Okay så hvor er det let

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2013

RosSofi

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Nu blander du hvis termer sammen Angst er en diagnose ikke noget alle fødende er, måske de er bange eller nervøse men skutte angst og angst bør og skal tages alvorligt da det jo sådan set også kan skade barnet og hvis det ka afhjælpes med et pks hvem er du så til at kunne sige det ikke er en medicinsk grund

Ja sådan har jeg også tænkt altså at angst er en diagnose, som man så oplever at være generet af i perioder og i andre perioder har man gode perioder. Der går tanken om fødslen jo nok ind og stresser en og udløser angsten. Men jeg tænker ikke, at angsten for at føde er den eneste følelsesmæssige ting, man oplever i sit liv, hvis man er så angst for at føde, at man ikke kan det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

RosSofi

Rosa-Sofia skriver:

Ja sådan har jeg også tænkt altså at angst er en diagnose, som man så oplever at være generet af i perioder og i andre perioder har man gode perioder. Der går tanken om fødslen jo nok ind og stresser en og udløser angsten. Men jeg tænker ikke, at angsten for at føde er den eneste følelsesmæssige ting, man oplever i sit liv, hvis man er så angst for at føde, at man ikke kan det.

Der var vist en, der skrev om fødselsangst, at hun gik til psykiater og jeg gik da selv til psykolog under min graviditet. Det var for andre ting og det med fødslen og angsten for den, blev først et stort issue for mig, da jeg opdagede at kejsersnit ikke var valgfrit.

Anmeld

15. december 2013

L&V

Rosa-Sofia skriver:

Nej præcis.. Det er jo en tilstand man er i hvor pressede situationer osv kan sætte det igang..

Jeg forsøgte selv at få en pks i viborg pga angst diagnose med opbakning fra læge og jordmoder men det kiruger jeg var til samtale nægtede.. Min erfaring siger mig at det kommer an på den person man kommer til samtale med og ikke hvilket sygehus man er tilknyttet..

Jeg endte med at ha et mareridt af en fødsel og et langt langt langt efterforløb som endte ud i de lovede mig frit valg ved nr 2

Anmeld

15. december 2013

isabellasmor

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Nu blander du hvis termer sammen Angst er en diagnose ikke noget alle fødende er, måske de er bange eller nervøse men skutte angst og angst bør og skal tages alvorligt da det jo sådan set også kan skade barnet og hvis det ka afhjælpes med et pks hvem er du så til at kunne sige det ikke er en medicinsk grund

Hmm. jamen jeg skriver jo netop at hvis det efter støtte og samtaler viser sig at der er en reel angst som gør at det vil være bedst med et ks for kvinden, så er det som det er. men jeg kan da lave mit "angst" om til "frygt" hvis det er bedre  

men uanset hvad bliver det aldrig nogensinde en medicinsk grund, der er vi simpelthen uenige. 

Anmeld

15. december 2013

L&V

isabellasmor skriver:

Hmm. jamen jeg skriver jo netop at hvis det efter støtte og samtaler viser sig at der er en reel angst som gør at det vil være bedst med et ks for kvinden, så er det som det er. men jeg kan da lave mit "angst" om til "frygt" hvis det er bedre  

men uanset hvad bliver det aldrig nogensinde en medicinsk grund, der er vi simpelthen uenige. 

Okay så ved du tydeligvis ikke hvad det er for hormoner og div der frigives i kroppen på en mor midt i et angstanfald.. Og hvis det ikke er noget medicinsk forstår jeg ikke hvorfor man medicinere folk med angst..

Man må bare forstå at angst og frygt er så langt fra hinanden

Anmeld

15. december 2013

RosSofi

isabellasmor skriver:

Også selv om angst som diagnose godt kan kræve medicinsk behandling?

Anmeld

15. december 2013

baby012

Mor11 skriver:

Det er lidt sjovt hvordan vi reagerer på voldsomme oplevelser de fleste bliver jo så skræmt at de aldrig vil igennem det igen

jeg havde også et fødselsforløb fra "helvede" der endte i aks og alle jeg taler med omkring det siger "gud nej, hvordan har du det med den næste så? Vil du ikke bare have ks efter den omgang?" Men NEJ, jeg vil sgu prøve igen jeg har det lidt sådan at nu ved jeg hvad jeg kan forvente, så selvom det skulle gå skidt igen, jamen så har jeg prøvet det før og så tænker jeg, hvad er oddsene lige for at det sker igen? Naivt muligvis, men jeg glædede mig simpelthen sådan til den oplevelse af at kæmpe med mit barn for at få det til verden, så jeg føler mig lidt snydt og VIL prøve igen

iøvrigt var timerne med veer (mest vestorm) de vildeste timer ever, og selvom det var smertefuldt så gjorde jeg det gerne 10 gange mere for at slippe for et ks

Tror jeg har det lidt omvendt så mange andre.. 

jeg kender rigtig mange som har fået ks. Og gu vil jeg ej nogensinde udsætte mig selv frivilligt for det helvede de skal igennem!  

og så uden den fede oplevelse det er st kæmpe med sit barn til det er ude, og man får det op på brystet, her var det børnenes far som tog imod dem begge, og lagde dem på mit bryst <3 

det var så fantastisk et øjeblik efter så lang tids venten, og så hård en kamp  

håber du får den samme oplevelse næste gang har så ondt af dem som ikke gør . 

Glæder mig helt vildt til jeg skal igennem en fødsel næste gang og denne gang er det ekstra spændene, for vi vil ikke kende kønnet  

så nu skal de næste 2 år bare gå stærkt, (lidt skruk"  

Anmeld

15. december 2013

baby012

Tulle28 skriver:

Hvor er du sej!

Tak  

Anmeld

18. december 2013

NyA

Tulle28 skriver:

Er SÅ enig! Folk tror man lyver, når man siger det. Og jeg fik endda en 3. grads bristning (og skulle jeg have flere børn, så skulle det være ved et PKS, for jeg ville ikke turde risikere at gå så meget i stykker igen).

Jeg fik PKS første gang fordi min datter lå i UK og det var en helt fin oplevelse.

Sys også det var den fedeste oplevelse da jeg fik min datter og det var aks. Sys ikk man kan sige sådan,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.