men er nu mere ude i en afstemning, bare af nysgerrighed

Vores største droppede sutten omkring 17 mdr..

Hun var lidt over 2 ½ år..

Anmeld

22. januar 2014

Muhmi

Mine unger har ikke brugt.. Silas har leget lidt med den og et par gange faldet i søvn med den og har kun et billede af ham med sut... Hehe... Rune gider den SLET ikke og det har kun lykkedes mig ganske få gange at få ham til at falde i søvn med en sut... De har selv valgt det fra begge to, til trods for mors og fars kamp for at få dem til at tage andet end mors bryst kun... hehe

Anmeld

22. januar 2014

cnmigo

Chris86 skriver:

En farlig debat måske.. Men er nu mere ude i en afstemning, bare af nysgerrighed

Jeg har skrevet 2,5 år - jeg er personligt stor modstander af børnehavebørn med sut, syntes det ser farligt ud at så store børn render med den i mundvigen og ikke kan snakke ordentligt fordi den sidder der som en skæv, fastgroet cigar 

Ja det er måske et farligt emne, men det er min holdning.

Begge mine børn var derfor 100% suttefri inden de blev 3 år og inden de begyndte i børnehave.

Min datter var ca. 2,5 da hun begyndte at bruge den bare fordi hun kunne - altså uden en decideret behov. Så de blev sendt til julemanden.

Lillebror var lige knap 3 år da hans blev sendt til julemanden - samme årsag, han begyndte pludselig at blive "indbilsk afhængig" af sutterne og skulle have en i mundvigen konstant.

Så det var en kold tyrker

Anmeld

22. januar 2014

Chris86

cnmigo skriver:

Jeg har skrevet 2,5 år - jeg er personligt stor modstander af børnehavebørn med sut, syntes det ser farligt ud at så store børn render med den i mundvigen og ikke kan snakke ordentligt fordi den sidder der som en skæv, fastgroet cigar 

Ja det er måske et farligt emne, men det er min holdning.

Begge mine børn var derfor 100% suttefri inden de blev 3 år og inden de begyndte i børnehave.

Min datter var ca. 2,5 da hun begyndte at bruge den bare fordi hun kunne - altså uden en decideret behov. Så de blev sendt til julemanden.

Lillebror var lige knap 3 år da hans blev sendt til julemanden - samme årsag, han begyndte pludselig at blive "indbilsk afhængig" af sutterne og skulle have en i mundvigen konstant.

Så det var en kold tyrker

Melder mig helt enig!
Jeg ville personlig være flov over, at gå med mit 3-4årige barn, hvis det havde en sut i munden

Anmeld

22. januar 2014

lineog4

De første to har aldrig brugt sut. Lillebror var den første og han var virkelig glad for den og fandt en masse ro og tryghed i den. Vi tog den fra ham da han var 3 år og 2 mnd. Han havde ikke sutten hele tiden kun ved søvn og ned trøst. Må indrømme jeg synes det var svært for ham og han ændrede sig meget og han havde svært ved at finde ro da middagsluren i børnehaven røg nogenlunde samtidig...

Han kan stadig tale om sin suuuuuut nu næsten 5 mnd efter men nu er det blevet med et smil og et: jeg er en stor dreng og bruger ikke sut

Anmeld

22. januar 2014

Palaja

Marie er 3,5 år og har stadig sin sut. Den blev ellers afleveret til julemanden i starten af december på eget initiativ, men hun har simpelthen ikke været klar. Efter en måned med en ked og vred pige som skulle bruge flere timer på at falde i søvn, og som begyndte at sutte på hænder, tøj, legetøj og hår, ja så har vi valgt at hun har fået den igen. Hun må kun have den i sin seng.
Jeg hader den sut og har gjort det længe, men hun må have et meget stort suttebehov, så må affinde mig med den lidt endnu...

Anmeld

22. januar 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Min søn blev sutte og ble fri inden han fyldte 3 år. Det var ikke uden hyl og ballade :p

Anmeld

22. januar 2014

modesty

Chris86 skriver:

Min søn bruger kun sutten når han skal sove, og i særtilfælde, som f.eks når han er syg. Han er 2,3.

Jeg kan ikke se hvorfor det er et problem. Heller ikke når barnet er ældre, eller i dagtimerne - hvis sproget ellers udvikler sig fint og tænderne ser ok ud. Hvis nogle børn har brug for det, så fred være med det. Ingen grund til at være alt for rigid.

Anmeld

22. januar 2014

LinLin

David var lige fyldt 2 1/2 år. Jeg glemte den til dp og det var det

Adam kom af med sin 23. December - en gave til julemanden og så fik han en tilbage så han var 3,3 år MEN har har kun haft den om natten fra han var 2,9 år ca og udover det kun når han var træt/pylret/ked af det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.