Okay så hvor er det let

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
LuLy skriver:

Nu ved jeg ikke om du har fået kejsersnit nogensinde, men man "slipper" ikke bare ved at vælge et kejsersnit. Det er røv og nøgler at have fået et kejsersnit. Men jeg synes at den frygt mange, inkl mig selv, har for at føde normalt er reel nok. Og når man har valget for at gøre det man er tryg ved, så skal man også have muligheden
Det ville jo svare til at når ikke det lykkedes jer naturligt, så måtte I bare undvære. Men nej, I havde muligheden for alligevel at få et barn og det er jo super godt. På den måde kunne I få hvad I ønskede jer. På samme måde fik jeg hvad jeg ønskede mig da jeg fik pks

Men jeg tror at ens holdning er farvet af den oplevelse man selv har haft
havde min første fødsel forløbet normalt og ikke endt i et meget akut ks, så havde jeg nok set anderledes på det

Der er da en væsentlig forskel på ikke at være i stand til fysisk at få børn selv og så at vælge en fødsel fra, selvom man ER fysisk i stand til det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2013

lycly

Mor11 skriver:

Der er da en væsentlig forskel på ikke at være i stand til fysisk at få børn selv og så at vælge en fødsel fra, selvom man ER fysisk i stand til det

Måske er man ikke psykisk i stand til det Og det er en ligeså vigtigt faktor mener jeg

Anmeld

13. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
LuLy skriver:

Måske er man ikke psykisk i stand til det Og det er en ligeså vigtigt faktor mener jeg

Jep, jeg er også enig i at pks kan være det rigtige for nogen, men jeg mener bare ikke at det skal være så ligetil, netop pga førnævnte årsager  

ligesom isabellamor, mener jeg at det er helt okay at man skal igennem diverse samtaler for at få på plads netop OM angsten er reel eller om den blot er på højde med den "angst" alle gravide føler på et tidspunkt, men kommer over igen hvis du forstår

Anmeld

13. december 2013

RosSofi

Ikke for at være uhøflig, men okay, nu er jeg det vist alligevel. Men jeg tænkte, at jeg egentlig gerne bare vil høre om, hvor i landet, folk har oplevet, at der ikke skulle en masse diskussioner og parlamenteren frem og tilbage med læger, jordemødre og psykologer, altså hvor det bliver betragtet som en ærlig sag at ville have kejsersnit?

Jeg er ikke så vild med det med, at man prøver at trække sin holdning (altså det der virker rigtigt for mig i min situation) ned over alle.

Jeg er helt klart et kejsersnit menneske, og jeg har meget svært ved at forstå (efter at have prøvet det) at folk har lyst til at føde vaginalt. Jeg har så en veninde der går ind for den naturlige fødsel uden smertelindring af nogen art. Det føles rigtigt for hende, og jeg kunne godt nok aldrig drømme om at sige, at hun skulle tvinges til planlagt kejsersnit, bare fordi jeg ville foretrække det.

Anmeld

13. december 2013

lycly

Mor11 skriver:

Jep, jeg er også enig i at pks kan være det rigtige for nogen, men jeg mener bare ikke at det skal være så ligetil, netop pga førnævnte årsager  

ligesom isabellamor, mener jeg at det er helt okay at man skal igennem diverse samtaler for at få på plads netop OM angsten er reel eller om den blot er på højde med den "angst" alle gravide føler på et tidspunkt, men kommer over igen hvis du forstår

Den er jeg helt med på og jeg er sådan set også enig. Men det er i sidste ende den gravides beslutnig. Det er lægernes ansvar at informere den gravide og så tager hun beslutningen ud fra det

Anmeld

13. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Rosa-Sofia skriver:

Ikke for at være uhøflig, men okay, nu er jeg det vist alligevel. Men jeg tænkte, at jeg egentlig gerne bare vil høre om, hvor i landet, folk har oplevet, at der ikke skulle en masse diskussioner og parlamenteren frem og tilbage med læger, jordemødre og psykologer, altså hvor det bliver betragtet som en ærlig sag at ville have kejsersnit?

Jeg er ikke så vild med det med, at man prøver at trække sin holdning (altså det der virker rigtigt for mig i min situation) ned over alle.

Jeg er helt klart et kejsersnit menneske, og jeg har meget svært ved at forstå (efter at have prøvet det) at folk har lyst til at føde vaginalt. Jeg har så en veninde der går ind for den naturlige fødsel uden smertelindring af nogen art. Det føles rigtigt for hende, og jeg kunne godt nok aldrig drømme om at sige, at hun skulle tvinges til planlagt kejsersnit, bare fordi jeg ville foretrække det.

Sorry, men nogengange tager trådene herinde en drejning, det må man lidt leve med i et debatforum

iøvrigt er der ingen der prøver at få dig til at føle noget andet, vi diskuterer bare hvorfor det mon ik er så ligetil at få et pks uden lægelig årsag

Anmeld

13. december 2013

isabellasmor

Rosa-Sofia skriver:

Jeg mener ikke der er nogen der prøver at trække noget som helst ned over hovedet på nogen. men som du selv spørg, kan man, og i så fald Hvorhenne, få tildelt et ks bare ved at bede om det. nej det tror jeg ikke der er nogle steder du kan, og af gode grunde, som mange herinde har brugt tid på at forklare. Ikke for at trække en holdning ned over Hovedet på dig. Men for at svarer på dit spørgsmål og så er det klart at ens holdning kommer ind over, det er trods alt en debat side .. 

Anmeld

13. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
LuLy skriver:

Den er jeg helt med på og jeg er sådan set også enig. Men det er i sidste ende den gravides beslutnig. Det er lægernes ansvar at informere den gravide og så tager hun beslutningen ud fra det

Hihi, i et tilfælde hvor lægen ikke ender med at ville "bevillige" et ks,(hvilket egentlig er sjældent tror jeg) der synes jeg måske man kunne lave noget egenbetaling så? tænker, hende der bare ikk vil have en slap f****, skal hun have lov at bruge 68000kr på et ks? (Jaja, langt ude eksempel, men de findes sgu! )

Anmeld

13. december 2013

Frk. Himmelblå

Mor11 skriver:

Hihi, i et tilfælde hvor lægen ikke ender med at ville "bevillige" et ks,(hvilket egentlig er sjældent tror jeg) der synes jeg måske man kunne lave noget egenbetaling så? tænker, hende der bare ikk vil have en slap f****, skal hun have lov at bruge 68000kr på et ks? (Jaja, langt ude eksempel, men de findes sgu! )

Vi har et sundhedsvæsen og muligheden for at tage hensyn til folks ønsker, når de står i en situation, hvor de har behov for lægefaglig hjælp.

Selvfølgelig skal man ikke selv betale for et pks hos det offentlige. Men det står da en frit for at arrangere det på et privathospital. Så muligheden for egenbetaling foreligger allerede.

Ligesom den gør for fede med livsstilssygdomme, rygere med KOL osv. osv. - Men det er forhåbentlig ikke der, vi er på vej hen som samfund.

Anmeld

13. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Frk. Himmelblå skriver:

Vi har et sundhedsvæsen og muligheden for at tage hensyn til folks ønsker, når de står i en situation, hvor de har behov for lægefaglig hjælp.

Selvfølgelig skal man ikke selv betale for et pks hos det offentlige. Men det står da en frit for at arrangere det på et privathospital. Så muligheden for egenbetaling foreligger allerede.

Ligesom den gør for fede med livsstilssygdomme, rygere med KOL osv. osv. - Men det er forhåbentlig ikke der, vi er på vej hen som samfund.

Jeg er ikke sikker på jeg  helt er med på hvad du mener? altså, jeg mener at man skak kunne få et pks eller anden operation hvis man har reelt behov. Det værende foranliggende moderkage der spærre for udgangen eller decideret angst fx, men hvis man bare vil det fordi. Tja, bare fordi man gerne vil vide fødselsdagen fx, er det så der vi skal smide vores penge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.