Okay så hvor er det let

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2013

FrkDitte

Rosa-Sofia skriver:

Altså at få kejsersnit på mors ønske? Kunne godt tænke mig at få et billede af hvor man skal hen for at få sit kejsersnit uden brok. Jeg er selv fra Aalborg område og oplevede selv at det var umuligt at få kejsersnit her på mors ønske, altså som første gangs gravid.

Hejsa,

Jeg fik planlagt kejsersnit i Hillerød. Det gik nemt. Jeg havde som sådan ikke den vilde medicinske grund til at få det. 

Havde tidligere døjet med underlivsproblemer som gjorde at jeg var nervøs for om de ville komme tilbage, hvis jeg evt. ville sprække eller noget ved en vaginal fødsel. 

Lægen fortalte mig om de risici der er ved operationen, og så  kunne jeg gå hjem og tænke lidt over det og så ringe til lægen når jeg havde tænkt færdig. Ringede tilbage ugen efter og modtog så dagens efter dato for kejsersnittet.

Ja, der er større risici, da det jo er en operation, men de er stadig i den absolutte minimale ende af skalaen..både for mor og baby, (hvis vi som udgangspunkt antager i begge er sunde og raske)

Mit kejsersnit forløb lige efter bogen. Skal vi have flere børn, så bliver det kejsersnit igen. Jeg føler ikke jeg er gået glip af noget fordi jeg ikke har født vaginalt. Jeg er ligeså meget "mor" uanset hvordan mit barn er kommet til verden.

Min jordemoder fortalte mig at moderen som udgangspunkt bestemmer i sidste ende hvordan hun vil føde.

Og hvorfor skal den gravide gå og frygte en fødsel, når der nu er et fint alternativ?

Håber du finder en løsning og du får det som du ønsker 

D.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2013

Albertsen92

Forstår ikke der er så mange der ikke vil føde?
Det var een FEDESTE oplevelse! Seriøst, det er det vildeste at opleve, helt ubeskriveligt. Gjorde det gerne 100 gange igen.
Ville aldrig have undværet den oplevelse!

Anmeld

13. december 2013

FrkDitte

modesty skriver:

Men hvis systemet tillader at en hvilken som helst kvinde nemt og hurtigt kan få bevilget tilladelse til kejsersnit uden medicinsk årsag, så tror jeg personligt at der vil være en hel del kvinder der vælger indgrebet baseret på uvidenhed. Og hvad hvis de så senere ændrer mening, og ønsker vaginal fødsel? Derfor synes jeg at det er helt rigtigt at det skal være "svært" at få et PKS medmindre man har en rigtig god grund.

Derudover er der jo som nævnt andre risici involveret.

Hejsa,

Jeg fik planlagt kejsersnit nemt. Men det var ikke baseret på uvidenhed. 

Man skal til en lægesamtale, netop for at de kan sikre sig man baserer sin beslutning på et informeret grundlag.

Har for nyligt læst en artikel om fødsler i Brasillien.. Her bliver 8 ud af 10 børn født ved kejsersnit. Noget med at de mener at operation på dette felt er naturen overlegen.. 

Der må man sige det er nemt at få  

Jeg personligt læste ALT hvad jeg kunne finde omkring kejsersnit, lige fra jeg fandt ud af jeg var gravid, til dagen før mit kejsersnit..

Jeg synes det er fint man skal igennem lægesamtalen, men det skal være kvindens eget valg i sidste ende  

Rigtig god weekend!

D.

Anmeld

13. december 2013

Mor til Ella

Albertsen92 skriver:

Det var een FEDESTE oplevelse! Seriøst, det er det vildeste at opleve, helt ubeskriveligt. Gjorde det gerne 100 gange igen.

Jeg er så enig og glad for at der er andre der deler " min " oplevelse af en fødsel

Ja gu gør det da ondt, men man ved at det har en ende.

Personligt mener jeg at grunden for et planlagt kejsersnit FØRSTE ganger vigtig. Og jeg synes ikke at det er grund nok at man er bange for at det gør ondt, kvinder har gjort det i så mange generationer, vi er bygget til det!

Og dom flere siger er det jo heller ikke "bare" at få et kejsersnit, det kan være meget problem fyldt

Anmeld

13. december 2013

lineog4

LuLy skriver:

Nu er jeg personligt kun angst for at føde normalt fordi jeg har prøvet at være i fødsel. Så jeg forstår heller ikke førstegangsfødende som er bange, for de ved jo ikke hvad de er bange for
Så jeg er helt enig, man bør gøre meget mere ud af at informere og tilbyde fødselsforberedelse (hvilket var sparet væk da jeg var gravid) for jeg tror ligeså meget at det handler om at de er bange for det ukendte - at man ikke aner hvordan det kommer til at foregå.

Hovedårsagen til at jeg faktisk er bange for at føde nu er pga kejsersnit første gang, under anden graviditet var jeg skrækslagen for at arret skulle springe op. Og jeg var/er fuldstændig ligeglad med hvor lille en risiko der var

Vil sige med det samme jeg aldrig turde føde normalt efter et kejsersnit - kan godt være risikoen er lille, men tilgengæld er den fatal... Og jeg er helt med på et kejsersnit skal gives hvis angsten er stor. Men den "lille" bekymring kan man hjælpe hvis man i stedet for at give kejsersnit brugte pengene til ordentlig info ikke kun når man melder sig som nervøs men til alle gravide - forebyggelse frem for symptombehandling synes jeg burde være kodeordet i alle facetter af vores sundhedssystem, men desværre er det lige omvendt i min optik 

Anmeld

13. december 2013

lineog4

Albertsen92 skriver:

Den oplevelse har jeg også af fødsler, men ved andre ikke har det samme. For mig er det at føde en kæmpe kæmpe oplevelse som jeg gerne gjorde igen og igen og igen, men mon ikke de som har fået kejsersnit tænker det samme om det at blive mor ved kejsersnit?

Anmeld

13. december 2013

lycly

lineog4 skriver:

Vil sige med det samme jeg aldrig turde føde normalt efter et kejsersnit - kan godt være risikoen er lille, men tilgengæld er den fatal... Og jeg er helt med på et kejsersnit skal gives hvis angsten er stor. Men den "lille" bekymring kan man hjælpe hvis man i stedet for at give kejsersnit brugte pengene til ordentlig info ikke kun når man melder sig som nervøs men til alle gravide - forebyggelse frem for symptombehandling synes jeg burde være kodeordet i alle facetter af vores sundhedssystem, men desværre er det lige omvendt i min optik 

Jeg er fuldstændig enig

Anmeld

13. december 2013

Mor til Ella

lineog4 skriver:

Den oplevelse har jeg også af fødsler, men ved andre ikke har det samme. For mig er det at føde en kæmpe kæmpe oplevelse som jeg gerne gjorde igen og igen og igen, men mon ikke de som har fået kejsersnit tænker det samme om det at blive mor ved kejsersnit?

Jo, jeg synes problemet ligger i at der er så mange første gangs gravide der bevidst vælger en fødsel fra, for de aner ikke hvad det er

Jeg var sku også bange, men er alligevel glad for at jeg fik den oplevelse med

Anmeld

13. december 2013

Mor til Ella

lineog4 skriver:

Jo, jeg synes problemet ligger i at der er så mange første gangs gravide der bevidst vælger en fødsel fra, for de aner ikke hvad det er

Jeg var sku også bange, men er alligevel glad for at jeg fik den oplevelse med

Anmeld

13. december 2013

RosSofi

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Jeg fik planlagt kejsersnit nemt. Men det var ikke baseret på uvidenhed. 

Man skal til en lægesamtale, netop for at de kan sikre sig man baserer sin beslutning på et informeret grundlag.

Har for nyligt læst en artikel om fødsler i Brasillien.. Her bliver 8 ud af 10 børn født ved kejsersnit. Noget med at de mener at operation på dette felt er naturen overlegen.. 

Der må man sige det er nemt at få  

Jeg personligt læste ALT hvad jeg kunne finde omkring kejsersnit, lige fra jeg fandt ud af jeg var gravid, til dagen før mit kejsersnit..

Jeg synes det er fint man skal igennem lægesamtalen, men det skal være kvindens eget valg i sidste ende  

Rigtig god weekend!

D.

Hi hi så ved jeg  det, hvis jeg skal have barn nummer to, så kan jeg altid tage til Brasilien og henvise til at det da er mere normalt at få kejsersnit end at føde vaginalt. Det kan lige frem være de tror jeg er vanvittig, hvis jeg siger jeg vil føde naturligt så.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.