Rosa-Sofia skriver:
Altså at få kejsersnit på mors ønske? Kunne godt tænke mig at få et billede af hvor man skal hen for at få sit kejsersnit uden brok. Jeg er selv fra Aalborg område og oplevede selv at det var umuligt at få kejsersnit her på mors ønske, altså som første gangs gravid.
Hejsa,
Jeg fik planlagt kejsersnit i Hillerød. Det gik nemt. Jeg havde som sådan ikke den vilde medicinske grund til at få det.
Havde tidligere døjet med underlivsproblemer som gjorde at jeg var nervøs for om de ville komme tilbage, hvis jeg evt. ville sprække eller noget ved en vaginal fødsel.
Lægen fortalte mig om de risici der er ved operationen, og så kunne jeg gå hjem og tænke lidt over det og så ringe til lægen når jeg havde tænkt færdig. Ringede tilbage ugen efter og modtog så dagens efter dato for kejsersnittet.
Ja, der er større risici, da det jo er en operation, men de er stadig i den absolutte minimale ende af skalaen..både for mor og baby, (hvis vi som udgangspunkt antager i begge er sunde og raske
)
Mit kejsersnit forløb lige efter bogen. Skal vi have flere børn, så bliver det kejsersnit igen. Jeg føler ikke jeg er gået glip af noget fordi jeg ikke har født vaginalt. Jeg er ligeså meget "mor" uanset hvordan mit barn er kommet til verden.
Min jordemoder fortalte mig at moderen som udgangspunkt bestemmer i sidste ende hvordan hun vil føde.
Og hvorfor skal den gravide gå og frygte en fødsel, når der nu er et fint alternativ?
Håber du finder en løsning og du får det som du ønsker 
D.
Anmeld