LuLy skriver:
Jo, men hvor ofte oplever man rent faktisk at et barn har taget "skade" af et kejsersnit. Jeg er selv født sådan og begge mine børn.
Jeg mener bare ikke at man bør hænge sig for meget i det, den "eneste" grund til at man mener at vaginal fødsel er bedst og sundest er fordi at sådan har man altid gjort. Men tiderne skifter. Man plejede jo også at køre i hestevogn men nu er bilen opfundet - så man har mulighed for at køre bil hvis man er mere tryg for det
Okay lidt mærkelig metafor, men man behøver jo ikke hænge fast i hvordan man altid har gjort når man finder nye alternativet 
Ofte nok til at man kan lave statistikker over det åbenbart 
det er ikke fordi jeg er overhængende modstander af ks, har selv fået aks, og har (indtil videre) et sundt og raskt barn uden hverken astma eller andre evt ks-relaterede sygdomme, men jeg ved jo ikk endnu om det kommer. 
jeg siger bare at fordi man KAN betyder det ik altid at man skal. Ligesom med kønssortering. Man kan, men SKAL man? Og igen, det er ikke fordi at børn dør af at blive taget med ks, men der er mange faktorer der spiller ind, fx "følge"sygdomme og så dét at et større tal af ks-mødre får fødselsdepression eller i det hele taget sværere ved at knytte sig til barnet, der er MASSER af ting der taler imod at få ks bare for at få det 
Og det der med "jeg fejler ingentring og ej heller mit barn", den holder bare ikke. For du og dit barn er ikke nødvendigvis en del af flertallet
det er ligesom når man høre "de unge mødre" sige at rygning ikke skader fordi at DE ikke fejler noget på trods af at deres mor røg. Det er uoplyst og naivt. 
Anmeld