Brug af sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2014

Chris86

I&M skriver:

Sutter og småbørn hænger i de flestes øjne uløseligt sammen. En sut er en god trøster, når det brænder på – og er barnet først blevet gode venner med sutten bliver den en fast følgesvend i flere år.

Ganske rigtigt....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

22

Chris86 skriver:

Men kan du evt. komme med et eksempel på en "go" grund til, at en 3-4 årig glad/snakkende pige skal have sutten i munden når der handles?

For mig virker det absolut som om forældrene tager den lette løsning...
Kan virkelig ikke se, at en sut er et behov over den alder.. MEDMINDRE det er til sovetid og den bare ik kan undværes der....

Men du aner jo reelt set ikke hvordan den "glade og snakkende" pige ville have det, hvis hun IKKE havde sutten? Det kunne være, at hun ville bryde helt sammen, hyle, skrige og gøre hele turen i netto til et helvede for ikke bare hende selv, men også hendes familie og de andre der handler i netto? 

Her er vores datter 2,5 og hun er meget glad for hendes sut. Og jeg vil simpelthen ikke høre på, at vi er dovne forældre, der tager den lette løsning - du aner tydeligvis ikke hvor meget vi kæmper for at hun skal begrænse brugen af sutten, og hvor meget vi vælger vores kampe. Hun har en immunforsvars defekt, og bliver meget ofte, meget meget syg. Og hver gang starter vi nærmest forfra med at begrænse forbruget af sutten. Men jeg vil ikke nægte mit syge, grædende barn at få den ekstra tryghed, som sutten giver hende.

Det er da super lækkert for jer, at jeres barn har droppet sutten selv, men det er nu engang ikke den situation vi alle står i. Så i stedet for at dømme andre, skulle du måske prøve dig frem med lidt empati og forståelse - det kommer man faktisk ret langt med.

Anmeld

23. januar 2014

M &.I

min søn bruger sut han Skal bare bare have den i mund det gøre ham rolig.. når jeg fjerne den flipper han, han er 19 mdr og selv når vi er i bussen eller butikken græder han og det er flov for mig og kan ikke koncentrere mig så giver jeg ham sut direkte og siger Shhh folk kigger... på stille og rolig måde jeg har set nogle børn som er 4-5 år bruger sut og opføre sig som baby og sidder i klapvogn... men vi skal dømme folk når vi slet ikke kender grund

Anmeld

23. januar 2014

modesty

Fordi jeg synes børn er så store, at jeg finder en sut unødvendig i den alder...
HVIS børn har brug for sutten, når mor og far henter, hvorfor har de så ikke hele dagen i vuggestue/børnehaven? De vel ikke kun sensitive og hvad ved jeg, når forældrene har dem??

Som du jo nok ved, da du er forælder, så er børn altid mest ærlige omkring deres følelser når de er sammen med deres forældre, fordi det er dér de føler sig allermest trygge. Så jeg ser det som en helt naturlig ting at et barn efter en lang, udmattende dag i institution, viser dets træthed og tryghedsbehov når mor eller far kommer og henter.

Og så er der jo (heldigvis) andre hensyn der bliver taget fra forældrenes side end fra pædagogernes side. Og andre regler der er gældende hjemme end i institutionen.

Og den måde du taler om sensitive børn, er bare decideret ignorant og nedladende... I det hele taget udtaler du dig som om du udelukkende er i stand til at se verden fra dit eget synspunkt.

Anmeld

3. februar 2014

Frk.Muffin

3 år cirka. Vi sendte den til julemanden, og modtog en lille bamse til gengæld. 

3 år er en fin nok alder til at smide sutten-. 

Anmeld

3. februar 2014

Annette A

Vores ældste dreng ville ikke have sutten længere da han var 6 mdr og vores yngste pige har aldrig ville have en sut.

Vores mellemste dreng er 2 år og 4 mdr og har brugt sutten meget indtil han fyldte 2 år. Nu bruger han den kun når han sover og er ikke særlig interesseret i den længere, så regner med at han er suttefri inden han er 3 år.

Det har dog hele tiden været planen at han skal kun have den indtil 3-års alderen og kun til sovebrug.

Er heller ikke så vild med at han skulle regne rundt med en sut i munden når han er så stor men hvis nogen børn har behov for det er det jo sådan det må være. Synes bare det hele er lidt nemmere uden sut selvom vores sundhedsplejerske mente vi skulle lære vores pige at bruge sut fordi hun mente det var nemmere. Det har vi valgt at lade være med når hun alligevel ikke ville have den som lille og synes faktisk det har været nemmere kontra den afhængighed vores yngste søn havde af sin sut i en periode.

Anmeld

3. februar 2014

Maja88

Vi tog den med 2,10..havde besluttet det skulle ske før men så kom der lige skoldkopper i vejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.