Okay så hvor er det let

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.691 visninger
88 svar
148 synes godt om
12. december 2013

RosSofi

Altså at få kejsersnit på mors ønske? Kunne godt tænke mig at få et billede af hvor man skal hen for at få sit kejsersnit uden brok. Jeg er selv fra Aalborg område og oplevede selv at det var umuligt at få kejsersnit her på mors ønske, altså som første gangs gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mon ikk det kommer an på årsagen? 

Anmeld

12. december 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er en årsag til, at det ikke er så nemt "bare" at få en kejsersnit

Anmeld

12. december 2013

Kamulla

det er jo en dyr ting at få, og barnet har bedst af den naturlige fødsel.. så man kan ikke bare bestille et kejsersnit efter ønske fordi men vil.. der skal ligge en utrolig god grund bag.. 

ønskede PKS ved min søn.. var angst for fødslen.. men det blev fjet af vejen... fødte naturligt , men næste gang jeg skulle blive gravid har jeg valgmuligheden mellem naturlig og PKS fødsel grundet komplikationer sidst

Anmeld

12. december 2013

Lykke:)

Rosa-Sofia skriver:

Altså at få kejsersnit på mors ønske? Kunne godt tænke mig at få et billede af hvor man skal hen for at få sit kejsersnit uden brok. Jeg er selv fra Aalborg område og oplevede selv at det var umuligt at få kejsersnit her på mors ønske, altså som første gangs gravid.

Jeg kunne få det på Roskilde grundet fødselsangst. Nåede dog aldrig så langt da jeg fik akutkejsersnit to uger før tid

Anmeld

12. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Rosa-Sofia skriver:

Det kommer an på, hvad du definerer som brok. Selvfølgelig skal kvinder, der ønsker sig kejsersnit uden lægefaglige argumenter informeres grundigt om risici ligesom ved enhver anden operation. Jeg kan ikke komme i tanker om nogen tilstande, hvor den enkelte suverænt selv kan bestille en operation, hvis lægerne ikke vurderer, der er et behov.

Der er mange faktorer i spil - hensynet til barnet, ressourcer etc. etc., så jeg synes, det er helt rimeligt, at det ikke bare sker "on command". 

Anmeld

12. december 2013

RosSofi

Lykke:) skriver:

Jeg kunne få det på Roskilde grundet fødselsangst. Nåede dog aldrig så langt da jeg fik akutkejsersnit to uger før tid

Jeg havde faktisk selv fødselsangst, altså var ualmindelig angst for smerterne og vågnede med mareridt om natten mens jeg var gravid, nogle gange var det lige før, jeg fortrød at jeg var blevet gravid, så meget fyldte angsten for mig. Gik faktisk også til psykolog samtaler og jordemoren sagde ja til kejsersnit, det ville fødselslægen bare ikke være med til. Så det er da sjovt, hvorfor fødselsangst er en reel grund i Roskilde men fx ikke i Aalborg.

Anmeld

12. december 2013

RosSofi

Lykke:) skriver:

Er lidt nysgerrig, kunne du i Roskilde bare sige "jeg har fødselsangst, jeg føder ikke vaginalt færdigt" eller blev du også tilbudt sådan nogen "fødselsstøttende-samtaler" eller noget andet?

Anmeld

12. december 2013

Lykke:)

Rosa-Sofia skriver:

Er lidt nysgerrig, kunne du i Roskilde bare sige "jeg har fødselsangst, jeg føder ikke vaginalt færdigt" eller blev du også tilbudt sådan nogen "fødselsstøttende-samtaler" eller noget andet?

Svarer lige på begge dine svar her

Jeg skulle igennem et forløb hos en psykiater som jeg talte med omkring min angst. Den gjorde at jeg på intet tidspunkt har nydt min graviditet fordi jeg var bange for fødslen og fortrød at jeg overhovedet var blevet gravid. Da det blev vurderet at det var bedst for både mig og barn at få kejsersnit kom jeg til en lægesamtale omkring risiko og så videre og fik ekstra konsultationer hos min jordemoder fordi jeg var så bange for at gå i fødsel. Det nåede jeg heldigvis (for mit vedkommende) heller ikke, da jeg fik et akut kejsersnit grundet blå og følelsesløse ben.

Anmeld

12. december 2013

Givesvæk

Rosa-Sofia skriver:

kommer lige til at blande mig.

det var super let for mig at få pks på grund af traumatisk aks, lægen sagde at normalt "prikker man til folk" og prøver at overtale til alm fødsel, med mindre der ligger noget alvorligt til grunde for pks.

jeg kan så sige med to kejsersnit, at lægen nu har meddelt at jeg altid vil have topmave, lige meget hvor tynd jeg bliver, på grund af aret. Og tro mig... min mave er virkelig grim!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.