Brug af sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2014

Chris86

FruStolpe skriver:

Vores datter var 3 år og 3 måneder da hun kom og afleverede sine sutter. Vi har aldrig brugt sutten "bare fordi". Det har været en trøster, og en man sov med.

Med det sagt, så synes jeg overhoved ikke man bør blande sig i hvordan andre gør. Der er ingen grund til at få nogen til at føle sig som "dårlige forældre" fordi deres børn stadig bruger sut, og de har brug for den.

-bare en tanke, der er mange der læser med......

At have en anden mening end andre er ikke nødvendigvis at blande sig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2014

FruStolpe

Chris86 skriver:

At have en anden mening end andre er ikke nødvendigvis at blande sig...

Måske, men så skal man overveje hvordan man får sagt tingene.

" kan slet ikke ha det" og " Jeg ville personlig være flov over, at gå med mit 3-4årige barn, hvis det havde en sut i munden

Det er ikke særligt pænt. -hvilken forældre bliver flov over sit barn ????

Jeg mener ikke du i din "debat" giver plads til forskellige holdninger, som er det er debat er.

Nu har jeg brede skuldre, og bekymre mig ikke om hvad andre mener, men det er der faktisk nogen der gør.

Du skulle måske prøve at sætte dig i deres sted !!

Anmeld

22. januar 2014

Chris86

FruStolpe skriver:

" kan slet ikke ha det" og " Jeg ville personlig være flov over, at gå med mit 3-4årige barn, hvis det havde en sut i munden

Jeg mener ikke du i din "debat" giver plads til forskellige holdninger, som er det er debat er.

Nu har jeg brede skuldre, og bekymre mig ikke om hvad andre mener, men det er der faktisk nogen der gør.

Det er nu engang min mening!

Men enlighten me: hvorfor har 3-4 årige børn sutten i munden i f.eks netto? Hvorfor får de straks sutten af mor eller far, når de hentes i børnehaven?

Min mening er som den er og derfor undre jeg mig og stiller spørgsmålstegn/laver afstemning..
For jeg tror ikke på, at pigen på 3-4år, der smiler og snakker lystigt, har brug for den sut i mundvigen..

Anmeld

22. januar 2014

FruStolpe

Chris86 skriver:

Det er nu engang min mening!

Men enlighten me: hvorfor har 3-4 årige børn sutten i munden i f.eks netto? Hvorfor får de straks sutten af mor eller far, når de hentes i børnehaven?

Min mening er som den er og derfor undre jeg mig og stiller spørgsmålstegn/laver afstemning..
For jeg tror ikke på, at pigen på 3-4år, der smiler og snakker lystigt, har brug for den sut i mundvigen..

Og jeg har ingen steder skrevet at du ikke har lov til at have en anden mening

Jeg  påpeger bare at det ikke er alt man skal stille spørgsmålstegn ved. Og slet ikke hvad andre gør.

Hvorfor spør du ikke de forældre hvis børn du ville være flov over at følges med, hvorfor de har proppet en sut i munden på dem ??

Anmeld

22. januar 2014

Chris86

FruStolpe skriver:

Og jeg har ingen steder skrevet at du ikke har lov til at have en anden mening

Jeg  påpeger bare at det ikke er alt man skal stille spørgsmålstegn ved. Og slet ikke hvad andre gør.

Hvorfor spør du ikke de forældre hvis børn du ville være flov over at følges med, hvorfor de har proppet en sut i munden på dem ??

Ja ved du hvad, spørger da den næste jeg ser!

Anmeld

22. januar 2014

FruStolpe

Chris86 skriver:

Ja ved du hvad, spørger da den næste jeg ser!

Alt andet lige. -Så kan det være at der er en forklaring... Det kan man jo aldrig vide.

Netop derfor bør man ikke dømme andre....

God aften

Anmeld

22. januar 2014

modesty

Er det en debatside vi er på eller ej???

Hahah, ja okay. Jeg er vel bare uenig i din dømmende attitude, men lov til at bringe emnet op, skal du selvfølgelig have.

Anmeld

22. januar 2014

Tvillingemor80

FruStolpe skriver:

Er så enig! ! Man kan nemlig ikke vide hvad der ligger bag!

Anmeld

22. januar 2014

C8

Chris86 skriver:

Er en smugle nysgerrig omkring alder og brug af sut....
Ser jævnligt børn med sut i munden, hvor de i mine øjne er ALT for store...
En farlig debat måske.. Men er nu mere ude i en afstemning, bare af nysgerrighed

Vores største droppede sutten omkring 17 mdr..

Jeg var dybt afhængig af min sut da jeg var lille og det resulterede i, at skulle bruge bøjle i mange mange år. Derfor er min holdning til mit eget barn, at jeg vil forsøge at vende ham fra den inden han er 2, da jeg synes det er en passende alder. Han skal ihvertfald ikke bruge sut når han begynder i børnehave, da han på det tidspunkt er en stor dreng og jeg synes ikke, at store børn skal bruge sut. Bare min mening

Anmeld

22. januar 2014

tarkoflen

Palaja skriver:

Marie er 3,5 år og har stadig sin sut. Den blev ellers afleveret til julemanden i starten af december på eget initiativ, men hun har simpelthen ikke været klar. Efter en måned med en ked og vred pige som skulle bruge flere timer på at falde i søvn, og som begyndte at sutte på hænder, tøj, legetøj og hår, ja så har vi valgt at hun har fået den igen. Hun må kun have den i sin seng.
Jeg hader den sut og har gjort det længe, men hun må have et meget stort suttebehov, så må affinde mig med den lidt endnu...

Jeg har lige været til Theas første tandlægebesøg, hvis man kan kalde det det, når de er 7 måneder og der fik vi at vide, at man selvfølgelig skulle begrænse brugen af sutter, men hvis børnene begyndte at sutte på tommelfingeren eller andet i stedet, så var en sut trods alt at foretrække... Sutten kan jo blive taget fra hende senere, det er sværere med det andet! Så i min verden, har l gjort det helt rigtige, nemlig lyttet til jeres datters behov!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.