Okay så hvor er det let

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
modesty skriver:

Jeg kender en brasilianer som jeg har snakket med om det, og hun siger at der i Brasilien (og mange andre sydamerikanske lande) er prestige i at få et kejsersnit, på lige linje med f.eks at have en strandvejsvilla Nord for København. Eller ligesom der i Thailand er prestige i at gå med bøjle... Det er et tegn på at man har penge.

Kan ikke se det saglige grundlag for kejsersnit under de vilkår.

Prestige i kejsersnit? Plasticbryster, botoxlæber, kroppe uden hår på, kejsersnit på samlebånd - nogle gange tror jeg, at alt, hvad der er grundlæggende naturligt ved kvindekroppen opfattes som forkert og som noget, der skal ændres på. Jeg håber og beder til, at den udvikling vender snart. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2013

Milas14

Hvis man er så bange for at føde, hvorfor så vælge at få børn. Det er jo sådan det er og det kan vel ikke komme bag på nogen. Ja undskyld mit udbrud, men det koster jo en del penge og personale at udføre et kejsersnit!

Anmeld

14. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har prøvet et aks første gang. Anden gang måtte jeg selv bestemme om jeg ville føde selv eller om jeg ville pks. Efter MANGE overvejelser, bestemte vi os for at jeg sku prøve selv. Dog måtte jeg ik gå over tid, så blev sat igang på terminsdato, og fødte dagen efter. 

Min oplevelse af fødslen er rigtig god, men det var på ingen måden en lige efter bogen oplevelse! Jeg sku ha epi pga mit høje blodtryk, men jeg ka ik tåle den morfin der er i epi, så jeg blev ret syg, og på et tidspunkt var det alligevel ved at ende med ks. Jeg fik en styrtblødning og var dårlig længe efter fødslen. 

Ska jeg ha flere børn, bliver det helt sikkert ved pks! 

Og jeg er forresten fra Herning. Vh stine

Anmeld

15. december 2013

Tulle28

Albertsen92 skriver:

Forstår ikke der er så mange der ikke vil føde?
Det var een FEDESTE oplevelse! Seriøst, det er det vildeste at opleve, helt ubeskriveligt. Gjorde det gerne 100 gange igen.
Ville aldrig have undværet den oplevelse!

Er SÅ enig! Folk tror man lyver, når man siger det. Og jeg fik endda en 3. grads bristning (og skulle jeg have flere børn, så skulle det være ved et PKS, for jeg ville ikke turde risikere at gå så meget i stykker igen).

Jeg fik PKS første gang fordi min datter lå i UK og det var en helt fin oplevelse.

Anmeld

15. december 2013

baby012

Tulle28 skriver:

Er SÅ enig! Folk tror man lyver, når man siger det. Og jeg fik endda en 3. grads bristning (og skulle jeg have flere børn, så skulle det være ved et PKS, for jeg ville ikke turde risikere at gå så meget i stykker igen).

Jeg fik PKS første gang fordi min datter lå i UK og det var en helt fin oplevelse.

Jeg er helt enig, jeg fik eN 3. Grads bristning første gang og mistede meget blod i den 19 timer lange fødsel, men hun kom ud og det var alligevel en FED oplevelse! Har aldrig oplevet noget lignende, og følte mig mere kvindelig end nogensinde før også uDen noget bedøvelse . 

Anden gang glæder jeg mig til fødslen, det tog 6 timer, og også der mister jeg meget blod, og mit bækken splintre da han får hjælp af JM til at passere . 

Heller ingen smertestillende, og ligeså fed oplevelse. Ser rigtig meget frem til nr. 3

meN Var bange  første gang.. Havde rigtig grumme mareridt. Og frygten blev større og større. 

På trods af det , kom jeg godt igennem Det, og fortryder ikke et sekund. 

Anmeld

15. december 2013

Tulle28

baby012 skriver:

Jeg er helt enig, jeg fik eN 3. Grads bristning første gang og mistede meget blod i den 19 timer lange fødsel, men hun kom ud og det var alligevel en FED oplevelse! Har aldrig oplevet noget lignende, og følte mig mere kvindelig end nogensinde før også uDen noget bedøvelse . 

Anden gang glæder jeg mig til fødslen, det tog 6 timer, og også der mister jeg meget blod, og mit bækken splintre da han får hjælp af JM til at passere . 

Heller ingen smertestillende, og ligeså fed oplevelse. Ser rigtig meget frem til nr. 3

meN Var bange  første gang.. Havde rigtig grumme mareridt. Og frygten blev større og større. 

På trods af det , kom jeg godt igennem Det, og fortryder ikke et sekund. 

Hold da op! Skal du føde selv næste gang?

Anmeld

15. december 2013

baby012

Tulle28 skriver:

Hold da op! Skal du føde selv næste gang?

Ja mit bækken skulle bare have to års pause fra graviditet og fødsel.. 

Og glæder mig  

Anmeld

15. december 2013

Tulle28

baby012 skriver:

Og glæder mig  

Hvor er du sej!

Anmeld

15. december 2013

L&V

isabellasmor skriver:

Det tror jeg faktisk ikke i dette tilfælde. Og nu glemmer du jo at jeg her snakker om ks hvor der ingen lægelig grunde er for at udfører operationen. Hvis jeg havde haft en kompliceret fødsel, eller jeg kommer til at stå i en akut situation engang, jamen så er det da også ks der vil være det rigtigste. 

Men fordi man er angst, som vi alle er , så synes jeg IKKE man bare burde kunne vælge og vrage. Men med en masse tidlig støtte og samtaler, så kan man sige, jamen så er det begrundet måske ikke velbegrundet da der jo stadig ikke er en lægelig faktor Der spiller ind, men begrundet i sådan grad at det ville være okay at udfører ks Af hensyn til kvinden 

Nu blander du hvis termer sammen Angst er en diagnose ikke noget alle fødende er, måske de er bange eller nervøse men skutte angst og angst bør og skal tages alvorligt da det jo sådan set også kan skade barnet og hvis det ka afhjælpes med et pks hvem er du så til at kunne sige det ikke er en medicinsk grund

Anmeld

15. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
baby012 skriver:

Og glæder mig  

Det er lidt sjovt hvordan vi reagerer på voldsomme oplevelser de fleste bliver jo så skræmt at de aldrig vil igennem det igen

jeg havde også et fødselsforløb fra "helvede" der endte i aks og alle jeg taler med omkring det siger "gud nej, hvordan har du det med den næste så? Vil du ikke bare have ks efter den omgang?" Men NEJ, jeg vil sgu prøve igen jeg har det lidt sådan at nu ved jeg hvad jeg kan forvente, så selvom det skulle gå skidt igen, jamen så har jeg prøvet det før og så tænker jeg, hvad er oddsene lige for at det sker igen? Naivt muligvis, men jeg glædede mig simpelthen sådan til den oplevelse af at kæmpe med mit barn for at få det til verden, så jeg føler mig lidt snydt og VIL prøve igen

iøvrigt var timerne med veer (mest vestorm) de vildeste timer ever, og selvom det var smertefuldt så gjorde jeg det gerne 10 gange mere for at slippe for et ks

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.