Brug af sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2014

Chris86

Tvillingemor90 skriver:

Det kan jeg da godt.. Jeg kender fx en pige som i er startet i børnehave og derved er over 3 år.. Hun er rigtig meget på overarbejde og bruger ikke sut i BH.. Hun er oversensitiv og er derfor brugt både fysisk og psykisk efter en lang dag.. Når hun kommer hjem finder hun stor ro i sin sut.. Jeg kan simpelthen ikke se problemet i at hun har sutten når hun kommer hjem og sidder i sofaen, når hun er på overarbejde hele dagen.. Når hun er faldet bedre til i sin børnehave - så kan man måske se på sutten og dens berettigelse.. - Og nej det er ikke mit barn, mine bruger ikke sut..

Nu mente jeg en grund til det eksempel JEG kom med

Umiddelbart lyder det fair nok det du skriver.. Men i min verden er det bare ikke kun sutten der "virker"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Tvillingemor80

Chris86 skriver:

Umiddelbart lyder det fair nok det du skriver.. Men i min verden er det bare ikke kun sutten der "virker"...

Nej det er ikke kun sutten der dur, men det kan være den der dur i nogle tilfælde.. Jeg er ikke uenig med dig i at børn ikke skal rende med sut i munden ukritisk.. MEN jeg mener bare ikke man kan gøre det så sort hvidt at man siger 3 år = slut for alle børn..

Anmeld

23. januar 2014

modesty

Men det kan da lige så godt være den sensitive pige som du ser i supermarkedet med sutten i munden? Måske hun ikke ville være særlig glad og snakkende hvis sutten blev taget fra hende? Måske hun så ville være et af de børn der smider sig på gulvet og skriger?

Anmeld

23. januar 2014

Chris86

modesty skriver:

Men det kan da lige så godt være den sensitive pige som du ser i supermarkedet med sutten i munden? Måske hun ikke ville være særlig glad og snakkende hvis sutten blev taget fra hende? Måske hun så ville være et af de børn der smider sig på gulvet og skriger?

Men der tror jeg stadig på, at det ikke er nødvendigt at bruge sutten!

Anmeld

23. januar 2014

D-Micka

Min søn stoppede da han var 2,5 ca.
Han har kun haft den når han var ked, skulle sove eller hvis han har haft en laaang dag ..
Vi valgte at det skulle være slut herop til jul.. Så kunne vi jo sende dem til julemanden.. Overraskende nok har han ikke nævnt den sut på noget tidspunkt efterfølgende

Jeg er selv blevet spurgt om min søn ikke snart skulle af med sutten da han jo var så stor..
Personen troede min søn var meget ældre grundet hans sprog og størrelse..

Anmeld

23. januar 2014

modesty

Men der tror jeg stadig på, at det ikke er nødvendigt at bruge sutten!

Hvordan kan du gøre dig til dommer over andre folks valg på den måde? Jeg fatter det ikke. 

Nå, men kan du ikke prøve at forklare hvorfor du synes sutten i den alder er et problem? Nu er vi nået til side 8 i tråden, og jeg aner faktisk ikke hvorfor du har den holdning.

Anmeld

23. januar 2014

Victoria2013

Min datter er snart 8 mdr og tror man kan tælle på én hånd hvor mange gange hun har haft en sut i munden og rent faktisk suttet på den i mere end 30 sekunder af gangen... hun gider bare ikke rigtig sut - og vi gider ikke forsøge at give hende dem mere, opgav for mange mdr siden. Og det passer os udemærket, så slipper vi også for at vænne hende fra den  

Anmeld

23. januar 2014

MorDk

Min søn smed den da han var 10 mdr. Min datter på 16 mdr. bruger sut når hun skal sove (er træt) 

Anmeld

23. januar 2014

Chris86

modesty skriver:

Hvordan kan du gøre dig til dommer over andre folks valg på den måde? Jeg fatter det ikke. 

Nå, men kan du ikke prøve at forklare hvorfor du synes sutten i den alder er et problem? Nu er vi nået til side 8 i tråden, og jeg aner faktisk ikke hvorfor du har den holdning.

Fordi jeg synes børn er så store, at jeg finder en sut unødvendig i den alder...
HVIS børn har brug for sutten, når mor og far henter, hvorfor har de så ikke hele dagen i vuggestue/børnehaven? De vel ikke kun sensitive og hvad ved jeg, når forældrene har dem??

Anmeld

23. januar 2014

M &.I

Sutter og småbørn hænger i de flestes øjne uløseligt sammen. En sut er en god trøster, når det brænder på – og er barnet først blevet gode venner med sutten bliver den en fast følgesvend i flere år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.